تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,032 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,502,287 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,766,388 |
بررسی تاثیر ارسال و دریافت تکالیف درک مطلبی دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی با استفاده از رایانامه بر میزان انگیزه و توانایی آنها در مهارت درک مطلب انگلیسی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 10، دوره 6، شماره 2، مهر 1395، صفحه 477-500 اصل مقاله (240.25 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2017.115128.180 | ||
نویسندگان | ||
محمد جواد حجازی1؛ حسن علیزاده* 2 | ||
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم- دکتری زبان شناسی | ||
2دبیر زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور مرکز قم | ||
چکیده | ||
فن آوری های ارتباطی مثل تلفن ثابت و همراه ،اینترنت و رایانامه نقش مهمی در دنیای امروزی دارند. رایانامه (شکل غیرهمزمان ارتباط مبتنی بر رایانه)آنچه را که فرد می تواند در کلاس درس انجام دهد بیشتر می کند. این ابزار به رایج ترین ابزار ارتباطی در محیط آموزشی تبدیل شده است. پژوهش حاضر " بررسی تاثیر ارسال و دریافت تکالیف دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی با استفاده از رایانامه بر میزان انگیزه و توانایی آنها در درک مطلب انگلیسی "قصد دارد تا بررسی کند که بهره گیری از رایانامه در فرستادن و دریافت کردن تکالیف دانش آموزان پیش دانشگاهی چه میزان بر توانایی درک مطلب و همچنین انگیزه درونی آنان تاثیر دارد. در مطالعه شبه تجربی ، رفتار 56 دانش آموز در گروه های آزمایش و کنترل بررسی شد تا تاثیر و نتیجه ی این رفتارها مشخص شود. نتایج به دست آمده تاثیر معنادار استفاده دانش آموزان از رایانامه به عنوان یک فن آوری ارتباطی را بر توانایی درک مطلب و انگیزه درونی آنها نشان داد. | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژه ها رایانامه؛ درک مطلب؛ انگیزه درونی؛ فن اوری ارتباطی؛ آموزش از راه دور | ||
مراجع | ||
منابع سلیمانی، حسن. 1388. معلم حرفهای: راهکارهای عملی. تهران: رهنما. Alyousef, Hesham Suleiman. (2005). Teaching Reading Comprehension to ESL/ EFL Learners. The Reading Matrix, vol. 5, no. 2; 144. Brophy, J. (2004). Motivating Students to Learn.(2nd ed).Michigan State University.Lawrence Erlbaum Associates, Publishers 2004 Mahwah, New Jersey London. Byron, K. (2008). Carrying too heavy a load? The communication and miscommunication of emotions by email. Academy of Management Review, 33 (2), 309–327. Casco, M. (2010).Motivation in EFL Classes: Who does it depend on? Retrievedfrom: http://www.madycasco.com.ar/articles/motivation.pdf Chou, C, C. (2010). Students’ perceptions and pedagogical applications of e-learning tools inonline course. IGI Global, pp. 524-525 Clarke, Alan Clarke. (2004). E-learning skills. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Csikszentmihalyi, Mihaly and. (2003). Good Business: Leadership, Flow, and the Making of Meaning. Basic Books, Inc Crookes, G., & Schmidt R.W. (1991).Motivation: Reopening the research agenda. Language Learning, 41(4), 469-512. Dörnyei, Zoltan. (2001). Motivational strategies in the language classroom, Cambridge: Cambridge University Press. Durkin, D. (1993). Teaching them to read (6th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon. ÉricaMaría Gómez Flores, Jorge Eduardo Pineda, & Natalia Marín Gonglewski, M., Meloni, C., and Brant, J. 2001. “Using e-mail in foreign language teaching: Rationale and suggestions”. TESL Internet Journal 3. Available at http://iteslj.org/Techniques/Meloni-Email.html Halkett, R. (2002). E-learning and how to survive it. Industrial and Commercial Training, 34(2), 80-82. Harmer,Jeremy(1998).How to Teach English. An Introductionto the Practice of English Language Teaching. New York: Longman Harris, T. L., & Hodges, R. E. (1995).The literacy dictionary: The vocabulary of reading and writing. Newark, DE International Reading Association. Hatch, E.,&Farhady, H.(1982). Research design and statistics for applied linguistics. Boston: Heinle and heinle. Joshi, V., Saxena, A., (2005). Analyzing E-mail Communication of Prospective Learners.Turkish Online Journal of Distance Education–TOJDE, 6(4). Kern, R. G. (2006). Perspectives on technology in learning and teaching languages.TESOL Quarterly,40(1), 183–210. Kumaravadivelu,B.(2006). Understanding Language Teaching from method to post method.Esl& Applied Linguistics Professional Series. Mahwah, New Jersey London. Lawrence Erlbaum Associates Inc. McRae, A. & Guthrie, J.T. (2012). Teacher Practices that Impact Reading Motivation. retrieved from: http://www.readingrockets.org/article/35746/ Mikulecky, B. 2008.Teaching Reading in a Second Language. Retrieved 11 May 2014 from: www.longmanhomeusa.com/.../FINAL-LO%20RES-Mikulecky Reading% 20Monograph%20.pdf Nuttal, C.2000.Teaching Reading Skills in a Foreign Language (2nd ed.) London: Heineman educational Books. Pardo, L. (2004, November 1). What Every Teacher Needs to Know about comprehension. The Reading Teacher, 272-280. Sadat, A. &Rezanur Rahman, K.M.(a.n.d) The prospect of email communication as an educational tool for distance education in Bangladesh http://wikieducator.org/images/7/73/PID_266.pdf Selinger M. (2001) Learninginformation and communications technology skillsand the subject context of the learning. Journal of Information Technology for Teacher Education, 1, 143-154 Snow,C.E.(2002). Readingforundrestanding:Toward an R$D program in reading comprehension, Santa Monica. CA:RAND Sweet, A.P., & Snow, C.E. (Eds.). (2003). Rethinking reading comprehension. New York: Guilford. VI, Vu Tuong .(2005), ‘Advantagesand Disadvantages of Using Computer’, VNU. Journal of Science,Foreign Languages, T.XxI, 2.61-66 Retrieved December 19 2011 Warschauer, M.,&Healey. D. 1998.Computer and Language Learning: AnOverview. Retrieved11May2014from: www.gse.uci.edu/person/warschauer_m/overview.html Warschauer, M., Shetzer, H. &Meloni, C. (2000).Internet for English teaching. Alexandria, VA: TESOL Publications. Wigfield, A., & Guthrie, J. T. (1997). Relations of children's motivation for reading to the amount and breadth of their reading. Journal of Educational Psychology,89, 420–432. Woolley, Gary. "Research and Reading Comprehension Difficulties After Year Four: Actioning Appropriately."Austrailan Journal of Learning Disabilities 11.3 (2006): 125-30. Informit.Humanities & Social Sciences Collection (E-LIBRARY.Web. 9 Sept. 2014.) Woolley, G. (2011). Reading comprehension: Assisting children with learning difficulties. New York: Springer. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 838 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 525 |