تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,511,693 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,774,098 |
شناسایی و اولویت بندی فرصت های کاربری خودروهای تجاری سبک در توسعه کلینیکهای سیار پزشکی | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
مقاله 1، دوره 9، شماره 1 - شماره پیاپی 31، خرداد 1395، صفحه 1-19 اصل مقاله (191.51 K) | ||
نوع مقاله: مقالات پژوهشی آمیخته | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jed.2016.59862 | ||
نویسندگان | ||
محمد علی مرادی1؛ شهرام حسین پور* 2 | ||
1استادیار دانشکده کارآفرینی دانشکده کارافرینی | ||
2کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
کاربری در صنعت خودروسازی مربوط به نوع استفاده از کامیون یا کشنده است که روی خودروهای تجاری نصب می شوند و در همه حوزهها از جمله در پزشکی کاربردهای مختلفی از قبیل شرایط بحرانی، مناطق محروم و مناطق توریستی را دارا است. این پژوهش درصدد است به شناسایی و اولویت بندی فرصتهای کاربری خودروها در توسعه درمانگاههای(کلینیک) سیار پزشکی بپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها ز نوع آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) بوده و از نظریة تشخیص فرصت مبتنی بر شناسایی سمت تقاضای کالاها و خدمات استفاده کرده است. حجم نمونة در بخش کیفی 24 خبره و در بخش کمی 79 پرسشنامه (سئوالهای بسته-پاسخ) است. روش جمع آوری و تحلیل دادههای کیفی به صورت مصاحبههای نیمه ساختار یافته و تحلیل محتوا و کدگذاری باز و در بخش کمی، دادههای گردآوری شده از پرسشنامه و استفاده از تحلیلهای آماری صورت گرفته است. نتایج نشان میدهد فرصتها در پنج حوزه اصلی کلینیکهای سیار با کاربری مشاوره وآموزش، غربالگری، ایمنسازی، تخصصی و درمانی و آزمایشگاه شناسایی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
شناسایی و اولویت بندی فرصت؛ درمانگاه (کلینیک) سیار؛ کاربری سازی | ||
مراجع | ||
سازمان ملی استاندارد (1388)، استاندارد شمارة 11889، خودرو-کاربری (اتاق بار) خودروهای ناکامل گروه N آیین کار نصب (تهران). کردنائیج، اسدالله، زالی، محمدرضا و سارا شرکاء (1389)، «شناسایی و اولویتبندی فرصتهای کارآفرینانه در شرکت قطارهای مسافری رجا»، نشریة توسعه کارآفرینی، دورة سوم، شمارة 7: 117- 140. کردنائیج، اسدالله، خائف الهی، احمدعلی، زالی، محمدرضا و فرشته رفیعی (1391)، «تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در صنعت بیمارستانی (مورد مطالعه: بیمارستان دکتر شریعتی)»، نشریة چشمانداز مدیریت بازرگانی، شمارة 11: 101- 118. طغرایی، محمدتقی، میگون پوری، محمدرضا و بهنام خوجم لی (1390)، «شناسایی و تحلیل فرصتهای کارآفرینانه در بیمارستانهای شهر اصفهان»، کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین. Alsos, G. A. & Kaikkonen, V. (2004). “Opportunity recognition and prior knowledge: A study of experienced entrepreneurs”, In 13th Nordic Conference on Small Business Research: 1- 17.
Ardichvili, A., Cardozo, R. & Ray, S. (2003). “A theory of entrepreneurial opportunity identification and development”, Journal of Business Venturing, 18: 105– 123
Corner, P. D. & Ho, M. (2010). “How opportunities develop in social entrepreneurship”, Entrepreneurship Theory and Practice, 34(4): 635- 659.
Du Mortier, S., Michel, M., Berzig, A. & Perrin, P. (2006). “Mobile health units: Methodological approach”, International Committee of the Red Cross, Geneva, Switzerland.
Eckhardt, J. T. & Shane, S. A. (2003). “Opportunities and Entrepreneurship”, Journal of Management, 29(3): 333– 349.
Gaglio, C. M. & Katz, J. A. (2001). “The psychological basis of opportunity identification: Entrepreneurial alertness”, Small Business Economics, 16(2): 95- 111.
Hills, G. E. (1995). “Opportunity recognition by successful entrepreneurs: A pilot study”, Frontiers of Entrepreneurship Research, 15: 105- 117.
Lumpkin, G. T. & Lichtenstein, B. B. (2005). “The role of organizational learning in the opportunity‐recognition process”, Entrepreneurship Theory and Practice, 29(4): 451- 472
Morrison, J. & Wilson, I. (1996). The strategic management response to the challenge of global change. Future Vision, Ideas, Insights, and Strategies, Bethesda, MD: The World Future Society. Available onlone: http://horizon.unc.edu/courses/papers/Scenario_wksp.asp
Shane, S. (2000). “Prior knowledge and the discovery of entrepreneurial opportunities”, Organization Science, 11(4): 448- 469.
Shane, S. & Venkataraman, S. (2000). “The promise of entrepreneurship as a field of research”, Academy of Management Review, 25(1): 217- 226.
Song, Z., et al. (2013). “Mobile clinic in Massachusetts associated with cost savings from lowering blood pressure and emergency department use”, Health Affairs, 32(1): 36- 44.
Timmons, J. A. & Spinelli, S. (1994). New venture creation: Entrepreneurship for the 21st century, 4th ed., Burr Ridge, IL: Irwin.
Ulwick, A. (2005). What customers want: using outcome-driven innovation to create breakthrough products and services, McGraw-Hill, New York.
Ulwick, A. (2002). “Turn customer input into innovation”, Harvard Business Review, 80(1): 91- 7. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,433 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,292 |