![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,694,721 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,924,102 |
یادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 12، دوره 11، شماره 32، مرداد 1385 اصل مقاله (976.25 K) | ||
نویسنده | ||
منیژه یوحنایی* | ||
چکیده | ||
این مقاله تلاشی است در جهت بررسی مسئله (( عدم موفقیت )) در یادگیری نحو زبان دوم. بر اساس فریضه (( نقصان مشخصه های مقوله های کارکردی )) ( هاکنیزو چان 1997) گزینه های پارامتری که در سیستم مشخصه های کارکردی زبان اول بکار گرفته نشده اند موجب مشکل دائمی در یادگیری حتی بعد از مواجهه طولانی با زبان دوم و در سطوح پیشرفته توانش می گردد. بررسی چگونگی یادگیری جملات سوالی توسط گویشوران فارسی بزرگسال و داده های بدست آمده نشان می دهد هر گاه یک ساختار زبان دوم ( ساختار عامل یادگیری ) با نمودهای ذهنی زبان اول و دوم همسانی داشته باشد منجر به (( عدم موفقیت )) در یادگیری خواهد شد. اما چنانچه ساختارهای عامل با نمودهای زبان اول مغایرت داشته باشند امکان یادگیری گزینه جدید افزایش می یابد. | ||
کلیدواژهها | ||
ساختار عامل؛ فرضیه نقصان مشخصه های مقوله های کارکردی؛ مقوله های کارکردی؛ یادگیری زبان دوم | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,984 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,217 |