- آقازاده مسرور، سیاوش؛ ثمینی، نغمه. (1392). «بازی و اهمیت آن در نمایش (بررسی موردی: نمایشنامه بازرس)». نشریه هنرهای زیبا، هنرهای نمایشی و موسیقی، دوره 18، شماره 1، صص 54- 45.
- آقاعباسی، یدالله. (1388). نمایش خلاق. تهران: نشر قطره.
- وزارت آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، مرکز تحقیقات. (1371). گزارش پایانی یونسکو در خصوص اتخاذ راهبردهایی برای آموزش ارزش ها در غالب علوم و تکنولوژی.
- اشرفی، عباس؛ آخوندی، فاطمه. (1391). «آسیبشناسی آموزش دینی در دانشگاهها از دیدگاه دانشجویان»، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، دوره 16، شماره 52، پاییز، صص 426-401.
- افروز، غلامرضا؛ ارجمندنیا، علی اکبر؛ حمیدی، فریده؛ برهان، اعظم. (1394). «اثربخشی آموزش حل مسئله بر نگرش اجتماعی دختران بزهکار شهر تهران». نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، سال6، شماره ۳، صص 119-107.
- اکبرلو، منوچهر. (1387). «نمایش فرایندی خلاق در آموزش غیرمستقیم». رشد آموزش هنر، دوره6، شماره1، صص 47-44.
- اکبری شلدره ای، فریدون. (۱۳۸۸). روشهای نوین یاددهی و یادگیری و کاربرد آنها در آموزش برنامه درسی. تهران: انتشارات فرتاب.
- باقری، خسرو.( ۱۳۸۷). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
- پازوکی، شهاب. (1389). نمایش در ایران. تهران: گروه هنر دانشکده هنر و رسانه، دانشگاه پیام نور.
- پترهیوز، فرگاس. (1387). روانشناسی بازی (کودکان، بازی و رشد). مترجم: کامران گنجی تهران: انتشارات رشد.
- پشت دار، علی محمد. (1393). قصهگویی و نمایش خلاق. تهران: انتشارات پیام نور.
- پیری عطاء اله، موسی. (1375). «مطالعه میزان انطباق محتوای کتاب "فرهنگ اسلامی و تعلیمات دینی" با اهداف این درس از نظر دبیران دینی پایه سوم راهنمایی شهر تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
- پورجمشیدی، مریم؛ حیدری، جمشید؛ زنگنه، حسین. (1395). «تأثیر تلفیق اصل زایگارنیک در نمایش خلاق بریادسپاری و بازآفرینی مفاهیم کتاب هدیههای آسمانی». فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 6، شماره 22، صص 120-101.
- جعفری، امیرعباس. (1388). «رنسانس معنوی در برنامه درسی هزاره سوم». قابل دسترس در: http://edujavanrood.blogsky.com/1388/10/25/post-272
- رجبپور، علی و همکاران. (1395). «ارزشیابی برنامه درسی هدیههای آسمانی پایه ششم ابتدایی شهر قزوین از دیدگاه معلمان». فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال ششم، شماره 13، بهار5.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (۱۳۹۱). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
- شبیری، سید محمد. «روشهای تدریس و یادگیری مؤثر آموزشهای زیست محیطی در آموزشوپرورش». تعلیم و تربیت دوره 31 زمستان 1394 شماره 124.
- شکاری، عباس؛ نجاریان، زکیه. (1391). «تعیین شاخصهای سطح خوتنایی گانینگ در محتوای کتاب هدیههای آسمانی چهارم و پنجم ابتدایی ایران». فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی، دوره2، شماره6، صص 80-71.
- صبوری، خیرقدم؛ عباسی، عفت؛ گرامی پور، مسعود. (1394). «تأثیر نمایش خلاق بر رشد مهارتهای حل مسئله در دختران پیشدبستان استان تهران»، مطالعات پیش دبستان و دبستان، دوره1، شماره 2، صص 27-1.
- علاقه بند، علی. (1391). مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات پیام نور.
- قاضی طباطبایی، محمود؛ حاتمی، جواد؛ فردانش، هاشم؛ مجدانیان، آذر؛ اسلامی، زهرا. (1388). «مقایسه اثر بخشی طراحی آموزشی مهلم از سه نظریه رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت گرایی در تغییر نگرشهای اجتماعی»، فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، دوره4، شماره 13، صص 141-121.
- کاظم،علوی لنگرودی؛ افسانه، رجایی. (1395). «تأثیر برنامه درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشاء و هنر». پژوهش در برنامه ریزی درسی، دوره 13، شماره 24 (پیاپی 51)، صص129-118.
- کیانیان، داوود. (1383). نمایش کودک (کتاب مربی برای اجرای نمایش خلاق و بازیهای نمایشی باکودکان درمراکز آموزشی)، تهران: نشرمنادی تربیت.
- مامی، شهرام؛ امیریان، کامران. (1395). «تأثیر نمایش خلاق بر سازگاری اجتماعی، قضاوت اخلاقی و خلاقیت دانش آموزان». آموزش و ارزشیابی، دوره 9،شماره36، صص92-75.
- مک کاسلین، نلی.(1390). درام خلاق. ترجمه حسین فدایی حسین. تهران: نمایش.
- مهجور، سیامک. (1395). روانشناسی بازی، تهران: انتشارات ویرایش.
- نجفی، محمد؛ خوشنوسیان، فاطمه؛ چهارباشلو، حسین. (1392). «بررسی ارتباط معنوی - عاطفی بین فردی و توسعه آن در کتابهای درسی دوره آموزش ابتدایی و راهنمایی ایران». دو فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی، سال 8، شماره 2 (پیاپی 18)، صص 54-29.
- هارلوک، بیتا. (1364). بازی. تهران: نشر یوش.
- H. A., Timuçin, E. (2010). The effect of creative drama on student achievement in theinstruction of some development and learning theories. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1741–1746.
- Cahit Kayhan, H. (2009). Creative drama in terms of retaining information. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 737–740.
- Craft, A., Cremin, T., Hay, P., & Clack, J. (2014). Creative primary schools: developing and maintaining pedagogy for creativity. Ethnography and Education, 9 (1), 16–34.
- Erbay, F. S., & Doiru, S. Y. (2010). The effectiveness of creative drama education on the teaching of social communication skills in mainstreamed students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4475–4479.
- Mustafa DOĞRU (2010). Effect of creative drama method in science and technology course on the attitudes of primary school fifth grade students towards the course and on their achievements. Practice and Theory in Systems of Education, Volume 5 Number 2, 2010.
- Müzeyyen Bulut Özek. (2016). The Effect of Creative Drama on Student Achievement in the Course Information Technologies. Journal of Education and Training Studies, 4 (6), 51-57.
- Peter, M. (2013). Drama, Narrative an Early Learning. British Journal of Special Education, 30, 1, 21-27.
|