تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,031 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,500,885 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,763,952 |
شناسایی عوامل موثر بر قصد استفاده از برنامههای خرید واقعیت افزوده در مشتریان محصولات ورزشی؛ کاربرد مدل پذیرش فناوری | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 تیر 1403 اصل مقاله (1.56 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.371363.3250 | ||
نویسندگان | ||
رزگار پورمعروف؛ علی افروزه* ؛ سید عماد حسینی | ||
دانشگاه شهید بهشتی | ||
چکیده | ||
مقدمه: امروزه با ظهور فناوری با اشکال متنوع در صنایع، صنعت ورزش به یکی از بسترهای پذیرش فناوری تبدیل شده است. مطالعه حاضر با شناسایی عوامل موثر بر قصد استفاده از برنامههای خرید واقعیت افزوده در مشتریان محصولات ورزشی، کاربرد مدل پذیرش فناوری را بررسی میکند. روش پژوهش: این پژوهش جزو پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونهگیری به صورت در دسترس و از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که تجربه استفاده از برنامه های خرید واقعیت افزوده را داشتند، انتخاب شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه نگرش، ارزش درک شده و قصد استفاده (جیانگ و همکارا، ۲۰۲۱)، سودمندی درک شده (ساد و بهلی، ۲۰۰۵)، سهولت استفاده درکشده (گفان و استراب، ۲۰۰۰) بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار pls4 بهره گرفته شد. یافته ها: نتایج نشان داد، سهولت استفاده درک شده و سودمندی درک شده بر نگرش تاثیر میگذارند، در نهایت تغییر نگرش در مصرف کنندگان منجر به قصد استفاده آنان از فناوری خرید واقعیت افزوده میشود. لازم به ذکر است، ارزش درک شده نیز به عنوان میانجی این مسیر را تسهیل میکند. نتیجه گیری: شرکتهای تحقیق و توسعه در ایران باید پلتفرم های واقعیت افزوده برای کسب و کارهای داخلی، خصوصا ورزشی را توسعه دهند و به طور مداوم فرآیند استفاده از آن را ساده کنند. ترغیب به استفاده از برنامه های خرید واقعیت افزوده، نه تنها می توانند مصرف کنندگان موجود را حفظ کنند، بلکه مصرف کنندگان آنلاین بالقوه بیشتری را نیز جذب می کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
واقعیت افزوده؛ ارزش درکشده؛ مدل پذیرش فناوری؛ محصولات ورزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 797 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 69 |