تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,519 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,133,889 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,240,010 |
بررسی میزان مشارکت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی با استفاده از روش آموزش کلاس معکوس | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 3، دوره 8، شماره 2، شهریور 1396، صفحه 35-49 اصل مقاله (557.7 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2017.63706 | ||
نویسندگان | ||
مصطفی بهمنی1؛ محمد جوادی پور* 2؛ رضوان حکیم زاده3؛ کیوان صالحی4؛ سیدبهنام علوی مقدم5 | ||
1دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | ||
2دانشیار گروه روشها و برنامههای آموزشی و درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | ||
3دانشیار گروه روشها و برنامه های آموزشی و درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | ||
4استادیار گروه روشها و برنامه های آموزشی و درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | ||
5دانشیار گروه زبان انگلیسی. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق بررسی میزان مشارکت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی در درس زبان انگلیسی با روش آموزشی کلاس معکوس بوده است. برای انجام تحقیق از روشهای توصیفی و شبه آزمایشی پیشآزمون-پسآزمون استفاده شده است. 56 دانشآموز دوم دبیرستان از مدرسهای در شهر تهران به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار داده شدند و به مدت 20 هفته (هر هفته 2ساعت) آموزش زبان انگلیسی به صورت معکوس و سنتی به ترتیب برای گروههای آزمایش و کنترل ارائه شد. برای بدست آوردن میزان مشارکت دانشآموزان در کلاس معکوس از پرسشنامه مشارکت ریو (2013) و برای اندازهگیری پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از آزمون محققساخته استفاده شده است. پایایی پرسشنامه ریو، 95/ و پایایی آزمون محقق ساخته از طریق آزمون مجدد، 90/ محاسبه شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که میزان مشارکت دانشآموزان در کلاس درس معکوس در هر چهار مؤلفه مشارکت رفتاری، شناختی، عاطفی و عاملی بالاتر از میانگین است. همچنین تفاوت معناداری در میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بین دو گروه آزمایش و کنترل وجود دارد. بر اساس نتایج این پژوهش، کلاس درس به شیوه معکوس با افزایش میزان مشارکت دانشآموز موجب بهبود عملکرد تحصیلی آنان میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری معکوس؛ آموزش زبان انگلیسی؛ مشارکت؛ پیشرفت تحصیلی | ||
مراجع | ||
Alifar, F. & Kamyab, Sh.(2013). The impact of new technology on English language training in top level of the bloom's cognitive domain, The first National Conference on English language teaching, Literature and translation, Shiraz. Ash, K. (2012, August 29). Educators evaluate 'flipped classrooms'; Benefits and drawbacks seen in replacing lectures with on-demand video. Education Week, 32(02), s6. Bae, Y. G., & Kwon, O. N. (2013). Practice of inquiry oriented learning activities in the flipped classroom for multivariable calculus. Paper presented at the 2013 Joint Conference on Mathematical Education, Seoul, Korea. Behroozi, M., Amoozegar, A., & Alipour, Y.(2014). Pathology of curriculum English language teaching from the perspective of secondary school teachers and students, Scientific-research quarterly of New strategy in educational management, Marvdasht Azad university. Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Washington DC: International Society for Technology in Education. Bergmann, J., & Sams, A. (2014). Flipped learning: Gateway to student engagement. Washington DC: International Society for Technology in Education. Birjandi, D.(1995),evaluation of English book in third grade of high school, English language learning. Roshd Magazine, 45,page 11(In Persian) . Bretzmann, J. (2013). Flipping 2.0: Practical strategies for flipping your class. New Berlin, WI: The Bretzmann Group LLC. Brown, H. D. (2007). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. White Plains, NY: Pearson-Longman. Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. The Journal of Educators Online, 12(1), 91-114. Cockrum, T. (2014). Flipping your English class to reach all learners: Strategies and lesson plans. New York: Routledge. Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61(4), 563-580. Demski, J. (2013). Expert tips for flipping the classroom. Campus Technology, 25(5), 32-37. http://flippedlearning.org/cms/lib07/VA01923112/Centricity/Domain/46/FLIP_handout_FNL_Web.pdf Fredricks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59-109. doi: 10.3102/00346543074001059 Gaughan, J. E. (2014). The flipped classroom in world history. History Teacher, 47(2), 221-244. Jamali,D. (2008). Students and their disability in speaking English, English language teaching Roshd Magazine, 60, (In Persian). Jarvis, W., Halvorson, W., Sadeque, S., & Johnston, S. (2014). A large class engagement (LCE) model based on service-dominant logic (SDL) and flipped classrooms. Education Research and Perspectives, 41(1), 1-24. Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., & Freeman, A. (2014). NMC horizon report: 2014 K-12 edition. Austin, Texas: The New Media Consortium. Khan Academy (2011, March 09). Salman Khan talk at TED 2011 (from ted.com). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=gM95HHI4gLk ]Kim, E. (2008). Status quo of CLT-based English curricular reform: A teacher’s voice from the classroom. English Teaching, 63(2), 43-69. Lee, M. (2014). Signification of flipped classroom by sociology of classroom: Focusing on the experience of teachers. Korean Journal of Sociology of Education, 24(2), 181-207 McLaughlin, J. E., Griffin, L. M., Esserman, D. A., Davidson, C. A, Glatt, D.M. Roth, M.T., Gharkholonarehe, N., & Mumper, R. J. (2013). Pharmacy student engagement, performance,and perception in a flipped satellite classroom. American Journal of Pharmaceutical Education: 77(9), 196. doi: 10.5688/ajpe779196 Murphree, D. S. (2014). "Writing wasn't really stressed, accurate historical analysis was stressed": Student Perceptions of In-Class Writing in the Inverted, General Education, University History Survey Course. History Teacher, 47(2), 209-219. Park, K. (2014). Exploration of the possibility of flipped learning in social studies. Social Studies Education, 53(3), 107-120. Pintrich, P. (2003). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of Educational Psychology, 95(4), 667–686. Reeve, J., & Tseng, M. (2011). Agency as a fourth aspect of student engagement during learning activities.Contemporary Educational Psychology, 36, 257-267. Rowe, M., Frantz, J., & Bozalek, V. (2013). Beyond knowledge and skills: the use of a Delphi study to develop a technology-mediated teaching strategy. BMC Medical Education, 13(1), 51. Ryan, R., & Deci, E. (2000b). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78. Skinner, E. A., Kindermann, T. A., & Furrer, C. J. (2009). A motivational perspective on engagement and disaffection: Conceptualization and assessment of children’s behavioral and emotional participation in academic activities in the classroom. Educational and Psychological Measurement, 69, 493–525. doi:10.1177/0013164408323233 Strayer, J. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(2), 171. doi:10.1007/s10984-012-9108-4 Thoms, C. L. (2013, June 12-14). Maximizing the blended learning curriculum by using the “flipped classroom” approach in the workplace. Paper presented at The International Conference on E-Learning in the Workplace, New York, NY. Torkelson,V.(2012). The Flipped Classroom, Putting Learning Back into the Hands of Students, Unpublished Master Thesis, Saint Mary's College of California, USA. Tune, J.D., Sturek, M., & Basile, D. P. (2013, December). Flipped classroom model improves graduate student performance in cardiovascular, respiratory, and renal physiology. Advan in Physiol Edu. 37 :( 4) 316-320. doi:10.1152/advan.00091.2013 Vaughan, M. (2014). Flipping the learning: An investigation into the use of the flipped classroom model in an introductory teaching course. Education Research and Perspectives, 41(1), 25-41. Walker, C. O., Greene, B. A., & Mansell, R. A. (2006). Identification with academics, intrinsic/extrinsic motivation, and self-efficacy as predictors of cognitive engagement. Learning and Individual Differences, 16, 1–12. doi:10.1016/j.lindif.2005.06.004
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,002 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,635 |