تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,096,102 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,202,824 |
تحلیل نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی در دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 19، 42-2، شماره 4 - شماره پیاپی 1127905، مهر 1391، صفحه 693-704 اصل مقاله (367.17 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijaedr.2012.28598 | ||
نویسندگان | ||
زهرا اطهری1؛ کیومرث زرافشانی2؛ علی اصغر میرک زاده3؛ عادل سلیمانی4 | ||
1دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس | ||
2دانشیار دانشکده کشاورزی و عضو مرکز پژوهشی مطالعات اقتصادی- اجتماعی دانشگاه رازی | ||
3استادیار دانشکده کشاورزی و عضو مرکز پژوهشی مطالعات اقتصادی - اجتماعی دانشگاه رازی | ||
4کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی | ||
چکیده | ||
این تحقیق به روش توصیفی- همبستگی با هدف کلی بررسی نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی و عوامل مؤثر بر آن انجام شد. جامعه آماری تحقیق دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه بودند (793N=) که تعداد 196 نفر از آنان بر اساس جدول بارتلت با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود که برای سنجش پایایی و روایی آن، به ترتیب ازضریب آلفای کرونباخ (84/0>?> 77/0) و پانل متخصصان استفاده شد. بر اساس یافتهها، نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی مثبت میباشد. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که متغیرهای توانایی کار گروهی، جنسیت و نوع سیستم آموزشی(شبانه/روزانه) بر نگرش آنان نسبت به یادگیری گروهی تأثیر معناداری دارند و در کل 26 درصد از تغییرات متغیر نگرش نسبت به یادگیری گروهی را تبیین میکنند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ توانایی کار گروهی؛ کشاورزی؛ نگرش؛ یادگیری گروهی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,953 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,249 |