
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,762 |
تعداد مقالات | 72,839 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,894,340 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,545,693 |
مدل مفهومی کیفیت دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 مهر 1403 اصل مقاله (1.29 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jomc.2024.379792.1008687 | ||
نویسندگان | ||
ناهید نادری بنی* 1؛ حسین خنیفر2؛ بهنام جعفری مجد3 | ||
1دانشیار دانشگاه تهران دانشکدگان فارابی دانشکده مدیریت و حسابداری | ||
2استاد دانشگاه تهران، دانشکدگان فارابی، دانشکده مدیریت و حسابداری | ||
3دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهران، دانشکدگان فارابی، دانشکده مدیریت و حسابداری | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و عناصر و ارایه مدل کیفیت دانشجو- معلمان دانشگاههای فرهنگیان تهران انجام شده است. پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از منظر ماهیت دادهها، کیفی بود که از روش تحلیل مضمون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. جامعه آماری را اساتید دانشگاههای فرهنگیان شهر تهران و همچنین دانشجو معلمان ترم آخر همان دانشگاه ها در بهار سال 1402تشکیل دادند که با کاربرد روش نمونهگیری هدفمند، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و مصاحبهها تا نفر 22 به اشباع رسید. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختارمند بود. دادههای بدست آمده با استفاده از تحلیل مضمون مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که ابعاد کیفیت دانشجو- معلمان دارای چهار مقوله شامل:کیفیت شایستگی که شامل سه مولفه(خلاقیت و نوآوری، تخصص و مهارت و حفظ شان معلمی) کیفیت نقش که شامل چهار مولفه(تسهیل گری، مقتدر رسمی، مربیگری والگویی) کیفیت یاددهی و یادگیری که شامل سه مولفه(روش تدریس، سبک تدریس و روش ارزیابی) و کیفیت زندگی کاری که شامل چهار مولفه(سطح استقلال، روابط اجتماعی مطلوب، سلامت عمومی و سازگاری با محیط) میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
کیفیت؛ معلم- دانشجو؛ دانش آموختگان؛ دانشگاه فرهنگیان؛ مهارتآموزان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 139 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 126 |