
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,762 |
تعداد مقالات | 72,839 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,894,733 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,545,787 |
رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزار برندسازی شخصی دانشجویان ورزشکار | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 خرداد 1403 اصل مقاله (1.21 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.372905.3260 | ||
نویسندگان | ||
رضا رضائی* 1؛ سردار محمدی2؛ آرمان اله ویسی2 | ||
1گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان | ||
2گروه مدیریت ورزشی، دانشکده دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان | ||
چکیده | ||
مقدمه: رسانههای اجتماعی بهعنوان یکی از اثربخشترین و گستردهترین ابزار برای کمک کردن به توسعه شخصی و ایجاد یک برندشخصی عمل میکنند. هدف از این پژوهش نحوه استفاده از رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزار برندسازی شخصی دانشجویان ورزشکار بود. روش پژوهش: روش تحقیق بهصورت کیفی از نوع تحلیل پدیدارشناسی هرمنوتیکی با هدف کاربردی و ماهیت اکتشافی بود. مشارکتکنندگان تحقیق دانشجویانی بودند که از رسانههای اجتماعی برای برندسازی شخصی استفاده میکردند و در یکی از انواع ورزشهای رزمی حداقل 5 سال سابقه و تجربه تمرین داشتند که از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته و براساس روش نمونه-گیری هدفمند مورد بررسی قرارگرفتند. در این مطالعه نقطه اشباع دادهها 11 مصاحبه بود. تجزیه و تحلیل دادهها به کمک نرمافزار MAXQDA صورت گرفت. یافته ها: 5 مفهوم اصلی و 19 مفهوم فرعی از تبیین تجربیات شرکتکنندگان در پژوهش استخراج شد. ایجاد تمایز، جذابیت، سواد رسانهای، مزایا و فرصتها و مضررات و محدودیتها مؤلفههای شناسایی شده در استفاده از رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزاری برای برندسازی شخصی دانشجویان ورزشکار در پژوهش حاضر بودند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان میدهد استفاده صحیح از رسانههای اجتماعی توسط دانشجویان ورزشکار برای ارائه اطلاعات مربوط به برند خود و تعامل با طرفداران حائز اهمیت است. مطالعه حاضر، بینش و دانش جدیدی را در مورد بهبود مدیریت برند از طریق رسانههای اجتماعی در زمینه برند شخصی دانشجویان ورزشکار ارائه میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
برند شخصی؛ خود ارائه؛ رسانههای اجتماعی؛ دانشجویان ورزشکار | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 828 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 345 |