تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,114,540 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,218,310 |
آسیب شناسی چگونگی آموزش زبان انگلیسی ویژه گردشگری در دانشگاههای کشور | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 8، دوره 5، شماره 2، مهر 1394، صفحه 353-374 اصل مقاله (249.42 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2015.62556 | ||
نویسندگان | ||
شیوا کیوان پناه1؛ سید محمد علوی2؛ اسداله شریفی* 3 | ||
1دانشیار گروه زبان انگلیسی | ||
2استاد گروه زبان انگلیسی | ||
3دانشجوی دکترا-دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
هدف این مقاله آسیب شناسی کیفیت آموزش زبان انگلیسی تخصصی گردشگری در دانشگاههای ایران با استفاده از مدل کیرکپتریک (Kirkpatrick) است و در آن، واحدهای زبان انگلیسی تخصصی گردشگری در دانشگاههای ایران از چهار سطح واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج مورد ارزیابی قرار میگیرد. در این مطالعه کیفیت اجرای دروس مربوطه از دیدگاه 50 مدرس زبان انگلیسی در این دانشگاهها، 200 فارغالتحصیل کارشناسی رشته گردشگری و 30 مدیر و صاحب کسبوکار در صنعت گردشگری ایران مورد بررسی قرار گرفت. ابزار پژوهش در این مطالعه شامل مستندات، پرسشنامه و مصاحبه بود. نتایج مطالعه نشان داد که اکثر فارغالتحصیلان مهارت قابل قبول برای گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی با توجه به اهداف تعریفشده توسط شورای عالی برنامهریزی درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین جهت اشتغال در صنعت گردشگری را نداشتند. کاهش تعداد دانشجویان در کلاس ، تجهیز کلاسها به امکانات کافی، کاهش زمان صحبت مدرسین در کلاس درس، افزایش زمان صحبت کردن دانشجویان در کلاس، بهبود انگیزه دانشجویان از پیشنهادات این مطالعه بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ ارزیابی برنامه آموزشی؛ مدل Kirkpatrick؛ انگلیسی تخصصی گردشگری؛ فارغالتحصیلان رشته گردشگری | ||
مراجع | ||
منابع Abbasian, G. R. & Afsharimani, S. S. (2012) ‘Teachers-Learners Evaluation of Modular EFL Program’, Academians, 2(1) Afzali, K. & Fakharzadeh, M. (2009) ‘A Needs Analysis Survey: The Case of Tourism Letter Writing in Iran’, ESP World, 1(22( Amiri, B. M. (2008) ‘A Program Evaluation of ESP Education at MS/A and Ph.D Levels at Science and Research Campus, Islamic Azad University’, Human Sciences, 56, 1-28 Azadi, F., Maleki, M., Tabibi, S. J., & Azmal, M. (2012) ‘A Medical Tourist Perception of Iranian Hospital Quality: Limited Employee Foreign Language Skills Negatively Impact Communication’, International Journal of Hospital Research, 1(2):85-90 Birjandi, P., & Nosratinia, M. (2009).The qualitative program evaluation of the postgraduate English Translation major in Iran. The Journal of Modern Thoughts in Education, 4, 37-5. Forouzandeh, E., & Riazi, A.M., Sadighi, F. (2008). TEFL program evaluation at Master's level in Iran. Teaching English Language and Literature Society of Iran (TELLSI), 2(6), 71-100. Hijirida, K. O. (1980) A Japanese Cultural and Language Curriculum for Tourism-oriented Students: A Prototype. University of Hawaii Kaffashi, M. (2009). ‘The Role of Education in Tourism Industry Boom and Tourist Satisfaction in Iran’, The Journal of Modern Thoughts in Education, 4 (4), 141-164. Keyvanfar, A. (1999). The undergraduate English translation major in Iran: A program evaluation.Unpublished doctoral dissertation. Islamic Azad University, Science and Research Branch. Kirkpatrick, D. L. (1959) 'Techniques for evaluating programs', Journal of ASTD, 13 (11), 21 -26. Moattarian, A. & Tahririan, M. H. (2014) ‘Language Needs of Graduate Students and ESP Courses: The case of Tourism Management in Iran’ Journal of Research in Applied Linguistics, 5 (2), 4-22 Rasekh, A. E., & Simin, S. (2012) ‘Investigating EAP of Tourism in Iran: a Case Study of Students’ Perception’, English for Specific Purposes World, 36(12) Razi, N. & Kargar, A. A. (2014) ‘Evaluation of In-service Foreign Language Teacher Education Program in Iran’ International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, 5 (1), 221-236 Stufflebeam, D. L. & Shinkfield, A. J. (1985) Systematic Evaluation. Norwell, MA: Kluwer Stufflebeam, D. L. (2003-b). 'Institutionalizing evaluation in schools'. InT. Kellaghan & D. L. Stufflebeam (Eds.), The international handbook of educational evaluation (Chapter 4). Boston: Kluwer. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,046 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 613 |