- الوانی، سیدمهدی؛ محمدی الیاسی، قنبر؛ خنیفر، حسین؛ جندقی، غلامرضا؛ وکیلی، یوسف (1390). «کارآفرینی در بخش عمومی: رویکرد همافزایی». پژوهشهای مدیریت عمومی، سال چهارم، شمارة دوازدهم، تابستان 1390، صفحات 28-5.
- حقشناس، اصغر؛ جمشیدیان، مهدی؛ شائمی، علی؛ شاهین، آرش؛ یزدانشناس، مهدی (1386). «الگوی کارآفرینی سازمانی در بخش دولتی ایران». فصلنامة علوم مدیریت ایران، سال دوم، شمارة هشتم، صفحات 73-31.
- کردنائیج، اسداله؛ زالی، محمدرضا؛ بهامین، ماجد (1392). «راهکارهای ساختاری توسعة کارآفرینی در ایران». فصلنامة توسعة کارآفرینی، دورة ششم، شمارة دوم، صفحات 114-95.
- مقیمی، سیدمحمد (1383). «عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمانهای بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران». مجلة فرهنگ مدیریت، سال دوم، شمارة هفتم، صفحات 78-27.
- یدالهی فارسی، جهانگیر؛ جاننثاری، سیدامیر؛ زمانی، محسن (1387). «بررسی کارآفرینی درونسازمانی در سازمانهای دولتی: مطالعة موردی در استان خوزستان». فصلنامة توسعة کارآفرینی، سال اول، شمارة اول، صفحات 206-171.
- Bellone, Carl J.; Goerl, George Frederick (1992). “Reconciling Public Entrepreneurship and Democracy”. Public Administration Review, 52(2), 130-134.
- Boyett, I. (1996). “The public sector entrepreneur - a definition”. International Journal of Public Sector Management, 9 (2), 36 – 51.
- Cornwall, J. R.; Perlman, B. (1990). Organizational entrepreneurship. Homewood, IL: Boston-Irvin.
- Denhardt, Robert Bک Janet, V. Denhardt (1999). Leadership for Change: Case Studies in American Local Government. Washington, DC : IBM Center for the Business of Government.
- Edwards, C. Jones, G. Lawton, A. Llewellyn, N. (2002). “Public entrepreneurship: Rhetoric, reality, and context”. International Journal of Public Administration, 25, 1539-1554.
- Kim, Y. H. (2007). A Multidimensional Model of Public Entrepreneurship. http://proquest.umi.com / pqdweb? RQT=302 & cfc=1
- Linden, R. (1990). “From vision to reality: strategies of successful innovators in government”. VA: Charlottesville, 12- 24.
- Llewellyn, Nick; Geoff, Jones (2003). “Controversies and Conceptual Development: Examining Public Entrepreneurship”. Public Management Review. 5(2), 245-266.
- Mahoney, J. T. McGahan, A. M. Pitelis, C. N. (2009). “The interdependence of public and private interests”. Organization Science, 20, 1034–1052.
- McWilliams, A. Siegel, D. S. Wright, P. M. (2006). “Corporate social responsibility: Strategic implications”. Journal of Management Studies, 43, 1–18.
- Megginson, W.; Netter, J. M. (2001). “From state to market: A survey of empirical studies on privatization”. Journal of Economic Literature, 39, 321–389.
- Moon, Myung Jae (1999). “The Pursuit of Managerial Entrepreneurship: Does Organization Matter?”. Public Administration Review, 59(1), 31–43.
- Morris, Michael H.; Foard, F. Jones (1999). “Entrepreneurship in Established Organizations: The Case of the Public Sector”. Entrepreneurship Theory and Practice, 24(1), 71–91.
- North, D. C. (1990). Institutions, institutional change and economic performance. Cambridge: Cambridge University Press.
- Osborne, D. Gaebler, T. (1992). Reinventing government: How the entrepreneurial spirit is transforming the public sector. New York, William Patrick.
- 21. Roberts, N. C.; King, P. J. (1991). Policy entrepreneurs: Their activity structure and function in the policy process.
- Roberts, Nancy C. (1992). “Public Entrepreneurship and Innovation”. Policy Studies Review, 11(1), 55-74.
- Sadler, R. J. (2000). “Corporate Entrepreneurship in the public sector: the dance of the chameleon”. Australian Journal of Public Administration, 59(2), 25-43.
- Schneider, M. Teske, P. Mintrom, M. (1995). Public entrepreneurs: Agents for change in American government. Princeton, NJ: Princeton University Press.
- Schnellenbach, J. (2007). “Public entrepreneurship and the economics of reform”. Journal of Institutional Economics, 3, 183–202.
- Teske, Paul Schneider, Mark (1994). “The Bureaucratic Entrepreneur: the Case of City Managers”. Public Administrative Review, 54(4), 331-340.
- Thynne, I. Wettenhall, R. (2004). “Public management and organizational autonomy: the continuing relevance of significant earlier knowledge”. International Review of Administrative Sciences, 70(4), 609-621.
- Zampetakis, L. Moustakis, V. (2007). “Fostering corporate entrepreneurship through internal marketing: implications for change in the public sector”. European Journal of Innovation Management. 10(4), 413 – 433.
|