تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,119,246 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,225,605 |
طراحی مدل بومی بازاریابی دیجیتال در کسبوکارهای کوچک خرده فروشی آنلاین ایران | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
دوره 16، شماره 1 - شماره پیاپی 59، خرداد 1402، صفحه 109-120 اصل مقاله (1.03 M) | ||
نوع مقاله: مقالات پژوهشی آمیخته | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jed.2022.343601.653967 | ||
نویسندگان | ||
نسیم رحمانی1؛ شادان وهاب زاده منشی* 1؛ هرمز مهرانی2 | ||
1گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی غزالی، قزوین، ایران | ||
چکیده | ||
هدف: طراحی مدل بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای خردهفروشی آنلاین کوچک در ایران با رویکرد آمیخته. روش تحقیق: استفاده از رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) برای جمعآوری و تحلیل دادهها با نمونه آماری در بخش کیفی شامل ۱۱ نفر از خبرگان و در بخش کمی شامل ۲۴۰ نفر از مدیران، کارآفرینان و کارشناسان کسب و کارهای خردهفروشی آنلاین و ابزارهای جمعآوری داده شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته (در بخش کیفی) و پرسشنامه محقق ساخته (در بخش کمی) بوده است. یافتهها: با تحلیل دادههای کیفی و کمی، شش دستهبندی عامل شامل شرایط عللی، عوامل زمینهای، استراتژیها، پدیده مرکزی، عوامل مداخلهگر و پیامدها شناسایی شدند. در زمینه بازاریابی دیجیتال، شاخصهای اعطای حق انتخاب به مشتریان، حفظ و نگهداری مشتریان، ارائه خدمات بر اساس نیازهای مشتریان، روابط مناسب با مشتریان و ایجاد ارزش شناسایی شدند. رقابتپذیری شرکتها به عنوان مهمترین عامل مداخلهگر شناسایی شد؛ و توسعه اقتصادی و بهبود کیفیت خدمات به عنوان دستهبندیهای اصلی پیامدها شناسایی شدند. نتیجهگیری: نتایج بخش کمی نشان داد که مدل پیشنهادی دارای اعتبارکافی است. | ||
کلیدواژهها | ||
بازاریابی دیجیتال؛ رقابتپذیری؛ تعامل با مشتری؛ نظریه دادهبنیاد | ||
مراجع | ||
Abirou, M., & Abghour, N. (2022). A Review of Blockchain and the Benefits for Digital Marketing-Related Applications of Blockchain Integration. Advances on Smart and Soft Computing, 29(4), 355-365. Bowden, J., & Mirzaei, A. (2021). Consumer engagement within retail communication channels: an examination of online brand communities and digital content marketing initiatives. European Journal of Marketing. , 19 (6), 968-980.. Bu, Y., Parkinson, J., & Thaichon, P. (2020). Digital content marketing as a catalyst for e-WOM in food tourism. Australasian Marketing Journal (AMJ), 11 (4), 103-119. Chaffey, D., & Smith, P. R. (2017). Digital marketing excellence: planning, optimizing and integrating online marketing. Taylor & Francis. Chan, H. W. (2020). When do values promote pro-environmental behaviors? Multilevel evidence on the self-expression hypothesis. Journal of Environmental Psychology, 71 (1), 1013-1021. Crosswell, L. H., & Sanders, M. S. (2020). Exploring Applied Practices in Entertainment Marketing: How Brands Connect with Today's Modern Family. The Handbook of Applied Communication Research, 9(2), 183-196. Garg, S., Gupta, S., & Gupta, B. (2022). Impacts of Blockchain on Digital Marketing. In Intelligent Sustainable Systems (pp. 209-217). Springer, Singapore. Gholizadeh, S., & Mohammadkazemi, R. (2022). International entrepreneurial opportunity: A systematic review, meta-synthesis, and future research agenda. Journal of International Entrepreneurship, 20 (3), 218–254. Gilboa, S., Seger-Guttmann, T. & Mimran, O. (2019). The unique role of relationship marketing in small businesses’ customer experience. Journal of Retailing and Consumer Services, 51: 152–164. Jamali, B., MohammadKazemi, R., Farsi, J., & Dehkordi, A. (2018). Theories of opportunity creation and effective entrepreneurial actions in opportunity creation context. Decision Science Letters, 7(4), 443-454. Kafeshani, A. A., Rezvani, M., Chitsazan, H., & Kazemi, R. M. (2018). The art of fundraising from business angels based on entrepreneurial marketing: A new insight. International Journal of Entrepreneurship, 22(3), 1-10. Kaur, G. (2017). The importance of digital marketing in the tourism industry. International Journal of Research-Granthaalayah, 5(6), 72-77. Kim, K. H., & Moon, H. (2021). Innovative digital marketing management in B2B markets. Industrial Marketing Management, 95, 1-4. Krueger, G.B. (2019). Microbusiness marketing with no time, no money, and no expertise— - research and recommendations for improving marketing results for microbusinesses, A Dissertation Presented in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctorate of Business Administration, William Howard Taft University. Published by ProQuest LLC. Mohammadian Mahmoudi Tabar, M., sotoodeh, S., & Boudlaie, H. (2021). Identifying the effective factors of innovative marketing in SMEs in the IT industry. Journal of Entrepreneurship Development, 14(1), 81-98. doi: 10.22059/jed.2021.314552.653529 Moradi, M., Imanipour, N., Arasti, Z., & Mohammadkazemi, R. (2020). Poverty and entrepreneurship: a systematic review of poverty-related issues discussed in entrepreneurship literature. World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, 16(2), 125-152. Munsch, A. (2021). Millennial and generation Z digital marketing communication and advertising effectiveness: A qualitative exploration. Journal of Global Scholars of Marketing Science, 31(1), 10-29. Olson, E. M., Olson, K. M., Czaplewski, A. J., & Key, T. M. (2021). Business strategy and the management of digital marketing. Business Horizons, 64(2), 285-293. Salamzadeh, A., Hadizadeh, M., & Mortazavi, S. S. (2021). Realization of online entrepreneurship education based on new digital technologies in Iran: A scenario planning approach. Journal of Entrepreneurship Development, 14(3), 481-500. doi: 10.22059/jed.2021.319839.653617 Shaltoni, A., West, D., Alnawas, I. & Shatnawi, T. (2018). Electronic marketing orientation in the Small and Medium-sized Enterprises context. European Business Review, 30(3): 272-284. Siddoo, V., & Sawattawee, J. (2020). A Comparative Analysis of Digital Content Marketing Competency in Singapore and Thailand. In 2020-5th International Conference on Information Technology (InCIT), 50-55 Strauss, A., & Corbin, J. M. (1997). Grounded theory in practice. Sage. Thompson, J. D., & Weldon, J. (2022). Digital Marketing. In Content Production for Digital Media (pp. 35-46). Springer, Singapore. Zangeneh, S., Mohammadkazemi, R., & Rezvani, M. (2014). Investigating the effect of Electronic Word Of Mouth on customer’s purchase intention of digital products. Management Science Letters, 4(11), 2433-2440.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 906 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 671 |