
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,762 |
تعداد مقالات | 72,839 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,888,014 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,544,263 |
شناسایی موانع و راهکارهای توسعه آکادمیهای فوتبال در ایران | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 تیر 1403 اصل مقاله (1.26 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.373663.3267 | ||
نویسندگان | ||
محمد ریحانی1؛ ابوالفضل درویشی2؛ میثم نوری خانیوردی* 3 | ||
1استادیار، دانشکده علوم انسانی، گروه علوم ورزشی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران | ||
2دانشگاه مازندران | ||
3استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف شناسایی موانع و راهکارهای توسعه آکادمیهای فوتبال در ایران انجام شد. روش پژوهش: پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها، پیمایشی بود که با رویکرد آمیخته انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ مربیان، بازیکنان، اعضای هیات علمی، پیشکسوتان و مدیران فوتبال در ایران بودند. روش نمونهگیری در هر دو مرحله، هدفمند دردسترس بود. در مرحله کیفی از طریق مصاحبه نیمه-ساختاریافته، موانع و راهکارها شناسایی شد. در بخش کمی به رتبهبندی موانع و راهکارهای شناسایی شده، پرداخته شد. نمونه آماری بخش کمی 181 نفر بود؛ ابزار پژوهش در مرحله کمی، پرسشنامه محقق ساخته پنج گزینهای لیکرت بود.. روایی محتوایی پرسشنامه به تایید 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد و جهت رتبه بندی موانع و راهکارهای شناسایی شده از آزمون مدلبابی معادلات ساختاری و برای تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS وAMOS استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد مهمترین ابعاد در بخش موانع شامل مدیریت و برنامهریزی، هماهنگی و ارتباطات و نیروی انسانی، و مهمترین ابعاد در بخش راهکارها شامل نیروی انسانی، بودجه و مالی و زیرساخت و امکانات بودند. نتیجهگیری: نتایج این پژوهش میتوانند به عنوان راهنمایی برای سیاستگذاران و مدیران فوتبال در ایران در جهت اصلاح و بهبود آکادمیها و توسعه فوتبال در این کشور مورد استفاده قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
آکادمی فوتبال؛ منابع انسانی؛ عوامل مدیریتی؛ فدراسیون فوتبال؛ فوتبال پایه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 346 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 181 |