تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,122,526 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,230,507 |
رابطة بین یادگیری و عملکرد سازمانی در کارشناسان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 15، دوره 1، شماره 1، تیر 1388، صفحه 237-247 اصل مقاله (194.87 K) | ||
نویسندگان | ||
حسن اسدی1؛ امیر قنبرپور نصرتی2؛ محمدحسین قربانی3؛ مرتضی دوستی3 | ||
1دانشیار دانشگاه تهران | ||
2دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت معلم | ||
3دانشجوی دکتری دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین یادگیری و عملکرد سازمانی در کارشناسان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران است. در این زمینه از پرسشنامة استاندارد یادگیری سازمانی DLOQ و عملکرد یانگ و همکاران (2004) استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و پایایی (پرسشنامة یادگیری سازمانی 871/0 = ? و پرسشنامة عملکرد 84/0 = ?) ابزار تحقیق در جامعة آماری، پرسشنامهها در بین نمونة 169 نفری پژوهش، متشکل از تمامی کارشناسان سازمان مورد بررسی، توزیع شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری کلموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین یادگیری مداوم در سطح فردی با عملکرد سازمانی کارشناسان ارتباط مثبت و معنیداری (r= 0/423, P< 0/05) وجود دارد. همچنین بین دیگر ابعاد یادگیری (یادگیری تیمی، توانمندسازی، ارتباطات در سیستم و رهبری راهبردی) با عملکرد سازمانی کارشناسان ارتباط مثبت و معنیداری مشاهده شد. یافتهها بر اهمیت یادگیری سازمانی و سطوح آن (یادگیری فردی، یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی) بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در افزایش سطح عملکرد کارشناسان سازمان تربیت بدنی تأکید دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
سازمان تربیت بدنی؛ عملکرد؛ کارشناس.؛ یادگیری سازمانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,665 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10,568 |