تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,514 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,130,728 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,236,982 |
ریشه شناسی و دانش ساخت واژه و تأثیر آن بر یادگیری و توسعهء واژگان زبان انگلیسی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 10، دوره 9، شماره 16، فروردین 1383 اصل مقاله (375.6 K) | ||
نویسنده | ||
فیروزه قندهارى* | ||
چکیده | ||
دانش زبانی در زمینهء ساختار و ریشه شناسی واژه، واجد تمامی ویژگی هایی است که روان شناسان آموزش از آن به عنوان "فراگیری معنادار" یاد کرد ه اند. علاوه بر این، در محدودهء فراگیری زبان خارجی محققان به دنبال یافتن بهترین شیوهء تدریس برای این گروه از فراگیران اند. بر این اساس، پژوهشی بر روی گروهی از دانش جویان دانشگاه تهران که در یک نیم سال، درس زبان عمومی انگلیسی را می گذراندند، انجام شد و با اعمال شیوه های آمار و نمرات دانشجویان، این نتیجه به دست آمد که یک آموزش معنادار در زمینه تجزیه و تحلیل واژه می تواند کمک شایانی به یادگیری و افزایش واژگان دانشجویان در وهلهء اول و بالا بردن دانش دستوری آن ها در مرحله بعدی باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
ا شتقاق؛ تصر یف؛ ریشه شنا سی؛ سا ختواره؛ واژگان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,041 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,176 |