تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,031 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,501,168 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,764,515 |
نقش دانش گرامر و واژگان در تست خواندن و درک مطلب | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 7، دوره 9، شماره 17، تیر 1383 اصل مقاله (711.88 K) | ||
نویسنده | ||
سید محمد علوی* | ||
چکیده | ||
در این پژوهش پاسخ های 2059 نفر از شرکت کنندگان در یک آزمون مهارت زبان، مورد بررسی قرار گرفت تا ارتباط بین دانش گرامری و تست های خواندن و درک مطلب که به سبک تافل و اف سی ای نشته شده اند، مشخص شود. نتیجه این پژوهش حاکی از آن است که مرتبط ترین متغیر برای تست های بخش خواندن تافل، تست های عبارات نوشتاری (قسمت دوم گرامر تافل) است که گزینه غلط در آن شناسایی می شود و اساسا برای سنجش نگارش طراحی شده اند. این نتیجه موید ارتباط نگارش و خواندن و درک مطلب می باشد. همچنین تست های خواندن تافل مرتبط ترن متغیر برای تست های خواندن به سبک افی سی ای، شناخته شدند. تحلیل آماری داده ها نیز بیانگر تفاوت معنی داری در پاسخ شرکت کنندگان به بخش های مختلف این ازمون بود. گرایش تحصیلی شرکت کنندگان نیز تفاوت معنی دار در پاسخ به ازمون را نشان داد. | ||
کلیدواژهها | ||
صفت؛ فعل ربطی؛ فعل گذرا؛ مسند؛ مسندالیه؛ موصوف | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,145 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,375 |