- ابطحی، حسین (1383). آموزش و بهسازی سرمایههای انسانی. چاپ اول، تهران: پویند.
- احمدی، عبدالصمد و احمدی، علی (1389). تأثیر آموزش ضمن خدمت بر عملکرد مدیران و کارکنان. اطلاعات علمی، شمارة 1، صفحات 25-22.
- احمدی، غلامرضا و هاشمی فشارکی، دیبا (1379). بررسی نیازهای آموزشی مدیران شهرداری اصفهان. دانش و پژوهش، شمارة 6، صفحات 42-21.
- بهرامی، سوسن (1381). بررسی الگوی نیازسنجی موجود و کاربرد آن در سیستم بهداشت و درمان استان اصفهان در سال 1381. پایاننامة کارشناسی ارشد، علوم تربیتی (گرایش برنامهریزی آموزشی)، دانشگاه اصفهان.
- جوادی آملی، عبدالله (1377). صهبای حج. قم: مرکز نشر اسراء.
- دستورالعمل، ضوابط و شرایط انتخاب عوامل اجرایی کاروانهای حج تمتع (1392). معاونت حج، عمره و عتبات، ادارة کل فنی و امور کارگزاران.
- سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1386). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
- سعادت، اسفندیار (1385). مدیریت منابع انسانی. تهران: سمت، چاپ دهم.
- شریفزاده، فتاح و عبدی، فاطمه (1387). تبیین نیازهای آموزشی و آثار آموزش ضمن خدمت بر یادگیری کارکنان مخابرات رستة اداری مالی ادارة کل منطقة دو تهران. پژوهشهای مدیریت، سال 1، شمارة 1، صفحات 70-41.
- عباسزادگان، سید محمد و ترکزاده، جعفر (1379؛ 1381). نیازسنجی آموزشی در سازمانها. تهران: شرکت سهامی انتشار.
- عباسی اسفجیر، علیاصغر ورضایی قلعه، هما (1390). نیازسنجی توسعة آموزشهای فنی و مهارتی مجازی در آموزش و پرورش استان مازندران. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال 1، شمارة 3، صفحات 143-113.
- عباسیان، عبدالحسین، سلیمی، قاسم و آذین، رضا (1387). ارزیابی کیفیت آموزشهای مهندسی؛ مطالعة موردی بررسی اثربخشی دورة آموزشی جوش مقاومتی براساس مدل کرک پاتریک. فصلنامة آموزش مهندسی ایران، دورة 10، شمارة 39، صفحات 62- 37.
- فتحی واجارگاه، کوروش (1375). نیازسنجی آموزشی در برنامهریزی آموزشی و درسی (روشها و فنون). تهران: ادارة کل تربیت معلم و آموزش نیروی انسانی.
- فتحی واجارگاه، کوروش (1377). اصول برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات ایران زمین.
- فتحی واجارگاه، کوروش (1386). برنامهریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان. تهران: انتشارات سمت.
- فضلاللهی، سیفاله و ملکی توانا، منصوره (1390). رویکردی جامع به روشها و فنون مهم نیازسنجی آموزشی. روششناسی علوم انسانی، دورة 17، شمارة 68، صفحات 83-75.
- کاظمی، بابک (1380). مدیریت امور کارکنان. تهران: مرکز آموزش مدیریت.
- کاظمی، مهدی و همراهی، مهرداد (1388). آسیبشناسی دورههای آموزش ضمن خدمت براساس مدل سیپ.پژوهشهای مدیریت، شمارة 4، صفحات 130-113.
- محمدی زنجیرانی، داریوش، اشتیاقیان، ندا و رازنهان، فیروز (1391). رویکرد چندمعیاره و تلفیقی نیازسنجی آموزشی بر مبنای تحلیل شایستگیهای کارکنان. رویکردهای نوین آموزشی، سال 7، دورة 15، شمارة1، صفحات 136-107.
- مردانی کتکی، لیلا (1388). بررسی رابطة بین آموزشهای ضمن خدمت و اثربخشی کارکنان. پایاننامة کارشناسی ارشد، پردیس قم، دانشگاه تهران.
- مؤمنی، منصور (1389).تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS. تهران: کتاب نو.
- مهرمحمدی، محمود (1381). برنامهریزی درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. مشهد: بهنشر.
- میرکمالی، سیدمحمد (1377). آموزش ضمن خدمت اساسیترین عامل بهسازی سازمان. مدیریت در آموزش و پرورش، شمارة 17، صفحات 11-5.
- نیکوکار، غلامحسین، علیدادی، یاسر و رایج، حمزه (1388). تدوین مؤلفههای اصلی آسیبشناسی سازمانی مرکز ملی فرش ایران با بررسی نقش آن در صادرات. نشریة مدیریت بازرگانی، دورة 1، شمارة 3، صفحات 184- 165.
- Altun, A. & Gok, B. (2010). Determining in service training programs characteristics given to teachers by conjoint analysis. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1710-1714.
- Chen, G. & Klimoski, R. J. (2007). Training and development of human resources at work: Is the state of our science strong?. Human Resource Management Review, 17, 180-190
- Cline, E. & Seibert, P. (1993). Help for first time needs assessors. Training & Development, 47(5). p.99.
- Hughes, G., O’Connell, P. & Williams, J. (2004). Company training and low-skill consumer-service jobs in Ireland. International Journal of Manpower, 25 (1), 17-35.
- Brown, J. (2002). Training need assessment: a must for developing an effective training program. Public Personnel Management, 31(4), 569-578.
- Ludwig, L. (2005). Library as place: results of a Delphi study. Journal of the Medical Library Association, 93(3), 315-326.
- Michigan State University (2005). Program manager/ supervisor training needs assessment. MFCF Supervisor Training Assessment, Findings from Survey of Federation Member Agencies (September 2003)..
- Sahinidis, A.G. & Bouris, J. (2008). Employee perceived training effectiveness relationship to employee attitudes. Journal of European Industrial Training, 32(1), 63-76.
- Sezer, C. (2009). Analysis on relations between implementation of training activities and HRM organization in service businesses. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2385-2389.
- Soltani, E. & Liao, Y. (2010). Training interventions: Fulfilling managerial ends or proliferating invaluable means for employees?, Training Interventions. Europaen Business Review, 2, 128-152.
- Tok, T.N. & Tok, S. (2009). Opinions of teachers on effectiveness of IST programs, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 124-128.
|