- آرمسترانگ، مایکل (1385). مدیریت عملکرد (راهبردهای کلیدی و راهنمای عمل). ترجمة سعید صفری، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- حافظنیا، محمدرضا (1386). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات سمت.
- حجازی، رضوان و همایونیراد، راحله (1386). ارزیابی متوازن. مجلة حسابدار، 182، صفحات 67-61.
- خسروی، مریم (1386). اصول طرح تحقیق و روششناسی. تهران: پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران.
- دلاور، علی (1387). مبانی نظری و علمی در علوم انسانی و اجتماعی با تجدید نظر و اضافات. تهران: انتشارات رشد.
- دلاور، علی (1388). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه پیام نور.
- سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1389). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگه.
- شجاعی، محمدرضا، ابراهیمی، محمدرضا و سلسیلی، سروناز (1392). چارچوبی برای تدوین استراتژی در مؤسسة آموزش عالی راشد. پژوهشنامة مدیریت اجرایی علمی-پژوهشی، سال 5، شمارة 9، صفحات 82-59.
- شهائی، بهنام و انواری رستمی، علیاصغر (1386). کاربرد رویکرد کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی. سومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد.
- طبری، مجتبی و آراسته، فرزاد (1387). ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن. فصلنامة مدیریت، سال 5، شمارة 12.
- قاسمی، احمدرضا و احمدی، حسین (1392). ارزیابی مؤسسات آموزش عالی با کمک کارت امتیازی متوازن و روشهای تصمیمگیری چندمعیارة گروهی. مجلة توسعة آموزش در علوم پزشکی، سال 6، شمارة 10، صفحات 49-38.
- عابد، حمید (1388). ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت ارزیابی متوازن: دانشکدة فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
- مهرگان، محمدرضا و دهقان نیری، محمود (1388). مدل راهبردی ارزیابی مؤسسات آموزش عالی. فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارة 52، صفحات 79-55.
- نمازی، محمد (1382). تکامل ارزیابی متوازن. هفتمین سمینار حسابداری ایران، دانشگاه مازندران، بابلسر، مهرماه، صفحات 24-22.
- Abdolhamid Safaei Ghadikolaei, I-Shuo Chen, Sarfaraz Hashemkhani Zolfani, Zeinolabedin Akbarzadeh. (2011). " Cause and Effect Relations of BSC in Universities of Iran". International Journal of Management and Innovation Volume 3 Issue 2.
- Berliner, A. & Brimson, J.A. (1988). Cost management for today’s advanced manufacturingthe CAM-I conceptual design. Boston: Mass: Harvard Business School Press.
- Bromwich, M. & Bhimani, A. (1989). Management accounting: Evolution not revolution. London: CIMA.
- Chen, P.C., & Ho, C.Y. (2003). "US university academy reputation ranking Indicators research": example of US news and report, Education Research Monthly Magazine, Vol. 116, pp.77-96.
- Chenhall, R. H., & Chapman, C. S. (2006). "Theorising and testing in contingency research on management control systems". In Z. Hoque (Ed.), "Methodological issues in accounting research" (pp. 35–54). London: Spiramus.
- Chenhall, R. H., & Langfield-Smith, K. (2007)." Multiple perspectives of performance measures". European Management Journal, 25(4), 266–282.
- Daryush Farid, Mehran Nejati, Heydar Mirfakhredini, "Balanced scorecard application in universities and higher education institutes": Implementation guide in an iranian context / Annals of University of Bucharest, Economic and Administrative Series, Nr. 2 (2008) 31-45.
- Dubrovski, D. (2001). "The role of customer satisfaction in achieving business excellence", Total Quality Management, Vol. 12 No 7/8, pp. 920-925.
- Hung-Yi Wu, Yi-Kuei Lin, Chi-Hsiang Chang. (2011). "Performance evaluation of extension education centers in universities based on the balanced scorecard". Evaluation and Program Planning 34, 37–50.
- Hussein Aljardali, a. Mazen Kaderi, b. Thierry Levy-Tadjine, c. (2012). "The implementation of the balanced scorecard in lebanese public higher education institutions". Procedia - Social and Behavioral Sciences 62, 98 – 108.
- Iqra Abdullah, Tahira Umair; Dr Yahya Rashid and Basharat Naeem. (2013). " Developments on Balanced Scorecard: A Historical Review". World Applied Sciences Journal 21 (1): 134-141.
- John Taylor & Claire Baines. (2012). "Performance management in UK universities: implementing the Balanced Scorecard". Journal of Higher Education Policy and Management, 34:2, 111-124.
- Johnson, H. T. (1988). "Activity-based information: a blueprint for world-class management accounting". Management Accounting 23–30 (USA), (June).
- Johnson, H. T., & Kaplan, R. S. (1987). "Relevance lost, the rise and fall of management accounting". Boston, MA: Harvard Business School Press.
- Johnson, H. T., & Kaplan, R. S. (1987)." Relevance lost, the rise and fall of management accounting". Boston, MA: Harvard Business School Press.
- Kaplan, R.S., Norton, D.P. (1992). The Balanced Scorecard - Measures that Drive Performance. Harvard Business Review, 70(1), 71–79.
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (1993). Putting the balanced scorecard to work. Harvard Business Review134–147 (September–October).
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2001). "Transforming the balanced scorecard fromperformance measurement to strategic management". Part II, Accounting Horizons, Vol. 15, No. 1, pp. 87-104.
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2004a). Measuring the strategic readiness of intangible assets. Harvard Business Review, 82(2), 52–63.
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2004b). Strategy maps: Converting intangible assets into tangible outcomes. Boston, MA: Harvard Business School Press
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2008a). Mastering the management system. Harvard Business Review, 86(1), 62–77.
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2008b). The execution premium: Linking strategy to operations for competitive advantage. Boston, MA: Harvard Business School Press.
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2006a). How to implement a new strategy without disrupting your organization. Harvard Business Review, 84(3), 100–109.
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2006b). Alignment: Using the balanced scorecard to create corporate synergies. Boston, MA: Harvard Business School Press.
- Maria Manuela Pereira, Nuno Filipe Mel~ao (2012): "The implementation of the balanced scorecard in a school district", International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 61 No. 8, 2012 pp. 919-939.
- Cullen, J., Tsamenyi, M., Bernon, M., Gorst, J., 2013. Reverse logistics in the UK retail sector: a case study of the role of management accounting in driving organisational change. Manage. Acc. Res. 24, 212–227.
- Niven, P. (2008). "Balanced Scorecard: Step-by-Step for Government and Non-Profit Agencies", John Wiley, Hoboken, NJ.
- Steele, J. (2001). "Transforming the balanced scorecard into your strategy execution system". Manage, Vol. 1, pp. 22-30.
- John Taylor & Claire Baines (2012): Performance management in UK universities: implementing the Balanced Scorecard, Journal of Higher Education Policy and Management, 34:2, 111-124.
- Umayal Karpagam, P. L. & Suganthi, L. (2012). "A Strategy Map of Balanced Scorecard in Academic Institutions for Performance Improvement". IUP.
|