الف) فارسی
- ارسطو (۱۳۶۴). اخلاق نیکوماخوس، ترجمة محمدحسن لطفی، تهران: طرح نو.
- بکر، لارنس (۱۳۷۸). تاریخ فلسفة اخلاق غرب، ترجمة گروه مترجمان، قم: مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
- تفضلی، فریدون (1391). تاریخ عقاید اقتصادی (از افلاطون تا دورة معاصر)، چ دهم، تهران: نشر نی.
- توکلی، محمدجواد (۱۳۸۸). «درآمدی بر فلسفة اخلاق تجارت با رویکرد اسلامی»، دوفصلنامة معرفت اقتصاد اسلامی، سال اول، ش ۱، پاییز و زمستان.
- جباری، محمد (۱۳۸۶). اخلاق در اقتصاد، تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
- رشیدپور، علی؛ و شاهعلی، مهرزاد (۱۳۹۳). جهانی شدن، فرهنگ و اخلاق، تهران: مرکز ملی جهانی شدن.
- داب، موریس (۱۳۷۹). مطالعاتی در زاد و رشد سرمایهداری، ترجمة حبیبالله تیموری، تهران: نشر نی.
- سن، آمارتیا (۱۳۷۷). اخلاق و اقتصاد، ترجمة حسن فشارکی، تهران: شیرازه.
- سینکر، پیتر (۱۳۹۵). یک جهان، اخلاق جهانی شدن، ترجمة محمد آزاده، تهران: نشر نی.
- شفیوند، جی. بی (۱۳۷۸). اخلاق در قرون هفدهم و هجدهم، ترجمة محمود فتحعلی، تاریخ فلسفة اخلاق غرب، ویراسته لارنس سی بکر، ص ۱۴۳-۱۲۱.
- شهریاری، حمید (۱۳۸۵). فلسفة اخلاق در تفکر غرب از دیدگاه السدیر مک اینتایر، تهران: سمت.
- فرامرز قراملکی، احد (۱۳۸۹). اخلاق حرفهای، تهران: مجنون.
- فرامرز قراملکی، احد؛ و نوچهفلاح رستم (۱۳۸۶). موانع رشد اخلاق حرفهای در سازمانها، تهران: مؤسسۀ فرهنگی دینپژوهی بشرا.
- فروم، اریک (1395). جامعة سالم، ترجمة اکبر تبریزی، چ هشتم، تهران: بهجت.
- فرهود، داریوش (۱۳۸۶). «مروری بر تاریخچة اخلاق»، فصلنامة اخلاق در علوم و فناوری، ش ۱ و ۲، بهار و تابستان.
- قربانی، قدرتاله (۱۳۸۷). «سنت ارسطویی اخلاق غرب: دیدگاههای مک اینتایر»، فصلنامة اندیشة دینی دانشگاه شیراز، ش ۲۸، ص ۸۲-۶۱.
- قدیری اصل، باقر (۱۳۶۸). سیر اندیشة اقتصادی، تهران: مؤسسة انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
- علویپور، سید محسن (۱۳۸۸). بحران اخلاق مدرن و چرخش ارسطویی مکاینتایر، فصلنامة معرفت اخلاقی، ش ۱، ص 46-7.
- مارکس، کارل (۱۳۸۳).سرمایه (کاپیتال)، ترجمة ایرج اسکندری، تهران: فردوس.
- مک اینتایر، السدیر (۱۳۷۹). تاریخچة فلسفة اخلاق، ترجمة انشاءالله رحمتی، تهران: حکمت.
- منوچهری، عباس (۱۳۸۷). مارتین هایدگر، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- وبر، ماکس (۱۳۷۴). اخلاق پروتستان و روح سرمایهداری، ترجمة عبدالرضا معبودی، تهران: سمت.
- هانت، ای.ک (1358)، تکامل نهادها و ایدئولوژیهای اقتصادی، ترجمة سهراب بهداد، تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
- همل، گری (۱۳۹۲). اینک اولویت با چیست؟ ترجمة مهدی شفقتی، تهران: آوند دانش.
ب) خارجی
- Aristotle (2013). Politics, tarnslated with an introduction,notes,and Glossary by Carnes Lord, Chicago:University of Chicago Press.
- Bentrham, Hermy (1955). an introduction to the Morals and Legislation. Englewood cliffs: Prentice – Hall.
- Broomejohn (2000). Why economics needs ethical theory? London: British Association for advancement of Science.
- 2. Hill, Christopher (1966). Protestanism and the Rise of capitalism, Newyork:Mc Millan.
- Fullerton, Kempler (1959). “Calvinism and Capitalism:an Explanation of the thesis”, in Protestanism and Capitalism: the weber thesis and its Critics, Lexington, Mass: Heath.
-
- Heilbroner.R.L. (1996). Economic means and social ends, Englewood cliffs: Prentice – Hall.
- Hobbes, Thomas (2001). Leviathan, edited by Richard Tuck, Cambridge: Cambridge university press.
- Kung, Hans & Walter, Jens (1998). Dying with Dignity, London: Continuum Intl Pub Group.
- Macintyre, E. (1984). After Virtue: Astudy in moral theory, Notredame: Indiana University of Northdame press.
- Macintyre,E. (1988). Whose Justice? Which Rationality? Notredame: Indiana University of Northdame press.
- Mandevills, Bernard (1714). The fable of the bees: or private vices, publick
- Myrdal, G. (1977). Objectivity in social research, London: Gerald Duckworth.
- Plato. (1999), Laws. Harvard University Press.
- Smith, Adam (1931).The wealth of nations, Newyork: Modern Library.
- -----------------(1759). The theory of moral sentiments.
- Tawney, Richard (1920). The Acquisitive Society, Newyork: Mentorbooks.
- www.UNesco.org.
|