تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,519 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,133,836 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,239,932 |
شناسایی عوامل مؤثر بر عدم موفقیت تأمین مالی جمعی مبتنی بر بلاکچین با استفاده از عرضه اولیه بهامُهر | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
دوره 13، شماره 1 - شماره پیاپی 47، خرداد 1399، صفحه 1-20 اصل مقاله (562.07 K) | ||
نوع مقاله: مقالات پژوهشی- کیفی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jed.2020.297121.653257 | ||
نویسندگان | ||
احسان چیت ساز* 1؛ محمد قربانی حصاری2؛ هشام فیلی3 | ||
1عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران | ||
2کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران | ||
3استاد دانشکده برق و کامپیوتر پردیس دانشکه های فنی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
تأمین مالی جمعی به روش عرضه اولیه بهامُهر[1] یکی از بدیعترین روشهای تأمین مالی جمعی در جهان است که توانسته در فاصله کوتاهی چندین برابر روشهای دیگر، سرمایه جذب کند. در این روش که عرضه اولیه بهامهر نام دارد. کسبوکارها با عرضه سکههای مبتنی بر بلاکچین میتوانند به جذب سرمایه بپردازند که این روش به دلیل جدید بودن و عدم مشخص بودن بسیاری از عوامل تعیینکننده در موفقیت و یا شکست، از نرخ شکست بالای 90% برخوردار است. بنابراین در این مقاله با جمعآوری 107 کمپین تأمین مالی به روش بهامر طی 2 ماه آوریل و مه سال 2019 به صورت تمام شماری، دلایل شکست این کمپینها با استفاده از روش تحلیل مقایسهای فازی مجموعه ها[2] بررسی و ترکیبی از آنها مورد بررسی قرار گرفت. یافتههای این پژوهش نشان میدهد، برخلاف یافتههای پژوهشهای پیشین، عواملی شامل تعداد کم ایرادات به کدهای مرجع در گیتهاب، وجود پیشفروش، وجود سافتکپ، عدم عرضه بهامُهر درکشورهای دارای تسهیلات برای مبادلات مبتنی بر بلاکچین و پایین بودن قیمت عرضه اولیه بیشترین تأثیر را بر شکست این کمپینها داشتهاند. این پژوهش برای اولین بار به سرمایهگذاران حوزه رمزارزها پیشنهاد میکند با توجه به متغیرهای شناساییشده در این پژوهش، به حفظ و ارتقای داراییهای خود مبادرت کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
بلاکچین؛ بهامر؛ تأمین مالی جمعی؛ توکن؛ عرضه اولیه سکه | ||
مراجع | ||
چیت سازان، هـ.، کولجی، س.، و باقری، ا. (1398). شناسایی عوامل پیشبرنده استفاده از تأمین مالی جمعی توسط کارآفرینان (مورد مطالعه: صنعت گردشگری)، توسعه کارآفرینی. 12(1)، 21-40. Adhami, S., Giudici, G., & Martinazzi, S. (2018). Why do businesses go crypto? An empirical analysis of initial coin offerings. Journal of Economics and Business, 100, 64-75. Allen, F., & Faulhaber, G. R. (1989). Signalling by underpricing in the IPO market. Journal of Financial Economics, 23(2), 303-323. Amsden, R., & Schweizer, D. (2018). Are Blockchain Crowdsales the New'Gold Rush'? Success Determinants of Initial Coin Offerings. Success determinants of initial coin offerings. Bank, W. (2018). Which banks accept cryptocurrency such as Bitcoin? https: //www.worldbank.org.ro/articles-second Berg-Schlosser, D., De Meur, G., Rihoux, B., & Ragin, C. C. (2009). Qualitative comparative analysis (QCA) as an approach. Configurational comparative methods: Qualitative comparative analysis (QCA) and related techniques, 1, 18. Chen, K. (2019). Information asymmetry in initial coin offerings (ICOs): Investigating the effects of multiple channel signals.Electronic Commerce Research and Applications,36, 100858. Chen, Y. (2018). Blockchain tokens and the potential democratization of entrepreneurship and innovation. Business Horizons, 567-575, 61(4). Chitsaz, E., Tajpour, M., Hosseini, E., Khorram, H., & Zorrieh, S. (2019). The Effect of Human and Social Capital on Entrepreneurial Activities: A Case Study of Iran and Implications.Entrepreneurship and Sustainability Issues,6(3), 1393-1403. Chitsaz, E., Liang, D., & Khoshsoroor, S. (2017). The impact of resource configuration on Iranian technology venture performance.Technological Forecasting and Social Change,122, 186-195. Cohney, S., Hoffman, D., Sklaroff, J., & Wishnick, D. (2019). COIN-OPERATED CAPITALISM. Columbia Law Review, 119(3), 591-676. Benedetti, H., & Kostovetsky, L. (2018). Digital tulips? Returns to investors in initial coin offerings. Returns to Investors in Initial Coin Offerings (May 20, 2018). Fisch, C. (2019). Initial coin offerings (ICOs) to finance new ventures. Journal of Business Venturing, 34(1), 1-22. Gompers, P., Kovner, A., Lerner, J., & Scharfstein, D. (2008). Venture capital investment cycles: The impact of public markets. Journal of Financial Economics, 87(1), 1-23. Hill, J. (2018). Chapter 13 - Startup Financing. In J. Hill (Ed.), FinTech and the Remaking of Financial Institutions (pp. 249-267). Academic Press. Huang, W., Meoli, M., & Vismara, S. (2020). The geography of initial coin offerings. Small Business Economics, 55(1), 77-102. Khoshsoroor, S., Liang, D., Salami, G. E., & Chitsaz, E. (2019). Team cohesion: A double-edged sword in the relationship between rival estimation and escalation of commitment.Social Behavior and Personality: an international journal,47(9), 1-12. Kickstarter. (2019). https: //www.kickstarter.com/blog/the-history-of-1-0 Liu, C., & Wang, H. (2019). Initial Coin Offerings: What Do We Know and What Are the Success Factors? In S. Goutte, K. Guesmi, & S. Saadi (Eds.), Cryptofinance and Mechanisms of Exchange: The Making of Virtual Currency (pp. 145-164). Springer International Publishing. Lyandres, E., Palazzo, B., & Rabetti, D. (2018). Are tokens securities? An anatomy of initial coin offerings.An Anatomy of Initial Coin Offerings (November 18, 2018). Ragin, C. C. (2009). Redesigning social inquiry: Fuzzy sets and beyond. University of Chicago Press. Reiff, N. (2019). Decentralized Autonomous Organization (DAO). Investopedia. https: //www.investopedia.com/tech/what-dao/ Seguin, P. J., & Smoller, M. M. (1997). Share price and mortality: An empirical evaluation of newly listed Nasdaq stocks. Journal of Financial Economics, 45(3), 333-363. Siegel, D. (2016). Understanding The DAO Attack. Coindesk. https: //www.coindesk.com/understanding-dao-hack-journalists Smith, B. (2018). The story of the DAO, and how it shaped Ethereum. Coin Insider. https: //www.coininsider.com/what-happened-to-the-dao/ Spence, M. (1973). Job Market Signaling. The Quarterly Journal of Economics, 87(3), 355-374, Woodside, A. G. (2013). Moving beyond multiple regression analysis to algorithms: Calling for adoption of a paradigm shift from symmetric to asymmetric thinking in data analysis and crafting theory. Journal of Business Research, 66(4), 463-472.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,036 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 870 |