
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,227,655 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,059,146 |
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
دوره 11، شماره 1، خرداد 1400، صفحه 47-66 اصل مقاله (1.38 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2021.314376.777 | ||
نویسندگان | ||
یلدا هومن1؛ رضا رضوانی* 2؛ شهرام افراز3 | ||
1دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی قشم، قشم، ایران | ||
2دانشیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی قشم، قشم، ایران | ||
3استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی قشم، قشم، ایران | ||
چکیده | ||
تردیدی نیست زبان انگلیسی بهعنوان زبان واسطه نقش مهمی را در محاورات و تعاملات دنیای امروزی ایفا میکند. شیوه پسامتد به مدرس اجازه میدهد دانش خود را با دیگران به اشتراک گذارد و خلاقیت را هدف خود قرار دهد. این تحقیق با هدف تعیین اولویت عوامل موثر شیوه آموزشی پسامتد در بین مدرسان مدارس دولتی استان سیستان و بلوچستان در ایران انجام شدکه شامل 60 نفر مرد وزن دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ارشد و بالاتر و دارای سابقه بیش از 5 سال میباشد.چارچوب پژوهش توصیفی-پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه و دادههای آماری بوده است. با استفاده از ده اصل شیوه آموزشی پسامتد بهعنوان شیوه تدریس و اولویتبندی این عوامل از طریق ارائه پرسشنامه مقایسات زوجی محقق ساخته بین مدرسان بهعنوان کارشناسان خبره انجام و بهکمک روش AHP (فرآیند تحلیل سلسلهمراتبی) و نرمافزار Expert choice نتایج نهایی استخراج گردید. روایی ابزار بهوسیله متخصصان و پایایی آن با محاسبه نرخ ناسازگاری تایید شد. تحقیق حاضر منحصربهفرد بوده است. نتایج حاصله نشان داد مولفه حداقل سوءبرداشت ذهنی و عامل حداکثر موقعیت یادگیری نگاهها را به خود جلب نموده است. عناصر متنیکردن دادههای زبانشناسی و فعال کردن استعداد زبانی از اهمیت بسیار ناچیزی در نزد معلمان برخوردار بودند. امید است مطالعه حاضر راهگشایی برای کارشناسان آموزشی در مجموعههای مختلف تعلیم و تربیت باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
شیوه آموزشی؛ پسامتد؛ ده اصل کلیدی؛ اولویت بندی؛ فرآیند تحلیل سلسله مراتبی | ||
مراجع | ||
مهرگان، محمد رضا، " پژوهش عملیاتی پیشرفته "، انتشارات کتاب دانشگاهی، چاپ اول، 1383. ولی پور، علیرضا و شریفی، شلیر ابراهیم (1398). بررسی تداخل زبانی-فرهنگی در کاربرد پایدارهای مقایسهای. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 9(4) ،346-323. Ahmed, F., Shahzad, K., Aslam, H., Bajwa, S. U., & Bahoo, R. (2016). The role of collaborative culture in knowledge sharing and creativity among employees. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences (PJCSS), 10(2), 335-358. Benesch, S. (2001). Critical English for academic purposes: Theory, politics, and practice. Routledge.
Canagarajah, A. S. (1999). Resisting linguistic imperialism in English teaching. Oxford: Oxford University Press.
Canarajah, A.S. (2002). Critical academic writing and multilingual students. Ann, Arbor, MI, University of Michigan.
Caplan, N. A. & Stevens, S. G. (2017). “Step Out of the Cycle”: Needs, challenges, and successes of international undergraduates at a U.S. University. English for Specific Purposes, 46, 15-28. Dahmardeh, M. (2009). English Language Teaching in Iran and Communicative Language Teaching (Unpublished doctoral dissertation). University of Warwick, Coventry, United Kingdom Gea-Valor, M. L., Rey-Rocha, J., & Moreno, A. I. (2014). Publishing research in the international context: An analysis of Spanish scholars’ academic writing needs in the social sciences. English for Specific Purposes, 36, 47-59. Kumaravadivelu, B. (1994). The post-method condition: (E) merging strategies for second/foreign language teaching. TESOL Quarterly, [28(1), 27-48]
Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to post method. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Norton, B., & Toohey, K. (2004). Critical pedagogies and language learning. Ernst Klett Sprachen.
OKAZAKI .(2005). Critical Consciousness and Critical Language Teaching - Second Language Studies, 23(2), Spring 2005, pp. 174-202.Retrieved from www.hawaii.edu/sls/wp-content/uploads/2014/09/10-Okazaki-Taka.pdf
Pennycook, A. (1989). The concept of method, interested knowledge, and the politics of language teaching. TESOL Quarterly, 23, 589–618.
Pennycook, A. (2001). Critical applied linguistics: A critical introduction. Mahwah, New Jersey: Lawrence. Erlbaum Associates Publishers. Quible, Z. (2006).
Peters, P. &Fernández, T. (2013). The lexical needs of ESP students in a professional field. English for Specific Purposes, 32, 236-247. Pishghadam, R., & MIRZAEI, A. (2008). English language teaching in postmodern era.
Podolsky, A., Kini, T., & Darling-Hammond, L. (2019). Does teaching experience increase teacher effectiveness? A review of US research. Journal of Professional Capital and Community.
Ramanathan, V. (2005). The English-vernacular divide: Postcolonial language politics and practice (Vol. 49). Multilingual Matters.
Saaty, T. L. (2008). Decision making with the analytic hierarchy process. International journal of services sciences, 1(1), 83-98.
Smithers, A., & Robinson, P. (2005). Teacher turnover, wastage and movements between schools. London: DfES Publications.
Spence, P. & Liu, G. Z. (2013). Engineering English and the high-tech industry: A case study of an English needs analysis of process integration engineers at a semiconductor manufacturing company in Taiwan. English for Specific Purposes, 32, 97-109 Vandrick. Feminist pedagogy and ESL. College ESL. 1994, [4(2): 69-92]
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 727 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 812 |