- بروس میتفورد، میراندا. (1401). دایره المعارف مصور نمادها و نشانهها، مترجم: معصومه انصاری، تهران: نشر سایان.
- - نگارندگان. (1388). نمادها و نشانه ها در جهان، مترجم: ابوالقاسم دادور، تهران: نشرکلهر و دانشگاه الزهرا.
- - بلخاری قهی، حسن. (1399). خیال و ذوق و زیبایی در آرای امام محمد غزالی، تهران: انتشارات فرهنگستان هنر.
- - بلخاری قهی، حسن. (1397). عکس مهرویان خیال عارفان، تهران: انتشارات فرهنگستان هنر.
- - بوُردوِل، دیوید. (1401). تاریخ سینما، مترجم: روبرت صافاریان، تهران: نشر مرکز.
- - دوران، ژیلبر. (1398). تخیل نمادین، مترجم: روح الله نعمتالهی، تهران: انتشارات حکمت کلمه.
- - زرکوب، افروز (1400) .بررسی جلوههای خیال در آثار سالوادور دالی با رویکرد نقد تخیلی گاستون باشلار، نشریهی پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، (4) 42، صص ۳۱ – ۱۲. https://www.magiran.com/p2382482
- - شفرد، راونا. (1401). 1000 نماد: در هنر و اسطوره شکل به چه معناست، مترجم: آزاده بیداربخت، تهران: نشر نی.
- - شمخانی، محمد. (1396). فرهنگنامه هنر، تهران: انتشارات طلایی.
- - طاهری، علیرضا. (1395). ادبیات، نقاشی و سینمای تخیلی، تهران: انتشارات ساقی.
- - عباسی، علی. (1391). تخیل و مرگ در ادبیات و هنر: مجموعه مقالات، تهران: انتشارات سخن.
- - عباسی، علی. (1390). ساختارهای نظام تخیل از منظر ژیلبر دوران، تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
- - کُربن، هانری. (1384). تخیل خلاق در عرفان ابن عربی، مترجم: انشاالله رحمتی، تهران: انتشارات جامی.
- - کمبل، جوزف. (1401). قدرت اسطوره، مترجم: عباس مخبر، تهران: انتشارات مرکز.
- - مولانا جلال الدین محمدبلخی. (1375). مثنوی با کشف الابیات، تهران: انتشارات کتابچی.
- - مهاجری، عباسعلی. (1391). فرهنگ هنر، تهران: انتشارات دانشیار.
- - نامورمطلق، بهمن (1388). روایت چند پیشمتنی فیلمی بررسی گونه روایتی فیلم ماهی بزرگ و قلب جوهری، مجموعه مقالات چهارمین هماندیشی نشانهشناسی هنر به انضمام مقالات هماندیشی سینما، به کوشش منیژه کنگرانی،موسسه متن.
- - نورآقایی، آرش. (1387). عدد، نماد، اسطوره، تهران: نشر افکار.
- - هیوارد، سوزان. (1401). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، مترجم: فتاح محمدی، تهران: نشر هزاره سوم.
- - Bonilla, Joe Montenegro. (2013). The carnivalesque construction of a world: the case of big fish, a Novel and a Film, Revista de Lenguas Modernas, de Golfito, Universidad de Costa Rica, 19, 161-183. https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13821.
- - Hill, Emma. (2014). 501 Must see movie, Bounty Books.
- - Lynch, David. (2016). Catching the big fish: meditation, consciousness, and creativity, Penguin Publishing Group.
- - Magerstädt, Sylvie. (2022). Tall Tales- Myth and Honesty in Tim Burton’s Big Fish, This article belongs to the Special Issue Transdisciplinarity in the Humanities, University of Notre Dame Australia, Sydney. (11)6, 138. https://www.mdpi.com/2076-0787/11/6/138.
- - Abbsi, Ali. (2011). The structures of the Fancy system from the Aspect of Gilbert Durand,Tehran: Elmi Farhangi Publisher. (in Persian).
- - Abbsi, Ali. (2012). Imagination and death in literature and art: a collection of essays, Tehran: Sokhan Publisher. (in Persian).
- - Bolkhari Qehi, Hassan. (2017). Mahroian’s Image, Fancy of mystics, Tehran: Farangestan Publisher .(in Persian).
- - Bolkhari Qehi, Hassan. (2019). Fancy and Beauty in Imam Mohammad Ghazali's opinions, Tehran: Farangestan Publisher .(in Persian).
- - Bonilla, Joe Montenegro. (2013). The Carnivalesque Construction of a World:The Case of Big Fish, a Novel and a Film, Revista de Lenguas Modernas, de Golfito, Universidad de Costa Rica, 19, 161-183.
- - Bordwell, David. (2022). Film History, translator: Robert Safarian, Markaz Publisher, Tehran. (in Persian).
- - Bruce Mitford, Miranda. (2018). Illustrated dictionary of symbols and signs in the world, translator: Abulqasem Dadour, Tehran: Al-Zahra University & Kalhor Publisher. (in Persian).
- - Campbell, Joseph. (2022). The Power of Myth, Translator: Abbas Mokhbar, Tehran: Markaz Publisher. (in Persian). - Corben, Henry. (2005). Creative Fancy in the Mysticism of Ibn Arab's opinions, Translator: Abbas Mokhbar, Tehran: Markaz Publisher. (in Persian).
- - Durand, Gilbert. (2018). Symbolic Fancy, Translator: Ruhollah Nematolahi, Tehran: Hekmate kalameh Publisher .(in Persian).
- - Hayward, Miranda. (2022). The book Key Concepts in Cinema Studies, translator: Fattah Mohammadi, Tehran: Hezare Sevom Publisher. (in Persian).
- - Hill, Emma. (2014). 501 Must see movie, Bounty Books.
- - Lynch, David. (2016). Catching the Big Fish: Meditation, Consciousness, and Creativity, Publisher:Penguin Publishing Group.
- - Magerstädt, Sylvie. (2022). Tall Tales- Myth and Honesty in Tim Burton’s Big Fish, This article belongs to the Special Issue Transdisciplinarity in the Humanities, University of Notre Dame Australia, Sydney. (11)6, 138. https://doi.org/10.3390/h11060138
- - Mohajeri, Abbas Ali. (2012). English-Persian Art dictionary, Tehran: Daneshyar Publisher. (in Persian).
- - Namour Mutlaq, Bahman. (2009). The collection of articles of the consensus, (18) articles of the fourth semiotics of art including the consensus of cinema. Pages: 309-327 (in Persian).
- - Nur Aghaei, Arash. (2008). Number, Symbol, Myth , Tehran: Naqd Afkar Publisher. (in Persian). - Qudousizadeh, Hassan. (2011). Political and cultural terms, Tehran: Moaref Publisher. (in Persian).
- - Shamkhani, Mohamad. (2017). Dictionary of Art, Tehran: Tallaie Publisher. (in Persian).
- - Shepherd, Ravenna., Shepherd, Rupert. (2013)1000 Symbols, Translators: Azade Bidarbakht, Tehran: Ney Publisher. (in Persian).
- - Taheri, Alireza. (2016). Literature, painting and fictional cinema, Tehran: Saqi Publisher. (in Persian).
- - Zarkob, Afrooz., Soshani, Nadia. (2021). Examining the effects of Fancy in the works of Salvador Dalí with the approach of Gaston Bachelard's Fancy criticism, New developments in psychology, educational sciences and education,(4)42, 12-31. Magiran. https://www.magiran.com/p2382482 (in Persian)
|