تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,116,974 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,221,793 |
باز خورد گفتاری در کلاس نگارش | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 5، دوره 9، شماره 20، آذر 1383 اصل مقاله (742.43 K) | ||
نویسنده | ||
فهیمه معرفت* | ||
چکیده | ||
مطالعات بسیاری نشان داده اند که ارائه بازخورد از طریق تعامل موجب تسهیل در فراگیری زبان می شود. ولی علیرغم انتظار‘ به گفتة بعضی محققین باز خورد نوشتاری در کلاس های نگارش چندان مثمر ثمر نمی باشد. از این رو پژوهش حاضر به بررسی دیدگاه های دانشجویان نسبت به بکارگیری بازخورد گفتاری همچنین تغییر حاصله در کیفیت نوشتار آنها می پردازد. لذا از 17 دانشجوی دختر و پسر رشته زبان انگلیسی که در حال گذراندن درس مقاله نویسی بودند خواسته شد تا بعد از شرکت در یک دوره تعلیمی بازخوردهای خود را دربارة نگارش همکلاسی هایشان ارائه دهند. رویهم رفته دانشجویان دیدگاه های مختلفی در رابطه با استفاده از این نوع باز خورد داشتند. ونیز استفاده از این روش که 7 هفته به طول انجامید‘همانند نتایج تحقیقات قبلی‘ پیشرفتی در نگارش دانشجویان به دنبال نداشت. | ||
کلیدواژهها | ||
بازخورد گفتاری؛ بازخورد نوشتاری؛ تعامل؛ دیدگاه دانشجویان؛ نگارش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,297 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,151 |