- اشمیت، ریچارد.ای؛ لی، تیموتی (1387). کنترل و یادگیری حرکتی با تأکید رفتاری، ترجمۀ احمد فرخی، عباس بهرام و حسن خلجی، تهران: انتشارات نرسی، ص 150-60.
- پرویزی آلمانی، سهیل (1381).مقایسۀ تعادل پسران6-12 سالۀ ناشنوا با پسران همسال شنوا و ارتباط آن با سن، تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران، پایاننامۀ کارشناسیارشد، ص 90-80.
- پرهیزکار کهنه اوغاز، جواد؛ ضرغامی، مهدی؛ قطبی ورزنه، احمد؛ قربانی، امیرحسین (1392). «تفاوتهای مرتبط با سن و کانون توجه در کنترل پاسچر»، نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی _ ورزشی، دورة 5، ص 56-41.
- شاهرخی، حسین؛ موسوی، سیده لیلا؛ نورسته، علیاصغر (1388). «اثر زمان روز بر کنترل پاسچر ایستا و پویا در مردان و زنان ورزشکار»، نشریة طب ورزشی، ش 3، ص 127-113.
- شهسوار، محمد؛ سهرابی، مهدی؛ طاهری، حمیدرضا (1392). «تأثیر دستورالعملهای کانون توجه درونی و بیرونی تکلیف فراقامتی بر عملکرد و یادگیری کنترل قامت»، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزش، ش 7، ص 531-523.
- مارتنز، راینز (1378). روانشناسی ورزشی (راهنمای مربیان)، ترجمۀ محمد خبیری، تهران: بامداد کتاب، ص 313-285.
- مگیل، ریچارد.ای. (1389). یادگیری حرکتی (مفاهیم و کاربرد)، ترجمۀ محمدکاظم واعظ موسوی و معصومه شجاعی، تهران: بامداد کتاب، ص 205-182.
- Carmeli, E., Bar-Chad, S., Lotan, M., Merrick, J., & Coleman, R. (2003). "Five clinical tests to assess balance following ball exercises and treadmill training in adult persons with intellectual disability". The Journals of Gerontology Series A: Biological Sciences and Medical Sciences, 58(8), pp: M767-M772.
- Kunju Kunju, J. (2013). "The effect of attentional focus on a supra postural task in hemiplegic gait". Electronic Theses and Dissertations, pp:4894.
- Lahtinen, U., Rintala, P., & Malin, A. (2007). "Physical performance of individuals with intellectual disability: A 30-year follow-up". Adapted Physical Activity Quarterly, 24(2), pp: 125.
- Lambrecht, SGML. (2010). "Attentional focus on supra-postural tasks affects postural control: Neuromuscular efficiency and sway characteristics".Electronic Theses and Dissertations, pp: 263.
- Masters, RSW. (1992). "Knowledge, knerves and know-how: The role of explicit versus implicit knowledge in the breakdown of a complex motor skill under pressure". British journal of psychology, 83(3), pp: 343-358.
- Maxwell, JP., & Masters, RSW. (2002). "External versus internal focus instructions: Is the learner paying attention?". International Journal of Applied Sports Sciences, 14(2), pp: 70-88.
- Maxwell, JP., Masters, RSW., & Eves, FF. (2000). "From novice to no know-how: A longitudinal study of implicit motor learning". Journal of Sports Sciences, 18(2), pp: 111-120.
- McNevin, N., & Wulf, G. (2002). "Attentional focus on supra-postural tasks affects postural control". Human movement science, 21(2), pp: 187-202.
- McNevin, N., Weir, P., & Quinn, T. (2013). "Effects of attentional focus and age on suprapostural task performance and postural control".Research quarterly for exercise and sport, 84(1), pp: 96-103.
- Miller, S.J. (2001). "A Biomechanical Analysis of the Anterior Balance Reach Test". Pennsylvania State University. P: 35-59.
- Olivier, I., Palluel, E., & Nougier, V. (2008). "Effects of attentional focus on postural sway in children and adults". Experimental brain research, 185(2), pp: 341-345.
- Payne, V.G., Isaacs, L.D., & Pohlman, R. (2002). "Human motor development: A lifespan approach". McGraw-Hill Boston, MA. P: 80-100.
- Reiman, M.P., & Manske, R.C. (2009). "Functional testing in human performance". Human kinetics. P: 56-87.
- Riccio, G.E., & Stoffregen, T.A. (1988). "Affordances as constraints on the control of stance". Human movement science, 7(2), pp: 265-300.
- Rochester, L., Galna, B., Lord, S., & Burn, D. (2014). "The nature of dual-task interference during gait in incident Parkinson’s disease".Neuroscience, 265, pp: 83-94.
- Stoffregen, T.A., Pagulayan, R.J., Bardy, B.G., & Hettinger, L.J. (2000). "Modulating postural control to facilitate visual performance".Human Movement Science, 19(2), pp: 203-220.
- Thorn, J.E. (2006). "Using attentional strategies for balance performance and learning in nine through 12 year olds".Diginole.lib.fsu.edu. pp: 60-78.
- Uehara, L.A., Button, C., & Davids, K. (2008). "The effects of focus of attention instructions on novices learning soccer chip".Brazilian Journal of Biomotricity, 2(1), pp: 63-77.
- Wulf, G. (2007a). "Attention and motor skill learning: Human Kinetics". P:80-90.
- Wulf, G. (2007b). "Attentional focus and motor learning: A review of 10 years of research". E-journal Bewegung und Training, 1(2-3), pp: 1-11.
- Wulf, G., Mercer, J., McNevin, N., & Guadagnoli, M.A. (2004). "Reciprocal influences of attentional focus on postural and suprapostural task performance". Journal of motor behavior, 36(2), pp: 189-199.
- Wulf, G., Töllner, T., & Shea, C.H. (2007). "Attentional focus effects as a function of task difficulty". Research Quarterly for Exercise and Sport, 78(3), pp: 257-264.
- Wulf, G., Weigelt, M., Poulter, D., & McNevin, N. (2003). "Attentional focus on suprapostural tasks affects balance learning". The Quarterly Journal of Experimental Psychology: Section A, 56(7), pp: 1191-1211.
|