تعداد نشریات | 154 |
تعداد شمارهها | 5,838 |
تعداد مقالات | 64,085 |
تعداد مشاهده مقاله | 106,333,211 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 83,217,021 |
تعهدنامۀ رفع توقیف کشتی و نقش باشگاههای حمایت و غرامت | ||
مطالعات حقوق خصوصی | ||
مقاله 6، دوره 47، شماره 1، فروردین 1396، صفحه 65-82 اصل مقاله (221.55 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jlq.2017.61323 | ||
نویسندگان | ||
مجید غمامی* 1؛ سیاوش سفیداری2 | ||
1استادیار گروه حقوق خصوصی دانشکدة حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران | ||
2کارشناس ارشد حقوق تجاری اقتصادی بینالمللی دانشکدة حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
کشتیهای تجاری به دلایل مختلف و اغلب توسط خواهان در راستای تأمین هرچه بیشتر خواستة خود، بهویژه در دعاوی مربوط به صدمات بدنی، خسارات وارد به کالا و تصادم دریایی، ممکن است بازداشت شوند. در زمان بازداشت، مالک کشتی موظف به پرداخت هزینههای ضروری و بازگشتناپذیر میشود. از طرف دیگر، راههای رهاییِ کشتی برای مالک آن زیاد نیست. از جمله مالک کشتی میتواند با ارائۀ ضمانتنامۀ بانکی یا پرداخت پول (در اغلب موارد همراه با احتساب خسارات تنبیهی)، نسبت به رفع توقیف کشتی اقدام کند. یکی از شیوههای معمول رهاییِ کشتی و ادامۀ فعالیت آن، تهیۀ تعهدنامۀ رفع توقیف کشتیِ صادره از باشگاههای حمایت و غرامت و ارائۀ آن به مدعی است. این نوشتار به روش توصیفی – تحلیلی، درصدد معرفی، بیانِ هدف، مزایا، شکل و مندرجات تعهدنامه، ماهیت حقوقی آن، موضوع پذیرش یا عدم پذیرش تعهدنامه از دو منظر خواهان و مرجع رسیدگیکننده و سرانجام، اثر این نوع تعهدنامه برآمده است. | ||
کلیدواژهها | ||
آزادسازی/ بازداشت کشتی؛ بیمه؛ خسارت؛ صندوق تحدید مسئولیت؛ ضمانتنامۀ بانکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
LETTER OF UNDERTAKING AND THE ROLE OF PROTECTION AND INDEMNITY CLUBS | ||
نویسندگان [English] | ||
Majid Ghamami1؛ Siavash Sefidari2 | ||
1Assistant Professor, Faculty of Law and Politics, University of Tehran, Iran | ||
2LLM in International Trade and Economic Law, Faculty of Law and Politics, University of Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Merchant vessels may be arrested for various reasons, often by the claimant in order to secure their relief, especially in actions relating to bodily injuries, property damages and collisions. While the ship is under arrest, ship-owner has duty to pay necessary and irrevocable expenses. On the other hand, the ways of release of the vessel for the ship-owner are not a lot. Ship-owner may, for example by tendering a bail bond or paying the money (often with the calculation of punitive damages), release the ship from arrest. One of the ordinary methods to release the vessel and to have the permission to continue its activity is to get a letter of undertaking issued by the protection and indemnity clubs to the claimant. This paper with descriptive and analytical perspective is to introduce the letter of undertaking, express its object, benefits, form, legal nature, requirements for achieving it, the subject of acceptance and non-acceptance of the letter of undertaking with regard to the claimants and the courts views and finally the effects of this type of letters. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
bank guarantee, Damages, Insurance, Limitation Fund, Release/Arrest of Vessel | ||
مراجع | ||
الف) فارسی
ب) انگلیسیhttp://www.20essexst.com/sites/default/files/judgments/Atlantik%20Confidence%E2%80%9D%20%E2%80%93%20Kairos%20Shipping%20Ltd%20v%20Enka%20%2526amp%3B%20Co%20LLC%20and%20Ors%20%5B2014%5D%20EWCA%20Civ%20217.pdf
http://www.leagle.com/decision/19951192895FSupp297_11114
http://www.ecases.us/case/nysd/2569669/chiquita-intern-ltd-v-liverpool-and-london-ss-prot
http://www.ecases.us/case/nysd/2569669/chiquita-intern-ltd-v-liverpool-and-london-ss-prot
Availabe at:
https://law.resource.org/pub/us/case/reporter/F2/865/865.F2d.705.88-3165.html
http://www.buffalow.net/images/Stemcor_v_Urkmez.pdf
http://www.sal.org.sg/digitallibrary/Lists/SAL%20Annual%20Review/Attachments/28/2001-2-SALAnnRev-011-AdmShipping.pdf
http://www.thehindubusinessline.com/industry-and-economy/logistics/pi-club-letter-an-easier-option-for-arrested-ships/article4686486.ece
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,264 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,257 |