- آشوغ، مسعود؛ آقاملایی، تیمور؛ قنبرنژاد، امین و تاجور، عبدالحمید. (1392). کاربرد نظریه رفتار برنامهریزیشده برای پیشبینی رفتارهای ایمن رانندگی در رانندگان کامیون. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، 1 (3)، 14-5.
- امامی، سیدمحسن. (1392). جغرافیای گردشگری. چاپ دوم، تهران: انتشارات فرهیختگان دانشگاه.
- باقرنیا، آذین و احمدیان، رضا. (1393). مبانی گردشگری فرهنگی. چاپ اول، تهران: انتشارات نیسا.
- بخشی، حمید؛ نظریان، اصغر؛ قالیباف، محمدباقر و صحرایی جویباری، احمد. (1394). دیدگاه شهروندان تهرانی در مورد نقش شهرداری در توسعه گردشگری. مطالعات برنامهریزی شهری، 3 (12)، 102-83.
- بنار، نوشین؛ براخاص، حسین؛ کریمخان، فرزانه و مرادی، محمد. (1397). اثر بازاریابی حسی بر نیات رفتاری مشتریان از طریق لذتجویی، دلبستگی به مکان و اعتماد (مطالعه موردی: مدارس فوتبال شهر کرمانشاه).مطالعات رفتار مصرفکننده، 5 (1)، 35-21.
- پورقربان، شیوا؛ رفاهطلب، عصمت و خلت، ندا. (۱۳۹۵). نقش گردشگری کم شتاب، گردشگری الکترونیک و مکانیابی مناسب تأسیسات اقامتی و تفریحی در پایداری توسعه گردشگری پاک جزیره کیش،دومین کنگره بینالمللی زمین، فضا و انرژیهای پاک با محوریت مدیریت منابع طبیعی، کشاورزی و توسعه پایدار، تهران، شرکت کیان طرح دانش.
- پورنگ، علی؛ غیور باغبانی، سیدمرتضی؛ رجوعی، مرتضی و بهبودی، امید. (1399). نقشآفرینی معنویت و تجاریسازی در شکلگیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد دادهبنیاد. مطالعات مدیریت گردشگری، 15 (49)، 225-254.
- حقپرست، ربابه؛ هدایتینیا، سعید؛ خسرویپور، بهمن و غنیان، منصور. (1393). معادله ساختاری عاملهای مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی و منابع طبیعی رامین اهواز. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 6 (29)، 62-49.
- سعیدا اردکانی، سعید؛ صانعیان، زهراالسادات و منتی، ناهید. (1398). سنجش عوامل مؤثر بر تمایل مصرفکننده ایرانی به خرید و مصرف کالاهای ایرانی. مدیریت بازرگانی، 11 (2)، 258-241.
- رتبهای، ساینا و زارع رواسان، احد. (1394). ارزیابی ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات و افسردگی جوانان. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 4 (13)، 141-115.
- زندحسامی، حسام و پروینچی، شیما. (1393). بهکارگیری نظریه رفتار برنامهریزیشده در بررسی قصد خرید سبز مصرفکنندگان. مدیریت توسعه و تحول، 2، 23-30.
- زیاری، کرامتالله؛ اشنویی، امیر و مولایی قلیچی، محمد. (1393). سنجش رضایت گردشگران از کیفیت خدمات هتلداری با استفاده از شاخص CSM مطالعه موردی: کلانشهر شیراز. فصلنامه گردشگری شهری، 1 (1)، 15-1.
- زیاری، کرامتالله؛ جمالی، کیوان و صادقی، فرشید. (1396). ارائه الگوی توسعه پایدار گردشگری شهری (نمونه موردی: شهر لاهیجان)، فصلنامه گردشگری شهری، 4 (4)، 71-55.
- طباطبایی نسب، سید محمد و آبیکاری، معصومه. (1393). بررسی تأثیر تحریفهای شناختی بر احساسات منفی مصرفکنندگان نسبت به برند و رویکردهای رفتاری آنها، راهبردهای بازرگانی. دانشور رفتار سابق، 11 (4)، 32-19.
- عنابستانی، علیاکبر؛ ربانی، راضیه و شفیعی، زاهد. (1398). بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب گردشگران در ارتباط با اقامتگاههای بومگردی بهعنوان محصول گردشگری کم شتاب (مورد پژوهی: اقامتگاههای بومگردی استان اصفهان). چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تأکید بر بازاریابی منطقهای و جهانی، دانشگاه شهید بهشتی.
- غلامی، یونس؛ خاکی، مریم؛ صادقیان، سمانه و قاسمپور، سیده فاطمه. (1398). ارزیابی ادراک شهروندان از توسعه گردشگری شهری و اثر آن بر شادمانی ذهنی نمونه موردی کلانشهر مشهد. فصلنامه گردشگری شهری، 6 (1)، 120-107.
- فاضلی، محمد، جعفر صالحی، سحر. (1392). شکاف نگرش، دانش و رفتار زیستمحیطی گردشگران. مطالعات مدیریت گردشگری، 8 (22)، 168-142.
- کاظمیفرد، نرگس؛ هاشمی، سیدسعید و پرچکانی، پروانه. (1396). تأثیر فرهنگ جامعه محلی در جذب گردشگران کم شتاب (مطالعه موردی: منطقه ترکمنصحرا). پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ.
- مختاری، حسین؛ اکبری، مرتضی و مرادی، محمدعلی. (1398). تأثیر نوآوری خدمات بر عملکرد آژانسهای مسافرتی در شهر تهران: نقش میانجی کیفیت خدمات و رضایت مشتری. فصلنامه گردشگری شهری، 6 (2)، 116-99.
- ملازم حسینی، محمدکاظم؛ رجوعی، مرتضی و مرادی، محسن. (1396). تأثیر توسعه اماکن گردشگری بر رضایتمندی گردشگران مذهبی (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد). مطالعات مدیریت گردشگری، 13 (39)، 142-123.
- ملکاخلاق، اسماعیل؛ اکبری، محسن؛ آلطه، سیدحسن. (1395). حمایت ورزشی و تأثیر آن بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان: مطالعه تیم والیبال کاله. مدیریت و توسعه ورزش، 5 (1)، 84-65.
- موسوی، میرنجف؛ کهکی، فاطمهسادات و جلالیان، سیدجلال. (1398). ارزیابی عناصر مؤثر بر توسعه گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر ارومیه. فصلنامه گردشگری شهری، 6 (2)، 77-61.
- میرزاعابدینی، شهرزاد؛ سلمانی، محمد و قدیری معصوم، مجتبی. (1398). ارزیابی ژئومورفوسایتهای شهرستان خور و بیابانک و طبس بهمنظور گردشگری کم شتاب. پژوهشهای جغرافیای انسانی، 51 (2)، 512-493.
- نصر، طاهره. (1398). شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر گردشگری در کلانشهر شیراز با رویکرد آیندهپژوهی. پژوهش و برنامهریزی شهری، 10 (37)، 66-55.
- هاوکینز. دل؛ بست، راجر و کانی، کنت. (1385). رفتار مصرفکننده. ترجمه احمد روستا و عطیه بطحایی. چاپ اول، تهران: انتشارات سارگل.
- یزدان پناه، مسعود و هاشمی نژاد، آذر. (1394). مقایسه قدرت پیشبینی کنندگی تئوری رفتار برنامهریزیشده و مدل اعتقادات سلامت جهت سنجش تمایل دانشجویان نسبت به استفاده از محصولات ارگانیک. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. 46 (4)، 811- 825.
- Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational behavior and human decision processes, 50(2), 179-211.
- Ajzen, I. (2012). The theory of planned behavior. Handbook of Theories of Social Psychology, 1, 438-459.
- Anabestani, A., Rabbani, R., & Shafiee, Z. (2019). Investigating the Factors Affecting the Selection of Tourists in Relation to Ecotourism Resorts as a Product of Low Acceleration Tourism (Case Study: Ecotourism Resorts of Isfahan Province). Fourth National Conference on Management, Accounting and Economy with Emphasis on Regional Marketing And World, Shahid Beheshti University, Permanent Conference Secretariat. [in Persian].
- Ashoogh M., Aghamolaei T., Ghanbarnejad, A., & Tajvar, A. (2013). Utilizing the theory of planned behavior to Prediction the safety driving behaviors in truck drivers in Bandar Abbas 2013. Iran J Health Educ Health Promot, 1(3), 5-14. [in Persian].
- Bagozzi, R. P., & Yi, Y. (1988). On the evaluation of structural equation models. Journal of the Academy of Marketing Science, 16 (1), 74-94.
- Bakhshi, H., Nazarian, A., Ghalibaf, M., & Ahmadi, J. (2016). Analysiing the efficiency of urban management in tourism development of Tehran. Journal of Urban Structure and Function Studies, 3 (12), 83-102. [in Persian].
- Balletto, G., Milesi, A., Battino, S., Borruso, G., & Mundula, L. (2019). Slow Tourism and Smart Community. The Case of Sulcis-Iglesiente (Sardinia-Italy). In International Conference on Computational Science and Its Applications (pp. 184-199). Springer, Cham.
- Baloglu, S (2001) Image variations of Turkey by familiarity index: informational and experiential dimensions. Tourism management, 22 (2), 127-133.
- Baloglu, S., & McCleary, K. W. (1999). US international pleasure travelers’ images of four Mediterranean destinations: A comparison of visitors and no visitors. Journal of travel research, 38 (2), 144-152.
- Baqernia, A., & Ahmadian, R. (2014). Fundamentals of Cultural Tourism, First Edition, Tehran: Nisa Publications. [in Persian].
- Benar, N., brakhas, H., karimkhan, F., & MORADI, M. (2018). The effect of sensory marketing on customer behavioral intentions through hedonic, place attachment and trust (Case study: Kermanshah Soccer Schools). Consumer Behavior Studies Journal, 5 (1), 21-35. [in Persian].
- Bettman, J. R. (1979). An information processing theory of consumer choice. Boston: Addison-wesley.
- Carver, C. S., & Scheier, M. F. (1990). Origins and functions of positive and negative affect: a control-process view. Psychological review, 97 (1), 19-35.
- Chen, F. Y. (2013). The intention and determining factors for airline passengers' participation in carbon offset schemes. Journal of Air Transport Management, 29, 17-22.
- Cheng Chieh Lua, A., Gursoy, D., & Yirong Lu, C. (2015). Authenticity perceptions, brand equity and brand choice intention:The case of ethnic restaurants. Journal of Tourism Management, 50, 36-45.
- Conway, D., & Timms, B. F. (2012). Are slow travel and slow tourism misfits, compadres or different genres?. Tourism Recreation Research, 37 (1), 71-76.
- Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. psychometrika, 16 (3), 297-334.
- Dickinson, J. E., Lumsdon, L. M., & Robbins, D. (2011). Slow travel: Issues for tourism and climate change. Journal of Sustainable Tourism, 19 (3), 281-300.
- Dickinson, J., & Lumsdon, L. (2012). Slow travel. In The Routledge handbook of tourism and the environment (pp. 393-403). Routledge.
- Drost, E. A. (2011). Validity and reliability in social science research. Education Research and perspectives, 38 (1), 105-123.
- Elster, J. (2009). Emotions, Analytical Sociology, P. Hedstrom, & P. Bearman, New York: Oxford, 51-71.
- Emami, S. M. (2013). Geography of Tourism, Second Edition, Tehran: Farhikhtegan University Press. [in Persian].
- Fazeli, M., & Jafar Salehi, S. (2013). The Gap between Attitude, Knowledge and Environmental Behavior of Tourists. Tourism Management Studies, 8 (22), 142-168. [in Persian].
- Fishbein, M., & Ajzen, I. (1977). Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research.
- Fishbein, M., & Ajzen, I. (2011). Predicting and changing behavior: The reasoned action approach. Psychology press.
- Fodness, D., & Murray, B. (1997). Tourist information search. Annals of tourism research, 24 (3), 503-523.
- Gholami, Y., khaky, M., Sadeghian, S., & Ghasempour, F. (2019). Evaluation of citizens' perception of urban tourism development and its effect on mental happiness Case study of Mashhad metropolis. Journal of Urban Tourism, 6 (1), 107-120. [in Persian].
- Gino, F., Kouchaki, M., & Galinsky, Adam D. (2015). The Moral virtue of authenticity: How Inauthenticity produces feelings of immorality and impurity. Journal of Psychological science, 26 (7), 983-996.
- Gunter, U., Ceddia, M. G., & Tröster, B. (2016). International ecotourism and economic development in Central America and the Caribbean, Journal of sustainable Tourism, Vienna, 25, 43-60.
- Haghparast, R., Hedayatinia,S., Khosravipour, B., & Ghanian, M. (2014). Structural equation of factors affecting the acceptance of information and communication technology among graduate students of agriculture and natural resources of Ramin Ahvaz, Agricultural education administration research, 6 (29), 49-62. [in Persian].
- Han, H., Baek, H., Lee, K., & Huh, B. (2014). Perceived benefits, attitude, image, desire, and intention in virtual golf leisure. Journal of Hospitality Marketing & Management, 23 (5), 465-486.41
- Hasheminezhad, A., & yazdanpanah, m. (2016). Determine Factors That Influenced Students’ Intention Regarding Consumption of Organic Product: Comparison Theory of Planned Behaviour and Health Belief Model. Iranian Journal of Agricultural Economics and Development Research, 46 (4), 817-831. [in Persian].
- Hawkins, H., Best, R. & Connie, K. (2006). Consumer Behavior. Translated by Ahmad Rousta and Atieh Batahi. first edition, Tehran: Sargol Publications. [in Persian].
- Heitmann, S., Robinson, P., & Povey, G. (2011). Slow food, slow cities and slow tourism. Research themes for tourism, 23, 114-127.
- Kato, K., & Progano, R. N. (2017). Spiritual (walking) tourism as a foundation for sustainable destination development: Kumano-kodo pilgrimage, Wakayama, Japan. Tourism Management Perspectives, 24, 243-251.
- Kazandzhieva, V., & Lukanova, G. (2016). Advantages of the concept slow tourism in the context of the transformations in tourism. Agraren Universitet Plovdiv-Nauchni Trudove/Scientific Works of the Agrarian University-Plovdiv, 60 (1), 85-92.
- Kazemifard, N., Hashemi, S., & Parchkani, P. (2017). The Impact of Local Community Culture on Attracting Low-Speed Tourists (Case Study: Turkmen Sahara Region), M.Sc. Thesis, Faculty of Tourism Sciences, University of Science and Culture. [in Persian].
- Khan, S. (2015). How slow is ‘slow’? Dilemmas of Slow Tourism. TEAM Journal of Hospitality and Tourism, 12 (1), 39-49.
- Kim, M. J., Lee, M. J., Lee, C. K., & Song, H. J. (2012). Does gender affect Korean tourists' overseas travel? Applying the model of goal-directed behavior. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 17 (5), 509-533.
- Larsen, G. R. (2016). The unappreciated slowness of conventional tourism. Dos Algarves: A Multidisciplinary e-Journal, 27, 35-52.
- Lee, C. K., Song, H. J., Bendle, L. J., Kim, M. J., & Han, H. (2012). The impact of non-pharmaceutical interventions for 2009 H1N1 influenza on travel intentions: A model of goal-directed behavior, Tourism Management, 33 (1), 89-99.
- Leone, L., Perugini, M., & Ercolani, A. P. (2004). Studying, practicing, and mastering: A test of the model of goal‐directed behavior (MGB) in the software learning domain. Journal of applied social psychology, 34 (9), 1945-1973.
- Lin, L. P. (2017). Industrial tourists' behavioral intention toward slow travel in Taiwan. Journal of Sustainable Tourism, 25 (3), 379-396.
- Liu, M., Yanno Poulou, N., Bian, X., & Elliott, R. (2014). Authenticity perceptions inthe Chinese marketplace. Journal of Business research, 2 (3), 79-96.
- Lu, A. C. C., Gursoy, D., & Lu, C. Y. (2015). Authenticity perceptions, brand equity and brand choice intention: The case of ethnic restaurants. International Journal of Hospitality Management, 50, 36-45.
- Malekakhlagh, I., Akbari, M., & Alehtaha, H. (2016). Sport Sponsorship and Its Effect on Brand Attachment and Customer Loyalty: A Case Study on Kaleh's Volleyball Team. Sport management and development, 5 (1), 65-84. [in Persian].
- Malle, B. F., & Knobe, J. (1997). The folk concept of intentionality. Journal of experimental social psychology, 33 (2), 101-121.
- Meng, B., & Choi, K. (2016). Extending the theory of planned behaviour: Testing the effects of authentic perception and environmental concerns on the slow-tourist decision-making process. Current Issues in Tourism, 19 (6), 528-544.
- Meng, B., & Choi, K. (2016). The role of authenticity in forming slow tourists' intentions: Developing an extended model of goal-directed behavior. Tourism Management, 57, 397-410.
- Mokhtari, H., Akbari, M., & moradi, M. (2019). The impact of service innovation on performance of travel agencies in the city of Tehran: The mediating role of service quality and customer satisfaction. Journal of Urban Tourism, 6 (2), 99-116. [in Persian].
- Molazemolhosseini, M., Rojuee, M., & Moradi, M. (2017). The Effects of the Development of Tourist Sites on Satisfaction of Religious Tourists (Case Study: Mashhad as a Metropolis). Tourism Management Studies, 12 (39), 123-142. [in Persian].
- Mousavi, M., kahaki, F., Jalalian, E. (2019). Evaluation of Elements Affecting Urban Tourism Case Study: Urmia City. Journal of Urban Tourism, 6 (2), 61-77. [in Persian].
- Naser, T. (2019). Identification of Key Factors Affecting on the Shiraz City Tourism with a Future Studies Approach. Journal of Research and Urban Planning, 10 (37), 55-66. [in Persian].
- Notani, A. S. (1998). Moderators of perceived behavioral control's predictiveness in the theory of planned behavior: A meta‐analysis. Journal of consumer psychology, 7 (3), 247-271.
- Özdemir, G., & Çelebi, D. (2018). Exploring dimensions of slow tourism motivation. Anatolia, , 29 (3), 540-552.
- Perugini, M., & Bagozzi, R. P (2004). The distinction between desires and intentions, European Journal of Social Psychology, 34 (1), 69-84.
- Perugini, M., & Bagozzi, R. P. (2001). The role of desires and anticipated emotions in goal‐directed behavior’s: Broadening and deepening the theory of planned behavior. British Journal of Social Psychology, 40 (1), 79-98.
- Pourang, A., ghayour baghbani, S., Rojoui, M., & Behboodi, O. (2020). The role of spiritual and commercialization in religious tourism destinations brand formation with grounded theory approach (Case study: Holy city of Mashhad). Tourism Management Studies, 15 (49), 225-254. [in Persian].
- Pourqorban, Sh., Refahtalab, E., & Khalat, N. (2016). The Role of Low Speed Tourism, E-Tourism and Proper Location of Accommodation and Recreation Facilities in Sustainable Development of Clean Tourism in Kish Island, 2nd International Congress on Land, Space and Clean Energy with a Focus on Natural Resources Management, Agriculture and Sustainable Development, Tehran, Co. Kian Knowledge Plan. [in Persian].
- Ramkissoon, H., & Uysal, M. S (2011). The effects of perceived authenticity, information search behavior, motivation and destination imagery on cultural behavioral intentions of tourists. Current Issues in Tourism, 14 (6), 537-562.
- Saeida Ardakani, S., Saneian, Z., & Menati, N. (2019). Measurement of the Factors Affecting the Tendency of Iranian Consumers to Buy and Consume Iranian Goods. Journal of Business Management, 11 (2), 241-258. [in Persian].
- Sayna Rotbei, S., & Zare Ravasan, A. (2015). Investigating the Relationships between IT Communication Tools Usage and the Youth Depression Level. Bi Management Studies, 4 (13), 115-141. [in Persian].
- shahrzad Mirza Abedini, SH., SalmaniM M., & Ghadiri Masooms, M. (2019). Assessment of Geomorphosites in Two Counties of Khoor-Biabanak and Tabas for Slow Tourism. Human Geography Research, 51 (2), 493-512. [in Persian].
- Shen, S., Guo, J., & Wu, Y. (2014). Investigating the structural relationships among authenticity, loyalty, involvement, and attitude toward world cultural heritage sites: An empirical study of Nanjing Xiao ling Tomb, China, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 19 (1), 103-121.
- Smith, V. L., & Eadington, W. R. (Eds.) (1992). Tourism alternatives: Potentials and problems in the development of tourism. University of Pennsylvania Press.
- Tabatabaie nasab, S., & Abikari, M. (2015).Surveying the Effect of Cognitive Distor-tions on Negative Emotions Of Consumer Toward Brands and Their Behavioral At-titudes. Comercial strategies, 11 (4), 19-32. [in Persian].
- Timms, B. F., & Conway, D. (2012). Slow tourism at the Caribbean's geographical margins. Tourism Geographies, 14 (3), 396-418.
- Turner, J (2007). Human Emotions: A Sociological Theory, London and New York: Routledge.
- Wu, Peng, Shen, Si, He, Daqing & Du, Jia Tina (2017). A belief-desire-intention model for blog users' negative emotional norm compliance: Decision-making in crises. The electronic library, 35 (4), 798-821.
- ZandHessami, H., & Parvinchi, SH. (2014). Application of the Theory of Planned Behavior to examine consumer’s green purchase intention. Journal of Development and Transformation Management, 18 (18), 23-30. [in Persian].
- Zayyari, K., jamali, K., & Sadeghi, F. (2018). Providing a Sustainable Urban Tourism Model (Case Study: Lahijan City). Journal of Urban Tourism, 4 (4), 55-71. [in Persian].
- Ziyari, K., Oshnooei, A., & Molaei Qelichi, M. (2015). Measuring tourist satisfaction with the quality of hotel services using the CSM index Case Study: Shiraz. Journal of Urban Tourism, 1(1), 1-15. [in Persian].
|