تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,506 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,127,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,235,084 |
آموزش زبانهای خارجی در پرتو چالشهای تدریس فرهنگ | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، فروردین 1390، صفحه 37-55 اصل مقاله (275.35 K) | ||
نویسندگان | ||
فرزانه تاج آبادی1؛ فردوس آقاگل زاده2 | ||
1دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علویم انسانی، دانشجوی دکتری زبانشناسی | ||
2دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی، دانشیار زبانشناسی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر مروری دارد براهمیت تدریس فرهنگ،همزمان با تدریس زبان و چالشهایی که دراین زمینه وجود دارد.مواردی که در این تحقیق به آنها پرداخته میشود عبارتاند از:هدف از تدریس فرهنگ چیست؟مؤلفههای تشکیلدهندة یک فرهنگ کدام است؟چه جنبههایی از فرهنگ بیگانه باید آموزش داده شود و در این میان،فرهنگ خودی چه نقشی را ایفا میکند؟این پژوهش همچنین به موضوع عوامل بازدارندهای میپردازد که به واسطة آن مدرسان زبان از تدریس فرهنگ سرباز میزنند.نتایج این تحقیق نشان میدهد که روش ارتباط بین دستورالعملهای زبانی و تدریس فرهنگ،کاملاً بستگی به هدف غایی تدریس یک زبان خارجی و تعبیر ما از مؤلفة فرهنگ دارد. همچنین شواهد حاکی از آن است که مدرسان زبان به دلیل کمبود وقت، فقدان روشهای کاربردی و عدم اطمینان از اینکه چه جنبههایی از فرهنگ یک جامعه را باید آموزش داد و انکار، اجتناب و خودبینی فرهنگی زبانآموزان و همچنین مناسب نبودن محتوای کتابهای درسی، از تدریس فرهنگ امتناع میکنند. | ||
کلیدواژهها | ||
تدریس؛ توانش ارتباط بین فرهنگی؛ دانش فرهنگی؛ زبان؛ عوامل بازدارنده؛ فرهنگ | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,774 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,538 |