- ابراهیمپور، حبیب؛ حسنزاده، محمد؛ نعمتی، ولی (1391) رفتار شهروندی سازمانی و وفاداری گردشگران، فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری سال 7، شماره 18، صص. 93-73.
- اصلانلو، بهاره و خدامی، سهیلا (1393) بررسی اثر هوش فرهنگی بر شوک فرهنگی، سازگاری میان فرهنگی و عملکرد، فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی- فرهنگی، دوره 2، شماره 4، صص. 96-75.
- اکبریان رونیزی، سعید رضا و رمضان زاده لسبوئی، مهدی (1394) هوش فرهنگی جامعه میزبان و توسعه گردشگری روستایی مطالعه موردی: منطقه رودبار قصران، شهرستان شمیرانات، فصلنامه جغرافیا و آمایش شهری منطقهای، دوره 5، شماره 16، صص. 212-201.
- امیران، حیدر (1384) ارزیابی و سنجش میزان وفاداری کارکنان به سازمان، ششمین کنفرانس بینالمللی مدیران کیفیت، تهران.
- تیموری، راضیه؛ کرمی، فریبا؛ تیموری، زینب؛ صفدری، امین (1393) عوامل مؤثر بر گردشگری مکانهای تاریخی شهری نمونه موردی: بازار تاریخی کلانشهر تبریز، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 1، شماره 1، صص. 78-63.
- خاماچی، بهروز (1386) شهر من تبریز، نوبت اول، تبریز : ندای شمس.
- خوارزمی، امید علی و ابراهیمی، لیلی (1396) تحلیل تأثیر تصویر مقصد بر وفاداری گردشگران، مجله جغرافیا و توسعه فضای شهری، شماره 1، صص. 75- 57.
- قنبری، ابوالفضل و احمدیان، فرشته (1397) بررسی عوامل مؤثر در معرفی بازار تبریز بهعنوان برند گردشگری، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 5، شماره 3، صص. 16-1.
- کروبی، مهدی؛ امیری، زینب، محمودزاده؛ سید مجتبی (1395) تأثیر هوش فرهنگی بر عملکرد شغلی مطالعه موردی: راهنمایان تور ورودی شهر تهران، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 5، شماره 18، صص.136-119.
- محبی، سراجالدین (1395) بررسی و تجزیهوتحلیل تأثیر هوش فرهنگی بر اثربخشی فرایند جذب گردشگر، فصلنامه جغرافیا، سال 6، شماره 2، صص.192-183.
- محمدی، مصطفی و میرتقیان رودسری، سید محمد (1398) بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری به مقصد گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر رامسر، فصلنامه گردشگری شهری، دوره 6، شماره 1، صص. 167-149.
- مرصوصی، نفیسه و خانی، محمدباقر (1389) تحلیل کارکردهای اقتصادی بازار تبریز و حوزه نفوذ آن، پژوهشهای جغرافیای انسانی، شماره 75، صص. 152-133.
- همتی، رضا و زهرانی، داود (1393) بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی و وفاداری گردشگران خارجی به اصفهان بهمثابه برند گردشگری، نشریه برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 3، شماره 10، صص. 182-204.
- Akbarianronizi, Saeed Reza. & Ramezanzadeh Lasboyee, Mahdi. (2015) Cultural intelligence of the host community, and rural tourism development Case study: Roudbar-e Qasran district (Shemiranat Township), Geography and Territorial spatial Arrangment, Vol. 5, No.16, pp.201-212. [In Persian].
- Amiran, Heidar. (2005) Evaluate and measure the level of employee loyalty to the organization, 6th International Conference of Quality Managers, City Tehran. [In Persian].
- Arora, Pallvi. Rohmetra, Neelu. (2010) Cultural intelligence: Leveraging differences to bridge the gap in the international hospitality industry, International Review of Business Research Papers, Vol.6, No.5, pp.216-234.
- Aslanloo, Bahareh & Khodami, Soheila. (2014) Considering Effects of Cultural Intelligence on Culture Shock: Cross-Cultural Adaptation and Performance, Journal of Socio-Cultural Development Studies, Vol.2, No.4, pp. 75-96. [In Persian]
- Cossio-Silva, Francisco-José. & Revill-Camacho, María-Ángeles. & Vega-Vazquez, Manuela. (2019) The tourist loyalty index: A new indicator for measuring tourist destination loyalty?, Journal of Innovation & Knowledge, Vol.4, No.2, pp.71–77.
- Deng, Ling. & Gibson, Paul Stephen. (2008) A Qualitative Evaluation on the Role of Cultural Intelligence in Cross-Cultural Leadership Effectiveness, International Journal of Leadership Studies, Vol.3, No.2, pp.181-197.
- Early, Christopher. & Ang, Soon. (2003) Cultural Intelligence, Individual Interaction across Culture, Stanford, CA, Stanford business books.
- Ebrahim pour, Habib. & Hasanzadeh, Mohammad. & Nemati, Vali. (2012) Organizational Citizenship Behavior and Tourist, Tourism Management studies Journal,Vol.7, No.18, pp.73-92. [In Persian].
- Frangos, C.C. & Karapistolis, Dimitrios. & Stalidis, George. & Fragkos, Constantions. & Sotiropoulos, Ioannis. & Manolopoulos, I. (2014) Tourist Loyalty is All about Prices, Culture and the Sun: A Multinomial Logistic Regression of Tourists Visiting Athens. The 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing, Madrid, Spain, pp.7.
- Frías-Jamilena. Dolores, M. & Sabiote-Ortiz, Carmen M. & Martín-Santana, Josefa D. & A. Beerli-Palacio, Asunción. (2018) Antecedents and consequences of cultural intelligence in tourism, Journal of Destination Marketing & Management, Vol.8, pp.350-358.
- Ghanbari, Abolfazl. & Ahmadian, Fereshteh. (2018) The Study of Effective Factors in Introduction of Tabriz Market as a Tourism Brand, Journal of Urban Tourism, Vol.5, No.3, pp. 1-16. [In Persian].
- Hemati, Reza. & Zahrani, Davoud. (2014) An Investigation of Determinants of Satisfaction of Foreign Tourists and Level of Loyalty in Isfahan as a Tourism Destination Brand, Tourism planning and development, Vol.3, No. 10, pp. 182-204. [In Persian]
- Hui, Tak Kee. & Wan, David. & Ho, Alvin. (2007) Tourists’ satisfaction, recommendation and revisiting Singapore, Tourism Management, Vol. 28, No.4, pp.965-975.
- Imai, Lynn. & Gelfand, Michele J. (2010) The culturally intelligent negotiator: The impact of cultural intelligence (CQ) on negotiation sequences and outcomes, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol.112, No.2, pp. 83–98.
- Kanwel, Shahida. & Lingqiang, Zhou. & Asif, Muhammad. & Hwang, Jinsoo. & Hussain, Abid. & Gameel, Arif. (2019) The influence of destination image on tourist loyalty and intention to visit: Testing a multiple mediation approach, Sustainability, No.11, pp.1-19.
- Karoubi, Mahdi. & Amiri, Zeinab. & Mahmoodzadeh, Seyed Mojtaba. (2016) The Impact of Cultural Intelligence on Job Performance (Case Study: Incoming Tour Leaders in Tehran), Tourism planning and development, Vol.5, No.18, pp.119-136. [In Persian].
- Kelidbari, Hamid Reza. & Rezaieedizgah, Morad. & RajabiJourshari, Pezhman. (2012) The relationship between Cultural Intelligence and job performance of operational staff in ports, Journal of Basic and Applied, Scientific Research, Vol.2, No.6, pp. 6133-6138.
- Khamachi, Behroz. (2007) My city is Tabriz, Edition 1, Nedaie Shams, Tabriz. [In Persian].
- Kharazmi, Omid Ali. & Ebrahimi, Leili. (2017) An Analysis of the Impact of Destination Image on Tourists’ Loyalty (Case Study: Tabriz City), Geography and urban space development, Vol.4, No.6, pp. 57-75. [In Persian].
- Kumar, Naresh. & Rose, Raduan Che. & Subramaniam, Sri Ramalu. (2008) The effects of personality and cultural intelligence on international assignment effectiveness, Journal of Social Sciences. Vol.4, No.4, pp.320-328.
- Marsosi, Nafiseh. & Khani, Mohamad Bagher. (2011) The Study of Economic Function of Tabriz Bazaarand its Surrounding Areas, Human geography reaserch quatrely, No.75, 133- 152. [In Persian].
- Ming Li, Mobley. & William, H. & Kelly, Aidan. (2012) When do global leaders learn best to develop cultural intelligence? An investigation of the moderating role of experiental learning style, Academy of Management Learning and Education, Vol.12, No.1, pp.32-50.
- Mohammadi, Mostafa. & Mirtaghian Rudsari, Seyyed Mohammad. (2019) Investigating the Factors Affecting the Loyalty of Urban Destination Case Study: Ramsar City, Journal of Urban Tourism, Vol.6, No.1, pp.149-167. [In Persian].
- Mohebbi, Serajedin. (2017) Investigation and Analysis of the effect Cultural Intelligence on the Process of Tourist Attraction (Case Study: Managers and Experts in Qeshm Free Zone Organization), Qualterly of Geography (Rigonal planning), Vol.6, No.4, pp.183-192. [In Persian].
- Plum, Elisabeth. & Achen, Benedikte. & Dræby, Inger. & Jensen, Iben. (2007) Cultural intelligence: a concept for bridging and benefiting from cultural differences, Borsens Forlag, Copenhagen. Available at: http://culturalintelligence.org/cqiloapp.
- Rose, Raduan Che. & Kumar, Naresh. (2008) A review on individual differences and cultural intelligence, Journal of International Social Research, Vol.1/4, pp.504-522.
- Shin, Shung Jae. & Morgeson, Frederick. & Campion, Michael A. (2007) What you do depends on where you are: Understanding how domestic and expatriate work requirements depend upon the cultural context, Journal of International Business Studies, No.38, pp. 64–83.
- Teimouri, Hadi. & Afshar Hoojaghan, Farnaz. & Jenab, Kouroush. & khoury, Sam. (2015) the effect of manager’s cultural intelligence on attracting foreign tourists, journal of tourism and hospitality management, Vol. 3, No.2, pp.39-51.
- Teimouri, Razieh. & Karami, Fariba. & Teimouri, Zeynab. & Safdari, Amin. (2015) Affecting Factors in Urban Historical Sites Tourism Case Study: Tabriz Metropolis Historic Market, Journal of Urban Tourism, Vol.1, No.1, 63-78. [In Persian]
- Thomas, David.C. & Inkson, Keer. (2003) Cultural Intelligence: people skills for Global Business, San Francisco: Berrett- Koehler Publishers, No.1, pp. 20-26.
- Ward, Colleen. & Wilson, Jessie. & Fischer, Ronald. (2011) Assessing the predictive validity of cultural intelligence over time, Personality and individual differences, Vol.51, No.2, pp.138-142.
- Zhang, Hongmei. & Fu, Xiaoxiao. & CAI, Liping A. & Lu, Lin. (2014) Destination image and tourist loyalty: A meta-analysis, Tourism management, No.40, pp.213-223.
|