
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,762 |
تعداد مقالات | 72,829 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,656,244 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,428,331 |
اعتباریابی الگوی برنامه درسی تربیت بدنی مبتنی بر یادگیری ترکیبی برای دوره ابتدایی | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 اردیبهشت 1403 اصل مقاله (789.23 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.371458.3257 | ||
نویسندگان | ||
گیتا سماحتی1؛ محمد جوادی پور* 2؛ علی اکبر رضائی3؛ حجت حاتمی4 | ||
1دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | ||
2دانشگاه تهران | ||
3گروه مدیریت فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
4گروه تربیت بدنی، واحد بوئین زهرا، دانشگاه آزاد اسلامی، بوئین زهرا، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف از پژوهش طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد یادگیری ترکیبی در دوره ابتدایی بود. روش پژوهش: پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) و از نوع متوالی بود. جامعه پژوهش شامل افراد دارای تجربه فعالیت در حوزه برنامه درسی تربیتبدنی با رویکرد یادگیری ترکیبی بود. مشارکتکنندگان بهصورت هدفمند و با روش گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمهسازمان یافته و در بخش کمی پرسشنامه محققساخته بود. دادهها در بخش کیفی به روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در بخش کمی با استفاده از آزمون t و آزمون رتبهبندی فریدمن تحلیل شدند. یافته ها: تعداد 81 کد باز، 41 کد محوری شناسایی و در هشت طبقه دستهبندی شدند، سپس برای هر طبقه یک نام انتخاب شد که عبارتنداز: نظام برنامهریزی درسی یادگیری ترکیبی، نهاد آموزش، محتوا و ویژگیهای آن، شیوهها و فنون آموزش، تدریس و یادگیری، ویژگیهای عناصر انسانی آموزش، عناصر اخلاقی-انسانی، زیرساخت، تجهیزات و پشتیبانی فنی، مدیریت آموزشی مدرسه (مدیریت رویکرد یادگیری ترکیبی). یافتههای بخش کمی نشان داد؛ بر اساس مقدار تی (در سطح 01/0) مولفههای شناساییشده مورد توافق مشارکتکنندگان قرار گرفت. نتیجه گیری: هر یک از عناصر هشتگانه جایگاه خاص در برنامه درسی تربیتبدنی با رویکرد یادگیری ترکیبی دارند و غفلت از هر یک از این عناصر در اجرای برنامه درسی اثربخشی برنامه درسی را تحتتأثیر خواهد گذاشت. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیت بدنی؛ دوره ابتدایی؛ یادگیری ترکیبی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 307 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 176 |