- بلوچ، محمود و برفروشان، شازیه (1397) بررسی کارکردهای هوشمند سازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی، چهارمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری ایران، تهران.
- تاجالدین، علی و نوروزی مبارکه، علی (1396) بررسی موانع استقرار تجارت الکترونیکی در صنعت گردشگری کشور، کنفرانس بینالمللی مدیریت کاربردی و چابک سازی سازمانی، تهران، صص. 9-1.
- جهانیان، منوچهر (1397) گردشگری دیجیتال و تحولات دیجیتالی پیش رو در صنعت گردشگری، ماهنامه الکترونیکی سفر.
- حسنی، علی و رحیم زاده، معصومه (1398) آیندهنگاری صنعت گردشگری در شهر تهران، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 6، شماره 1، صص. 148-135.
- شفیعی، حمید محمد و نوری، سجاد (1399) تجزیهوتحلیل کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال بر مبنای راهبرد AHP فازی مطالعه موردی: بررسی کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال شهر اصفهان، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی، پنانگ، مالزی.
- شیرشمسی، عبدالمهدی؛ میرابی، وحیدرضا؛ حسنپور، اسماعیل؛ رنجبر، محمدحسین (1399) تأثیر بازاریابی الکترونیکی در توسعه صنعت گردشگری مطالعه موردی: شهر یزد، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 7، شماره 4، صص. 48-35.
- فرامرزنیا، آتا (1385) بررسی اثرات استفاده از ICT در توسعه صنعت گردشگری ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
- قنبری، ابوالفضل؛ آقایاری هیر، محسن؛ زیدی، لاله (1399) ارزیابی تأثیر آمادگی الکترونیکی بر گردشگری الکترونیکی موردمطالعه: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان آذربایجان شرقی، فصلنامه گردشگری و توسعه، سال 9، شماره 3، صص. 30-17.
- لوافان، امیر مسعود و گندمکار، امیر (1398) تحول دیجیتال و بررسی تغییر زیرساختها و نگرشها بر مبنای فروش آنلاین در گردشگری (موردمطالعه: هتلها و آژانسهای مسافرتی شهر اصفهان)، فصلنامه فضای گردشگری، دوره 8، شماره 31، صص. 16-1.
- مختاری، حسین؛ اکبری، مرتضی؛ مرادی، محمدعلی (1398) تأثیر نوآوری خدمات بر عملکرد آژانسهای مسافرتی در شهر تهران؛ نقش میانجی کیفیت خدمات و رضایت مشتری، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 6، شماره 2، صص. 116-99.
- یوسفی، امیرعباس؛ مختاری ملکآبادی، رضا؛ خادم الحسینی، احمد (1391) بررسی تحلیلی – تطبیقی شاخصهای توسعه گردشگری الکترونیک در شهر اصفهان، جغرافیا و برنامهریزی محیطی، دوره 23، شماره 2، صص. 150-133.
- Ghanbari. & Mohsen, Aghayari Hir. & laleh, Zaidi. (2020)The Impact of E- Readiness on E-Tourism (Case Study: The Administration of the Cultural Heritage Department of Tourism and Handicrafts of East Azerbaijan Province), Journal of Tourism and Development, Vol. 9, No. 3, pp. 17-30. [in Persian].
- Abolmahdi Shirshamsi; VahidReza Mirabi; Esmaeil Hasanpour; MohamadHosein Ranjbar (2021) The Effect of E-Marketing on the Development of the Tourism Industry Case Study: Yazd City, Journal of Urban Tourism, Vol. 7, No. 4, pp. 35-47. [in Persian].
- Ali, hasani. & Masoumeh, rahimzadeh. (2019) Tehran Tourism industry foresight, Journal of Urban Tourism, Vol. 6, No. 1, pp. 135-148. [in Persian].
- Amir Masoud, Lavafan. Amir Gandomkar (2019) Digtal Evolutin and Reviewing the Infrastructural and Attitude Changes Based on online Sales in Tourism (Case study: The city of Isfahan), Journal of Tourism space, Vol. 8, No. 31, pp. 1-16 [in Persian].
- Bagheri Dargah, B. & Golrokhsari, H. (2012) E-tourism and Customer Satisfaction Factors, International Journal of Advances in Management Science, 2 No.3 pp.35-44.
- Baluch, Mahmoud. & Barforoshan, Shazieh. (2015) A Study of the Functions of Smartening Tourism Destinations in the Development of E-Tourism, Fourth National Conference on Applied Research in Management, Economics and Accounting, Iran, Tehran. [in Persian].
- Bednarczyk, M. (2011) Czynniki konkurencyjności biznesu turystycznego w regionach-podstawy metodyczne badań, Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach.
- Bello, D C. & Radulovich, L P. & Javalgi, R.G. & Scherer, R F. & Taylor, J. (2016) Performance of professional service firms from emerging markets: Role of innovative services and firm capabilities, Journal of World Business, Vol.51, No.3, pp. 413–424.
- Bhuiyan, M. A. H. & Siwar, C. & Ismail, S. M. (2013) Tourism development in Malaysia from the perspective of development plans, Asian Social Science, Vol.9, No. 9, pp.11-22.
- Bookman, M. Z. & Bookman, K. R. (2007) Medical tourism in developing countries, New York: Palgrave Macmillan.
- Cho, V. (1998) World Wide Web resources, Annals of Tourism Research, Vol. 25, No. 2, pp.518-521.
- Faramarznia, Ata. (2006) Investigating the effects of using ICT in the development of Iran's tourism industry, Master Thesis, Faculty of Management, University of Tehran. [in Persian].
- Freidman, M. & Sen, S. (2017) Hospitality in the Digital Era Cognizant, The Road to 2025
- Gavilan, D. & Avello, M. & Navarro, G, M. (2018) The influence of online ratings and reviews on hotel booking consideration, Tourism Management, Vol.66, pp. 53-61.
- Havle, C.A. & Üçler, Ç. (2018) Enablers for Industry, 2018 2nd International Symposium on Multidisciplinary Studies and Innovative Technologies.
- Heung, V. C.& Kucukusta, D. & Song, H. (2011) Medical tourism development in Hong Kong: An assessment of the barriers, Tourism Management, Vol. 32, No. 5, pp. 995-1005.
- Hossein, mokhtari. & Morteza, Akbari. & mohamad ail, moradi. (2019) The impact of service innovation on performance of travel agencies in the city of Tehran: The mediating role of service quality and customer satisfaction, Journal of Urban Tourism, Vol. 6, No. 2, pp. 99-116. [in Persian].
- Jahanian, Manouchehr. (2019) Digital Tourism and the Upcoming Digital Developments in the Tourism Industry, Electronic Travel Monthly. [in Persian].
- Jaliu, D. D. (2012) The effectiveness of public policies and Structural Funds in enhancing tourism development. The case of Romania, Theoretical and Applied Economics, Vol. 12, No. 12, pp.37- 51.
- Jaw, C. & Lo, J.Y. & Lin, Y.H. (2010) The determinants of new service development: Service characteristics, market orientation, and actualizing innovation effort, Technovation, Vol.30, No.4, pp. 265–277.
- Keller, P. (2006) Towards an innovation oriented tourism policy: A new agenda, Innovation and product development in tourism, pp.55-70.
- Kozhokulov, S. & Chen, X. & Yang, D. & Issanova, G. & Samarkhanov, K. & Aliyeva, S. (2019) Assessment of Tourism Impact on the Socio-Economic Spheres of the Issyk-Kul Region (Kyrgyzstan), Journal of Sustainability, Vol.17, No.11, pp.1-14.
- Kshetri, N. (2008) Barriers to e-commerce and competitive business models in developing countries: A case study”. Electronic commerce research and applications, Vol. 6, No.4, pp.443-452.
- Leonidou, L. C. (1999) Barriers to international purchasing: the relevance of firm characteristics, International Business Review, Vol. 8, No. 4, pp.487-512.
- -Liao, Z. & Shi, X. (2017) Web functionality, web content, information security, and onine tourism service continuance, Journal of Relating and Consumer Services, Vol.39, pp.258-263.
- Najda-Janoszka, M. & Kopera, S. (2014) Exploring barriers to innovation in tourism industry-the case of southern region of Poland, Procedia-Social and Behavioral Sciences, No. 110, pp.190-201.
- Pencarelli, Tonino. (2019) The digital revolution in the travel and tourism industry, Journal Information Technology & Tourism, Vol. 2, No. 8, pp.
- Petrovis, D. (2014) Hotel Industry in this Digital World What will the Future Bring? Bachelor’s Thesis, Degree Programme in Hotel, Restaurant and Tourism Management. Haaga-Helia University of Applied Science, December
- Racoma, Brandon. (2018) Digital Tourism: How We Travel in the Digital Age, I.G.I. Global, DECEMBER 26, 2018.
- Shafiei, Hamid Mohammad. & Nouri, Sajjad. (2020) Analysis of the quality of digital tourism services based on the fuzzy AHP strategy Case study: Assessing the quality of digital tourism services in Isfahan, the first international conference on management, tourism and technology, Penang, Malaysia. [in Persian].
- Singh, P. K. (2008) Medical tourism, India: Kanishka.
- Sundbo, J. & Orfila-Sintes, F. & Sørensen, F. (2007) The innovative behavior of tourism firms—Comparative studies of Denmark and Spain, Research policy, Vol. 36, No.1, pp.88-106.
- Tajuddin, Ali. and Nowruzi, Mobarakeh, Ali. (2017) Investigating the Barriers to Establishing E-Commerce in the Tourism Industry, International Conference on Applied Management and Organizational Agility, Tehran, pp. 1-9. [in Persian].
- Tajzadeh-Namin, A. (2012) Barriers to establish e-business for developing tourism industry: A case study of Kish Island, Management Science Letters, Vol.2, No.3, pp.921-926.
- Taleghani, G. R. & Amirkhani, A. H. & Froughi, H. (2014) Identify and prioritize the factors affecting the implementation of agile manufacturing (Case Study: Khui Sugar Factory), Journal of Novel Applied Sciences, Vol. 3, No. 10, pp.1122-1124
- UNWTO (2018) Hand book on E-marketing for tourism destinations, Madrid: UNWTO & the European travel commission.
- Walczuch, R. & Van Braven, G. & Lundgren, H. (2000) Internet adoption barriers for small firms in the Netherlands, European Management Journal, Vol. 18, No.5, pp.561-572.
- Yosefi, A.A & Mokhtari, R. & Malekabadi, A. & Khadem, al hosaini. (2012)The Analytical – comparative investigation of E-Tourism development indicators in Isfahan, Geography and Environmental planning, Vol. 23, No. 2, pp. 133-150 [in Persian].
|