
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,692 |
تعداد مقالات | 72,232 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,189,219 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,020,355 |
بررسی اضطراب و عملکرد نگارش در انگلیسی به عنوان زبان خارجی: آیا کمال گرایی تفاوتی ایجاد می کند؟ | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 7، دوره 7، شماره 1، فروردین 1396، صفحه 153-178 اصل مقاله (310.91 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2017.235551.346 | ||
نویسندگان | ||
محسن شیرازی زاده* 1؛ شهاب مرادخانی2؛ محبوبه کریم پور1 | ||
1دانشگاه الزهرا | ||
2گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه رازی | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این مطالعه بررسی رابطه بین کمال گرایی، اضطراب نگارش و عملکرد نهایی نگارش در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی بود. داده ها در مرحله اول با استفاده از آمار توصیفی، ضریب همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که از بین سه بعد کمال گرایی تنها کمال گرایی جامعه مدار است که می تواند پیش بینی کننده خوبی برای اضطراب نگارش باشد. اضطراب نگارش، کمال گرایی خود مدار و کمال گرایی جامعه مدار نیز به ترتیب پیش بینی کننده های معناداری برای عملکرد نگارش بودند. در مرحله دوم از تحلیل داده ها، ما بر اساس یافته های بخش اول مدلی فرضی از ارتباط بین متغیر ها ارائه دادیم.نتایج تحلیل مسیر نشان داد که علیرغم وجود روابط معنادار بین هر جفت از متغیرها، مدل ارائه شده ما بصورت یکجا از برازش قابل قبولی برخوردار نیست. * * * * * * * * | ||
کلیدواژهها | ||
نگارش؛ اضطراب؛ کمالگرایی؛ تحلیل مسیر؛ * | ||
مراجع | ||
غفارثمر، رضا؛ شیرازی زاده، محسن. (1390). ارتباط بین کمال گرایی، اضطراب و دستیافت مهارت خواندن درانگلیسی به عنوان زبان خارجی: مطالعهای در روانشناسی یادگیری زبان. جستارهای زبانی، (1)2: 19-1 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,028 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 741 |