- امامی غفاری، مهدیه، ملکی، امیر و زاهدی، محمدجواد (1394). تصور از بدن و پذیرش اجتماعی آن. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 4، 571-591. Doi: 10.22059/JISR.2015.57068
- اعتمادیفرد، مهدی و حسینزاده، حسام (1400). نگرش به بدن: تفاوت یا تعارض نسلی. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 2، . 71-497. Doi: 10.22059/jisr.2020.302546.1066
- پاکسرشت، سلیمان، حسینی، حاتم و اینانلو، مینا (1391). تحلیل تماتیک رفتارهای بدن در بین دختران و زنان تهرانی. مطالعات فرهنگ و ارتباطات، 8(28)، 147-169. http://www.jcsc.ir/article_15488.html
- پرستش، شهرام، بهنویی گدنه، عباس و محمودی، کریم (1388). بررسی جامعهشناختی مدیریت ظاهر و هویت فردی در بین جوانان. مجلۀ علوم اجتماعی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، 5(2)، 19-49. Doi:10.22067/JSS.V0I0.8738
- جعفری، زینالعابدین، موحد، مجید، زاهد زاهدانی، سعید و غفاری نسب، اسفندیار (1399). جراحی زیبایی مردان در تهران. جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 11(1)، 1-29. Doi.org/10.30465/scs.2020.5182
- خزاعی، سارا و ریاحی، محمداسماعیل (1400). مطالعۀ کیفی برساخت هویت بدنی نوجوانان، دختران دبیرستانی شهرستان بروجرد. جامعهشناسی کاربردی، 32(1)، .107-134. Doi:org/10.22108/jas.2020.120923.1852
- رفعتجاه، مریم و سیارپور، فاطمه (1390). عوامل اجتماعی، فرهنگی مؤثر بر بازنمایی هویت از طریق بدن. فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 7(23)، 73-124.
- عباسی، بهاره، حقیقتیان، منصور و مؤذنی، احمد (1398). بازنمایی نظام معنایی زنان تهرانی به هویتهای متمایز ظاهری برآمده از جراحی زیبایی. مطالعات راهبردی زنان، 21(83)، 105-122. Doi: 10.22095/JWSS.2019.100377
- لوبروتون، داوید (1392). جامعهشناسی بدن. ترجمۀ ناصر فکوهی. تهران: ثالث.
- محمدی، جمال و حسنی، کویستان (1399). سویههای رهاییبخش و سرکوبگرانۀ بدنآرایی و بدننمایی. مسائل اجتماعی ایران، 11(2)، 321-354 Do:ihttp://dorl.net/dor/20.1001.1.24766933.1399.11.2.6.7.
- Bennett, E. V., Scarlett, L., Hurd Clarke, L., & Crocker, P. R. (2017). Negotiating (athletic) femininity: The body and identity in elite female basketball players. Qualitative Research in Sport, Exercise and Health, 9(2), 233-246. DOi:10.1080/2159676X.2016.1246470.
- Featherston, M. (2001).The Body: Social Process and Cultural Theory. London: Sage.
- Featherstone, M. (2007). Consumer culture and postmodernism. Sage.
- Featherstone, M. (1991).Consumer Cultural and Postmodernism. London: Sage.
- Gimlin, D. (2000). Cosmetic surgery: Beauty as commodity. Qualitative Sociology, 23(1), 77-98. Doi:org/10.1023/A:1005455600571.
- Gimlin, D. (2006). The absent body project: Cosmetic surgery as a response to bodily dys-appearance. Sociology, 40(4), 699-716. Doi:org/10.1177/0038038506065156.
- Heyes, C. J., & Jones, M. (2016). Cosmetic surgery in the age of gender. In Cosmetic Surgery (pp. 17-34). Routledge. Doi:org/10.4324/9781315574387.
- Kvalem, I. L., von Soest, T., Roald, H. E., & Skolleborg, K. C. (2006). The interplay of personality and negative comments about appearance in predicting body image. Body Image, 3(3), 263-273. Doi: 10.1016/j.bodyim.2006.04.002.
- Nettleton, S. (2013). The Sociology of Health and Illness. Polity Press, Cambridge Pitts-Taylor, Victoria,Surgery junkies: wellness and pathology in cosmetic culture. New Brunswick, New Jersey: Rutgers University Press.
- Ricciardelli, R., & White, P. (2011). Modifying the Body: Canadian Men's Perspectives on Appearance and Cosmetic Surgery. Qualitative Report, 16(4), 949-970. Doi: 10.46743/2160-3715/2011.1115.
- Seekis, V., Bradley, G. L., & Duffy, A. L. (2020). Appearance-related social networking sites and body image in young women: Testing an objectification-social comparison model. Psychology of Women Quarterly, 44(3), 377-392. Doi:org/10.1177/0361684320920826.
- Shilling, C. (2007). Sociology and the body: Classical traditions and new agendas. The Sociological Review, 55, 1-18. Doi:org/10.1111/j.1467-954X.2007.00689.x.
- Shilling, C. (2005).The Body in Culture, Technology and Society. London: Sage.
- Stojcic, I., Dong, X., & Ren, X. (2020). Body image and sociocultural predictors of body image dissatisfaction in Croatian and Chinese women. Frontiers in psychology, 11,(731), Doi:org/10.3389/fpsyg.2020.00731.
- Loussaïef, L., Ulrich, I., & Damay, C. (2019). How does access to luxury fashion challenge self-identity? Exploring women's practices of joint and non-ownership. Journal of Business Research, 102, 263-272. Doi:org/10.1016/j.jbusres.2019.02.020.
- Vasile, C. (2015). Is the Body Image So Important? Physical Identity in Relation to Gender and Self Esteem. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 203, 443-447. Doi:org/10.1016/j.sbspro.2015.08.322.
|