
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,694 |
تعداد مقالات | 72,253 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,287,543 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,150,557 |
پایایی و روایی خودارزیابی و تأثیر توانش زبانی، جنسیت و پیش آگاهی از ابزار سنجش عینی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 11، دوره 10، شماره 24، خرداد 1384 اصل مقاله (436.55 K) | ||
نویسنده | ||
داود برزآبادى فراهانى* | ||
چکیده | ||
این تحقیق با توجه به اهمیت راهبرد فراشناختی در ایجاد زبان آموزان خوداتکا که از مساثل مطروحه در بحث های جدید آموزش زبان انگلیسی است، در جهت بررسی روایی و پایایی خودارزیابی و تأثیر توانش زبان، جنسیت و پیش آگاهی از سنجش عینی صورت گرفت. در این تحقیق از دو گروه متفاوت آزمودنی استفاده گردید. کلیهء آزمودنی ها، توان خود را در زمینه های مهارت شنیداری، ساختار زبان و مهارت خواندن برحسب درصد خودارزیابی کردند و سپس نتایج خودارزیابی ها و نتایج حاصله از آزمون تافل تجزیه و تحلیل آماری شد. نتایج حاصله نشان داد که خودارزیابی از نظر پایایی و روایی قابل قبول است و باید از اهمیت بالایی در آموزش و ارزشیابی برخوردار باشد. ضمنأ نتایج نشان داد که توانش زبانی و جنسیت از نظر آماری تأثیری قابل تأمل در روایی ر پایایی خودارزیابی ندارند. ولی پیش آگاهی از آزمونی که به منظور تطابق خود ارزیابی ها با نمرات عینی استفاده می شرد، تأئیر قابل توجهی در روایی خودارزیابی دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آگاهی از آزمون؛ پایایی؛ توانش زبانی؛ خو د ارزیابی؛ راهبرد فر اشنا ختی؛ روا یی؛ سنجش عینی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,014 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,059 |