
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,762 |
تعداد مقالات | 72,838 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,875,843 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,541,003 |
تاثیر همتولیدی خدمات ورزشی بر درگیر کردن مشتری از طریق یادگیری مشتریان: نقش تعدیلکننده مشارکت | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 فروردین 1403 اصل مقاله (915.67 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.372708.3258 | ||
نویسندگان | ||
انور سمیر عبدعلی1؛ محسن بهنام* 1؛ رقیه سرلاب2 | ||
1دانشگاه ارومیه | ||
2دانشگاه ارومیه، دانشکده علوم ورزشی، گروه مدیریت و رفتار حرکتی ورزشی | ||
چکیده | ||
مقدمه: همتولیدی یک راه برای بهرهگیری از منابع اضافی و بهرهگیری از مهارتهای مشتریان است. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر همتولیدی خدمات ورزشی بر درگیر کردن مشتری از طریق یادگیری مشتریان با در نظر گرفتن نقش تعدیلکننده مشارکت است. روش پژوهش: روش تحقیق حاضر همبستگی است که بصورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مشتریان باشگاههای ورزشی شهر بغداد در عراق بودند که تعداد 398 نفر به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شد. از پرسشنامههای همتولیدی رنجان و رید (2017)، یادگیری مشتری بهنام و همکاران (2021)، درگیر کردن مشتری هولبیک و همکاران (2014) و مشارکت مالار و همکاران (2011) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از از نرمافزارهای اسپیاساس نسخه 18 و پیالاس نسخه 4 استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که همتولیدی بر یادگیری مشتریان و درگیر کردن مشتری تاثیر معناداری دارد. این تحقیق نشان داد که یادگیری مشتریان بر درگیر کردن مشتری اثر معناداری دارد. همچنین، یادگیری مشتریان بر رابطه بین همتولیدی و درگیر کردن مشتری نقش میانجی دارد. در نهایت، این تحقیق برجسته کرد که مشارکت نقش تعدیلی بر رابطه بین یادگیری مشتریان و درگیر کردن مشتری دارد. نتیجهگیری: تحقیق حاضر نشان داد که همتولیدی به عنوان یک شیوه برای همکاری بین ارائه دهندگان خدمات و مشتریان در ایجاد ارزش، نقش کلیدی در بهبود یادگیری مشتریان داشته، که این منجر به درگیری بیشتر مشتری با خدمات و باشگاهها بویژه در مشتریانی که سطح مشارکت بیشتری دارند، میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
همتولیدی؛ یادگیری مشتری؛ درگیر کردن مشتری؛ مشارکت | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 246 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 169 |