الف) فارسی
- کتابها
- داوید، رنه (1378). نظامهای بزرگ حقوقی معاصر. ترجمۀ حسین صفائی، محمد آشوری و عزتالله عراقی. چاپ چهارم، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- ژوردن، پاتریس (1382). اصول مسئولیت مدنی. ترجمۀ مجید ادیب. چاپ دوم، تهران: نشر میزان.
- سایادو، ماهاسی (1400). ویپاسانا راه وارستگی. ترجمۀ آرام پهلوان. تهران: نشر مثلث.
- شیروی، عبدالحسین (1384). حقوق تطبیقی. چاپ دوم، تهران، انتشارات سمت.
- صفایی، حسین و رحیمی، حبیبالله (1396). مسئولیت مدنی (الزامات خارج از قرارداد). چاپ دهم، تهران: سمت.
- طباطبایی، سید حسین (1400). مطالعات حقوقی چین «از کجا آغاز کنیم؟». چاپ اول، تهران: مؤسسۀ فرهنگی- هنری انتشاراتی نگاه بینه.
- کاتوزیان، ناصر (1395). دورۀ مقدماتی حقوق مدنی وقایع حقوقی- مسئولیت مدنی. چاپ هجدهم، تهران: سهامی انتشار.
- گوئو، شیائوجین (1399). دولت و جامعه در گذار چین به دموکراسی، کونفوسیانیسم، لنینیسم و توسعۀ اقتصادی. ترجمه پرویز علوی. چاپ اول، تهران: نشر اختران.
- یاسپرس، کارل (1398). کنفوسیوس. ترجمۀ احمد سمیعی. تهران: انتشارات خوارزمی.
- یولان، فانگ (1380). تاریخ فلسفۀ چین. ترجمۀ فرید جواهر کلام. چاپ اول، تهران: نشر و پژوهش فرزان روز.
- مقالات
- اثیمی، حمیدرضا و یکرنگی، محمد (1402). بازاندیشی در طبقهبندی نظامهای حقوقی در پرتو اشتراکات و افتراقات اجتماعی- فرهنگی. مجلۀ مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه تهران، 14 (1)، 29-54.
- طباطبایی، سید حسین (1400). مطالعۀ تطبیقی بنیادهای سنت حقوقی چین در پرتو دیگر سنتهای حقوقی. فصلنامۀ پژوهشهای حقوق تطبیقی، 25 (3)، 109-135.
- پایاننامهها
- علوی شهری، سید محمدامین، (1402). رویکرد چین نسبت به داوری و میانجیگری در حل و فصل اختلافات تجاری بینالمللی و کاربرد آن در روابط تجاری ایران و چین، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، به راهنمایی سید حسین طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکدۀ حقوق، تاریخ دفاع: 1402
ب) انگلیسی
- Books
- Bastiat, F. (1987). The law. Laissez Faire Books.
- Chan, J. (2013). Confucian perfectionism: A political philosophy for modern times(Vol. 6). Princeton University Press.
- David, R., & Brierley, J. E. (1978). Major legal systems in the world today: an introduction to the comparative study of law. Simon and Schuster.
- De Cruz, P. (1999). Comparative law in a changing world. Cavendish Publishing Limited.
- Errera, R. (1976, January). The French Declaration of the Rights of Man and of Citizens of 1789. In Proceedings of the ASIL Annual Meeting (Vol. 70, pp. 91-93). Cambridge University Press.
- Forsythe, D. P. (2009). Encyclopedia of human rights(Vol. 1). Oxford University Press.
- Francis, F. U. K. U. Y. A. M. A. (1992). The end of history and the last man. Hamish Hamilton, London.
- Glenn, H. P. (2014). Legal traditions of the world: Sustainable diversity in law. Oxford University Press, USA.
- Legrand, P., & Munday, R. (Eds.). (2003). Comparative legal studies: traditions and transitions. Cambridge University Press.
- Menski, W. F. (2006). Comparative law in a global context: the legal systems of Asia and Africa. Cambridge University Press.
- Reimann, M., & Zimmermann, R. (2006), eds. The Oxford handbook of comparative law. Oxford University Press.
- Rosenfeld, M., & Sajó, A. (Eds.). (2012). The Oxford handbook of comparative constitutional law. OUP Oxford.
- Samuel, G. (2014). An introduction to comparative law theory and method(Vol. 11). Bloomsbury Publishing.
- Yao, X. (2000). An introduction to Confucianism. Cambridge University Press.
- Articles
- Dunoff, J. L. (2011). What is the purpose of international law?. International Theory, 3(2), 326-338.
- Feng, Y. (2010). Legal culture in China: A comparison to Western law. exchange, 16, 115-123.
- Gao, S., & Walayat, A. J. (2020). The compatibility of confucianism and law. Pace L. Rev., 41, 234-258
- Glenn, H. P. (2006). Legal traditions and the separation thesis. R & R, 35, 222-240
- Glenn, H. P. (2019). Comparative legal families and comparative legal traditions.
- Guiguo, W. A. N. G. (2000). The New Neo-Confucianism and International Economic Law. The Journal of World Investment & Trade, 1(1), 137-196.
- Ho, N. P. (2010). The Legal Philosophy of Zhu Xi (1130-1200) and Neo-Confucianism's Possible Contributions to Modern Chinese Legal Reform. Tsinghua China L. Rev., 3, 167.
- Huntington, S. P. (2000). The clash of civilizations? In Culture and Politics: A Reader. New York: Palgrave Macmillan US, 99-118
- Lee, L. T., & Lai, W. W. (1977). The Chinese conceptions of law: Confucian, legalist, and buddhist.Hastings LJ, 29, 1307-1329
- McAmis, L. M. (1960). The Origin and Purpose of Law. L. Rev., 28, 483.
- Pargendler, M. (2012). The rise and decline of legal families. The American Journal of Comparative Law, 60(4), 1043-1074.
- Qin, G. (2008). The thinking way of Confucianism and the rule of law. Pol. & L., 1, 68-75
- Wang, J. (2020). Dispute settlement in the belt and road initiative: Progress, issues, and future research Agenda. The Chinese Journal of Comparative Law, 8(1), 4-28.
- Zhiping, L. (1989). Explicating law: A comparative perspective of Chinese and Western legal culture. Chinese. L., 3, 55.
ج) فرانسوی
- David, R. (1950). Traité élémentaire de droit civil comparé: introduction à l'étude des droits étrangers et à la méthode comparative.(No Title).
- David, R., Jauffret-Spinosi, C., & Goré, M. (2016). grands systèmes de droit contemporains (Les). Dalloz.
- Glenn, H. P. (2017). Doin’the transsystemic: legal systems and legal traditions. In The Methodology of Legal Theory(pp. 489-524). Routledge.
|