1.

استخراج شاخصه های علمی طراحی؛ رهیافتی نظری بر نسبت دیزاین با دانش

صفحه 5-15
سید علی فارغ؛ سمیرا اشعری

2.

تحلیل پارادایمی نظریه در روش مطالعات بصری سفال منقوش نیشابور

صفحه 17-26
حجت اله عسکری الموتی

3.

خوانش بیش‌متنی نگاره مثنی‌برداری‌شده «نقاش نشسته» کمال‌الدین بهزاد (فریر،32.28) از نقاشی «کاتب نشسته» جنتیله بلینی (گاردنر، P15e8)

صفحه 27-36
فاطمه شه کلاهی؛ حسنعلی پورمند

4.

کاربست طراحی احساس گرا در محصولات با تاکید بر درک کیفی کاربران:مطالعه موردی آسیاب خانگی زعفران.

صفحه 37-44
مرجان محمدی؛ ناصر کلینی ممقانی

5.

مطالعه تطبیقی نقوش کتیبهها و پرندگان سفالهای دوره سامانی (نیشابور، قرن 3 و 4 ه.ق) با سفال دوره تانگ درچین (چانگشا، قرن7تا10م) بر اساس نظریه گشتالت

صفحه 45-55
افسانه جعفرطیاری؛ علیرضا خواجه احمد عطاری؛ فرناز معصوم زاده

6.

گونه شناسی آرایه تخت و عناصر جلوس در نگاره های شاهنامه تهماسبی.

صفحه 57-68
روح اله رحمانی؛ سید ابوتراب احمدپناه

7.

مطالعه اقتباس ادبی در عکاسی صحنه پردازی شده ایران

صفحه 69-80
پویا زمانیان

8.

خوانش وجوه بصری هنر گروتسک در آثارجنی ساویل بر اساس آرای میخائیل باختین

صفحه 81-91
شهلا نیلفروشان؛ افسانه ناظری

9.

اسطوره‌شناسی تمثیلی آرایه‌‌های کاخ چهلستون اصفهان

صفحه 93-104
ساینا محمدی خبازان؛ سید امیر سعید محمودی؛ بهمن نامور مطلق؛ سعید حقیر

10.

تفسیر انتقادی بازآفرینی نقش‌مایه فتحعلی‌شاه در آثار هنرمندان معاصر ایران باتوجه به «پیکرنگاری درباری قاجار»

صفحه 105-117
فاطمه مسئله؛ فریده آفرین

11.

اصول شناخت شیوه خوشنویسی میرعلی هروی با تکیه بر مطالعۀ زاویه قلم گذاری و کرسی نقطه ها *

صفحه 119-128
سیده فرشته حسینی رشتخوار؛ حمید رضا قلیچ خانی؛ علی نعمتی بابای لو

12.

بازشناسی طراحی فرهنگ‌محور در منسوجات عصر آل‌بویه (با تأکید بر سه نمونه از پارچه‌های تدفینی)

صفحه 129-138
فاطمه زاده عباس؛ مهیار اسدی؛ سمیرا پناهی درچه


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب