تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,090,893 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,194,716 |
شناسایی عوامل پیشبرنده استفاده از تأمین مالی جمعی توسط کارآفرینان (مورد مطالعه: صنعت گردشگری) | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
مقاله 2، دوره 12، شماره 1 - شماره پیاپی 43، خرداد 1398، صفحه 21-40 اصل مقاله (263.34 K) | ||
نوع مقاله: مقالات پژوهشی- کیفی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jed.2018.261899.652659 | ||
نویسندگان | ||
هستی چیت سازان* 1؛ ساره کولجی2؛ افسانه باقری3 | ||
1استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
3دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
تأمین مالی جمعی روشی نوین برای کارآفرینان بهمنظور تأمین مالی، تحقق و پیشبرد ایدهها و پروژههای کارآفرینانه آنها است و امکان جمعآوری منابع مالی از عموم را برای آنها فراهم میسازد. در پژوهش حاضر سعی بر آن است تا با تمرکز بر جویندگان سرمایه، عوامل پیشبرنده استفاده از تأمین مالی جمعی توسط کارآفرینان در صنعت گردشگری شناسایی شوند. این پژوهش، کیفی و از نوع تجزیه و تحلیل تم است. دادهها از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با 22 نفر از مدیران و کارشناسان شرکتهای خدمات گردشگری/مسافرتی شهر تهران و کارشناسان بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی که در زمینه تأمین مالی دانش و تجربه داشتند، با بهکارگیری تکنیک گلولهبرفی گردآوری شد و با استفاده از کُدگذاری باز و محوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج بهدست آمده، عوامل پیشبرنده استفاده از تأمین مالی جمعی از دیدگاه جویندگان سرمایه را میتوان در قالب شش محور مجزا طبقهبندی نمود که عبارتند از: عوامل مرتبط با جویندگان سرمایه، عوامل مرتبط با تأمینکنندگان سرمایه، عوامل مرتبط با پلتفرم، عوامل مرتبط با پروژه و ایده، عوامل مرتبط با روش تأمین مالی جمعی و عوامل مرتبط با محیط و زمینه. هر یک از این محورها خود شامل مقولات و زیرمقولاتی هستند که در این پژوهش به آنها پرداخته شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
تأمین مالی جمعی؛ جذب سرمایه؛ جویندگان سرمایه؛ صنعت گردشگری؛ عوامل پیشبرنده تأمین مالی جمعی | ||
مراجع | ||
افشارپور، محسن؛ عساکره، سجاد و زرندی، سعید (1394). "نقش سرمایهگذاری جمعی در تأمین سرمایه کارآفرینان نوپا". رشد فناوری، 11(43)، 2-13. ایمانیپور، نرگس و عزیزی، حسن (1390). "تحلیل اجزای تشکیلدهنده فرایند سرمایهگذاری خطرپذیر در ایران". توسعه کارآفرینی، 4(2)، 85-103. بازرگان، عباس (۱۳۹5). "مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری"، چاپ ششم، تهران: نشر دیدار. چیتسازان، هستی؛ طالبی، کامبیز و محبعلی، امیر (1396). "شناسایی و اولویتبندی رایجترین روشهای تأمین مالی خودراهانداز در کسبوکارهای نوپای حوزه IT"، توسعه کارآفرینی، 10 (1)، 61-80. حافظنیا، محمدرضا (1395). "مقدمهایبرروشتحقیقدرعلومانسانی )چاپ بیست و دوم)"، تهران: نشر سمت. حیدری سورشجانی، مهرناز و محمدی، پرستو (1395). "شناسایی مؤلفههای مراحل مختلف رشد شرکتهای نوآور در تعامل با سرمایهگذاران خطرپذیر"، توسعه کارآفرینی، 9 (1)، 59-78. زرندی، سعید؛ افشارپور، محسن و عساکره، سجاد (1394). "مطالعه تطبیقی مدلهای کسبوکار پلتفرمهای برتر تأمین مالی جمعی در جهان"، مدیریت توسعه فناوری، 3(2)، 127-150. متوسلی، محمود؛ شجاعی، سعید؛ چیتسازان، هستی و محمدی الیاسی، قنبر (1396). "موانع نهادی سرمایهگذاری خطرپذیر در ایران: مطالعهای برای واکاوی انگیزههای سرمایهگذاری در بنگاههای کوچک فناور"، توسعه کارآفرینی، 10(3)، 477-496. متوسلی، محمود؛ شجاعی، سعید؛ محمدی الیاسی، قنبر و چیتسازان، هستی (1396). "واکاوی چالشهای نهادی تبادلات سرمایهگذاران خطرپذیر با شرکتهای فناوریمحور"، سیاست علموفناوری، 9(4)، 1-14. Agrawal, A., Catalini, C., & Goldfarb, A. (2011). The geography of crowdfunding. NBER Working Papers 16820, National Bureau of Economic Research, Inc. Agrawal, A., Catalini, C., & Goldfarb, A. (2015). Crowdfunding: Geography, social networks, and the timing of investment decisions. Journal of Economics & Management Strategy, 24(2), 253-274. Ahlers, G. K., Cumming, D., Günther, C., & Schweizer, D. (2015). Signaling in equity crowdfunding. Entrepreneurship theory and practice, 39(4), 955-980. Bayus, B. L. (2013). Crowdsourcing new product ideas over time: An analysis of the Dell IdeaStorm community. Management Science, 59(1), 226-244. Beugré, C. D., & Das, N. (2013). Limited capital and new venture creation in emerging economies: A model of crowd-capitalism. SAM Advanced Management Journal, 78(3), 21-27. Burtch, G., Ghose, A., & Wattal, S. (2013). An empirical examination of the antecedents and consequences of contribution patterns in crowd-funded markets. Information Systems Research, 24(3), 499-519. Butticè, V., Colombo, M. G., & Wright, M. (2017). Serial crowdfunding, social capital, and project success. Entrepreneurship theory and practice, 41(2), 183-207. Calic, G., & Mosakowski, E. (2016). Kicking Off Social Entrepreneurship: How A Sustainability Orientation Influences Crowdfunding Success. Journal of Management Studies, 53(5), 738-767. Cosh, A., Cumming, D., & Hughes, A. (2009). Outside enterpreneurial capital. The Economic Journal, 119(540), 1494-1533. Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research method: Choosing among five approaches. Thousand Oaks, CA: Sage. Davis, B. C., Hmieleski, K. M., Webb, J. W., & Coombs, J. E. (2017). Funders' positive affective reactions to entrepreneurs' crowdfunding pitches: The influence of perceived product creativity and entrepreneurial passion. Journal of business venturing, 32(1), 90-106. Gerber, E. M., & Hui, J. (2013). Crowdfunding: Motivations and deterrents for participation. ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 20(6), 34. Gerber, E. M., Hui, J. S., & Kuo, P.-Y. (2012). Crowdfunding: Why people are motivated to post and fund projects on crowdfunding platforms. Paper presented at the Proceedings of the International Workshop on Design, Influence, and Social Technologies: Techniques, Impacts and Ethics. Greenberg, J., & Mollick, E. (2017). Activist Choice Homophily and the Crowdfunding of Female Founders. Administrative Science Quarterly, 62(2), 341-374. Harzer, A. (2013). Erfolgsfaktoren im Crowdfunding. In: Menschen—Markte—Medien—Management: Schriftenreihe, Band 7. Ilmenau: Universitatsverlag Ilmenau. Hemer, J. (2011). A snapshot on crowdfunding (Working Paper Firms and Region, No. R2/2011, Fraunhofer ISI). Retrieved April 10, 2013, from http://www.econstor.eu/ handle/10419/52302. Howe, J. (2008) Crowdsourcing: How the Power of the Crowd is Driving the Future of Business. New York: Crown Publishing Group. Hui, J. S., Greenberg, M. D., & Gerber, E. M. (2014). Understanding the role of community in crowdfunding work. In CSCW 2014 - Proceedings of the 17th ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work and Social Computing (pp. 62-74). Association for Computing Machinery. DOI: 10.1145/2531602.2531715. Kleemann, F., Voß, G. G., & Rieder, K. (2008). Un (der) paid innovators: The commercial utiliza-tion of consumer work through crowdsourcing. Science, technology & innovation studies, 4(1), 5-26. Meinshausen, S., Schiereck, D., & Stimeier, S. (2012). Crowdfunding als Finanzierungsalternative - Innovative Ansätze in der Unternehmensfinanzierung. Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt), 61(11), 583-588. Mollick, E. R. (2014). The dynamics of crowdfunding: An exploratory study. Journal of business venturing, 29(1), 1-16. Moritz, A. & Block, J. H. (2016). Crowdfunding: A literature review and research directions. In D. Brüntje & O. Gajda (Eds.), Crowdfunding in Europe, State of the art in theory and practice (pp. 25-53). Switzerland: Springer. Scholz, N. (2015). The relevance of crowdfunding: the impact on the innovation process of small entrepreneurial firms: Springer. Schwienbacher, A., & Larralde, B. (2010). Crowdfunding of small entrepreneurial ventures. SSRN Electronic Journal, 10,1-23. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1699183. Skirnevskiy, V., Bendig, D., & Brettel, M. (2017). The influence of internal social capital on serial creators’ success in crowdfunding. Entrepreneurship theory and practice, 41(2), 209-236. Steinberg, S., & DeMaria, R. (2012). The Crowdfunding Bible: How to raise money for any startup, video game or project, edited by J. Kimmich, 1– 80. Cincinnati, OH: ReadMe Publishing. Zhao, Q., Chen, C. Der, Wang, J. L., & Chen, P. C. (2017). Determinants of backers’ funding intention in crowdfunding: Social exchange theory and regulatory focus. Telematics and Informatics, 34(1), 370–384.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,803 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,255 |