1.

باور و آگاهی زبان‌آموزان ژاپنی فارسی‌زبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی

صفحه 393-415
زینب شکرآبی؛ فاطمه تاج فیروز

2.

تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیم‌گیری‌های آموزشی معلمان زبان انگلیسی

صفحه 416-440
محدثه اصغری؛ مینو عالمی؛ ضیا تاج الدین

3.

بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته

صفحه 441-457
علی اکبر خمیجانی فراهانی؛ عنایت اله شعبانی؛ نرگس بهرامی

4.

واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستان‌های ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی

صفحه 458-472
رامین یارمحمدی خامنۀ؛ مریم ایرجی؛ ژینوس شیروان

5.

بررسی مقابله‌ای راهکارهای ترجمه عبارت‌های طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو

صفحه 473-488
میثم اکبری؛ فرشته افضلی

6.

بازآرایی‌های زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی هم‌ترازی‌ فرهنگی مالون

صفحه 489-514
علی صیادانی؛ یزدان حیدرپور مرند

7.

موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض

صفحه 515-535
زهره قرائی؛ حدیث حسینی نسب

8.

تأثیر تعداد واکه بر فضای واکه‌ای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکه‌های زبان آلمانی: پیش‌بینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته

صفحه 536-551
سحر وفا؛ بتول علی نژاد؛ آذر فرقانی تهرانی

9.

مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

صفحه 552-579
مرجان وثوقی

10.

تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی

صفحه 580-595
فرزانه مرادی؛ فاطمه مفاخریان


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب