![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,688,374 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,917,501 |
بررسی اثرات آموزش از دور بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان به شیوه فراتحلیل | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 13، دوره 6، شماره 4، بهمن 1394، صفحه 189-198 اصل مقاله (504.39 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2015.66156 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، ترکیب نتایج کمی حاصل از پژوهش های انجام گرفته در زمینه اثرات آموزش از دور و مقایسه آن با روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان با به کارگیری فراتحلیل است. جامعه آماری تحقیق کلیه پژوهش های انجام گرفته در ایران در مورد تأثیر آموزش از دور و مقایسه آن با روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد. از مجموع 138 پژوهش، 51 تحقیق منطبق با ملاک های مطالعه حاضر با استفاده از نرم افزار تحلیل آماری CMA نسخه 2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. میانگین اندازه اثر روش آموزش از دور و روش سنتی به ترتیب 98/0 و 47/0 با استفاده ازd کوهن بدست آمد و سپس با استفاده از آزمون تی به مقایسه اندازه اثر بین این دو روش پرداخته شد. نتایج با قبول فرض عدم برابری واریانس ها نشان میدهد که با سطح معناداری 001/0 که از 05/0 کمتر است (sig=0/001>0/05)، بین اندازه اثر آموزش از دور و روش متداول و سنتی تفاوت معنادار است. به عبارت دیگر، دانشجویانی که از شیوه آموزش از دور استفاده کردند، نسبت به دانشجویانی که به روش متداول آموزش دیدند، از پیشرفت تحصیلی بیشتری برخوردارند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش از دور؛ پیشرفت تحصیلی؛ فراتحلیل | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 420 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 434 |