1.

ارزیابی نمود نقش اجتماعی زن در سینمای ایران (سال‏ های 1390ـ1396)

دوره 11، شماره 3، پاییز 1398، صفحه 309-324
سپیده امیری؛ فتح الله زارع خلیلی

2.

اسطوره فقر در سینمای ایران: تحلیل نشانه‌شناختی فیلم ابد و یک روز

دوره 11، شماره 1، بهار و تابستان 1398، صفحه 47-65
ساره امیری؛ محمدرضا مریدی

3.

انعکاس فضای شهری در سینمای نوین ایران

دوره 2، شماره 42، تابستان 1389، صفحه 13-24
راضیه رضازاده؛ حمیده فرهمندیان

4.

بازنمایی جنسیت در پوستر فیلم‏ های پرفروش‏ پنجاه سال اخیر سینمای ایران

دوره 7، شماره 3، پاییز 1394، صفحه 295-312
احسان آقابابایی؛ داود زهرانی

5.

بازنمایی دین در سینمای پس از انقلاب؛رابطه با زمینه‌های اجتماعی و دین رسانه‌ای شده

دوره 9، شماره 1، تابستان 1396، صفحه 1-28
علیرضا حسینی پاکدهی؛ سید رضا نقیب‌السادات؛ محسن گودرزی

6.

بازنمایی رفاقت‏های مردانه و دوستی‏های زنانه در ژانر کمدی‌ـ رمانتیک سینمای ایران، تحلیل متن یازده فیلم کمدی‌ـ رمانتیک ایرانی

دوره 5، شماره 3، پاییز 1392، صفحه 307-326
حمیدرضا مدقق

7.

بازنمایی روابط درونی خانواده درپنج فیلم سینمای دهۀ 1380 ایران

دوره 8، شماره 2، تابستان 1395، صفحه 171-192
احسان آقابابایی؛ مهوش خادم الفقرایی

8.

بررسی نقش و پایگاه اجتماعی زن و مرد در فیلم های دهه هفتاد سینمای ایران

دوره 35، شماره 0، پاییز 1387
دکتر وحید قاسمی؛ احسان آقابابایی؛ رضا صمیم

9.

پیوند سینمای ایران با واقعیت (بررسی بازتاب مطالبات سیاسی در سینما بین سال‏های 1374 تا 1384)

دوره 5، شماره 1، تابستان 1392، صفحه 83-102
تقی آزاد ارمکی؛ آرمین امیر؛ سحر فائقی

10.

تابوشکنی، مهم‌ترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران

دوره 22، شماره 1، تابستان 1394، صفحه 231-256
عبداله بیچرانلو؛ محمدحسن یادگاری

11.

«تجربۀ تهران»: تصویر تهران در فیلم‌های نسل امروز سینمای ایران

دوره 6، شماره 2، تابستان 1396، صفحه 169-201
اعظم راودراد؛ بهارک محمودی

12.

تحلیل جامعه‌شناختی مفهوم مرگ در موج نو سینمای ایران

دوره 3، شماره 2، زمستان 1390، صفحه 125-142
نادیا معقولی؛ علی شیخ مهدی؛ حسینعلی قبادی

13.

تحلیل کهن‌الگویی فیلم روبان قرمز (1377) از دیدگاه جین شینودا بولن با محور قرار دادن شخصیت زن فیلم

دوره 11، شماره 3، پاییز 1398، صفحه 345-368
فاطمه شاهرودی

14.

تحلیل گفتمان فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با تمرکز بر داغ ننگ ناشی از تقابل سنت و مدرنیته

دوره 8، شماره 4، زمستان 1395، صفحه 443-452
مهوش خادم الفقرایی؛ مسعود کیانپور

15.

تحول بیانِ تصویری در لحظه‌های‌ گفت و گویی سینمای ایران در دهۀ 1380

دوره 22، شماره 2، پاییز 1396، صفحه 103-114
سجاد ستوده؛ احمد الستی؛ محمدجعفر یوسفیان کناری

16.

تماشاگران سینمای ایران و استقبال از فیلم‏های مردم‌‏پسند (مطالعۀ مخاطبان فیلم اخراجی‏‌ها ۲)

دوره 3، شماره 2، زمستان 1390، صفحه 143-162
محمد مهدی مولایی؛ حسین کرمانی

17.

خوانش پسامدرنیستی اسطوره در مرگ یزدگرد

دوره 18، 1(بهار و تابستان1392)، تابستان 1392، صفحه 69-77
ابراهیم محمدی؛ مریم افشار

18.

خوانش نسلی زنان از فیلم سینمایی دو زن

دوره 6، شماره 3، پاییز 1393، صفحه 297-312
یاسر رستگار؛ احسان آقابابایی

19.

رابط? میان جنسیت کارگردان و نوع شخصیت‌پردازی زن در سینما

دوره 3، دوره 1، شماره 3، پاییز 1390، صفحه 75-94
اعظم راودراد؛ بهاره فتح آبادی

20.

زیبایی‌شناسی قاب‌بندی و قاب‌زدایی در سینمای ایران دهه80

دوره 21، شماره 2، پاییز 1395، صفحه 5-14
سجاد ستوده؛ میلاد ستوده؛ احمد الستی؛ محمدجعفر یوسفیان‌

21.

زن به‌مثابۀ شخص آندروژن در دو فیلم از سینمای ایران: بررسی فیلم‌های روسری آبی و کافه‌ترانزیت

دوره 10، شماره 3، پاییز 1397، صفحه 311-331
بهروز محمودی بختیاری؛ انیس ناصری

22.

غیبت مشروعیت سیستم در سینمای ایران و مقایسه آن با سینمای امریکا

دوره 1، شماره 1، بهار 1388
محمدرضا جوادی یگانه

23.

مخالف‏ پوشی در سینمای ایران: رویکردی پساساختارگرایانه

دوره 9، شماره 3، پاییز 1396، صفحه 359-384
بهروز محمودی بختیاری؛ کورش غنیون

24.

نشانه شناسی تصویر زن در سینمای اصغر فرهادی (تحلیل نشانه شناسانه فیلم های سینمایی رقص در غبار، درباره الی و گذشته)

دوره 9، شماره 1، تابستان 1396، صفحه 53-77
اعظم راودراد؛ احسان میرزاده طرقی

25.

واکاوی سوژۀ زن در فضای گفتمانیِ سینمای ایران (تحلیل گفتمان موردی فیلم‏های لیلا، دو زن و جدایی نادر از سیمین)

دوره 7، شماره 1، بهار 1394، صفحه 17-36
احمد بخارائی؛ فردین علیخواه؛ امین نباتی شاغل



Contact Us | Help & Support | Site Map

Journal Management System. Designed by sinaweb.