
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,548 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,912,197 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,961,711 |
آموزش ترجمه: زبان آموزی یا مترجمی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 4، دوره 9، شماره 16، فروردین 1383 اصل مقاله (599.7 K) | ||
نویسنده | ||
نادر حقانى* | ||
چکیده | ||
برنامه ریزی درسی بر اساس معیارهای علمی، از اصول اولیه برنامه ریزی آموزشی می باشد و تعریف امکانات و ابزارها نیز باید در این راستا صورت گیرد. چانچه برنامه های آموزشی فقط با توجه به افراد و امکانات موجود و با معیارهای غیرعلمی تدوین گردد، هم کمیت و کیفیت رشته خدشه دار می شود و هم برنامهء تدوین شده منجر به اتلاف وقت، هزینه و نیروی انسانی خواهد شد. انطباق برنامه با معیارهای علمی روز و بازنگری و روزآمد کردن برنامه براساس یافته ها و نیازها، از ضروریات هر رشته و از جمله وظایف برنامه ریزان در گروه های آموزشی می باشد. تجربهء بدست آمده در سالیان گذشته بستری مناسب برای بررسی و نقد اشکالات ساختاری و محتوایی برنامهء درسی دورهء کارشناسی مترجمی زبان آلمانی فراهم ساخته است تا این برنامه مورد بازبینی قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
آمو زش؛ بر نامه؛ سا ختار؛ متر جمی؛ محتو ا؛ محورها | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,900 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 987 |