تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,098,522 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,148 |
بررسی علل خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حرف تعریف اسپانیایی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 2، مهر 1391، صفحه 5-21 اصل مقاله (505.94 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2012.50915 | ||
نویسنده | ||
پردیس پرویزی | ||
همکاری با دانشگاه تهران به منظور انجام فرآیند جذب هیئت علمی | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق، کمک به آموزش برخی از جنبههای خاص بکارگیری حرف تعریف در زبان اسپانیایی به دانشجویان و زبانآموزان ایرانی است که تاکنون بدان پرداخته نشده است. حرف تعریف یکی از موضوعات بسیار بحثبرانگیز در زبان اسپانیایی است که اختلاف نظرات فراوانی در خصوص عملکردهای آن وجود دارد. این اختلافات مشکلات بسیاری را در فراگیری حرف تعریف توسط دانشجویان و علاقهمندان به زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم پدیدآورده است. بنابراین، با استفاده از روش تجربی تحقیقی، پرسشنامهای به منظور ارزیابی توانایی زبانآموزان ایرانی[1] در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته تهیه شد که در این مقاله کاربردهای مختلف این عنصر زبانشناسی را در قالب الگویی مشخص در سه دسته دستوری، نحوی و معنایی تقسیمبندی کرده و به بررسی خطاهای زبانآموزان پرداختیم و عوامل اصلی تأثیرگذار در بروز این خطاها را به منظور تسهیل در درک و فراگیری حرف تعریف مورد شناسایی قرار دادهایم. [1]- منظور از زبانآموزان ایرانی، فارس زبانانند. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیلخطا؛ زبانآموزان؛ آموزش حرف تعریف؛ زبان اسپانیایی؛ زبانشناسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,462 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 778 |