
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,761 |
تعداد مقالات | 72,821 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,622,270 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,410,014 |
مطالعه کیفی تدوین شاخصها و معیارهای ارزیابی عملکرد دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 فروردین 1403 اصل مقاله (1.04 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.369284.3232 | ||
نویسندگان | ||
محمد رواسی زاده1؛ عادل افکار* 2؛ مجید سلیمانی3 | ||
1دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران | ||
2استادیار گروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران | ||
3دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف از این پژوهش مطالعه کیفی تدوین شاخص ها و معیارهای ارزیابی عملکرد ورزش دانش آموزی بود. روش پژوهش: روش از نظر هدف کاربردی و از نظر داده ها کیفی بود. داده ها از دو روش تحلیل محتوای اسناد و تحلیل تم برگرفته از مصاحبه ها و پرسش های نیمه باز تحلیل شد. مشارکت کنندگان شامل 8نفر از اساتید دانشگاه و 20 نفر از کارشناسان و مدیران حوزه ستادی معاونت تربیت بدنی و سلامت بودند. داده ها به روش تحلیل محتوا و تحلیل تم تحلیل شدند. برای سنجش دقت تحقیق کیفی از چهار معیار اعتبار پذیری، انتقال پذیری، و تأیید پذیری استفاده شد. یافته ها: مدیریت سیستم مالی در ورزش دانش آموزی، تجهیزات و فضاهای استاندارد ، مدیریت نیروی انسانی و ذی نفعان ، توسعه برنامه درسی تربیت بدنی ، ترویج فوق برنامه ورزشی مدارس، ارتباطات و مشارکت های سازمانی ، ترویج تحقیق و توسعه، و بهره مندی از نیروی داوطلبی محورهای اصلی سیستم ارزیابی عملکرد ورزش دانش اموزی را تشکیل می دهند. نتیجه گیری: یافته های این پژوهش معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد حوزه ورزش دانش آموزی را احصا و ارائه کرد که بر مبنای آن مدیران و متولیان مربوطه می توانند با بهره مندی از این معیارها و شاخص ها ساز و کارهای قانونی و ساختار مناسب برای سنجش و ارزشیابی عملکرد ورزش دانش اموزی را به عنوان بخشی از نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی فرهم کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی عملکرد؛ تربیت بدنی؛ دانش اموز؛ مدرسه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 417 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 201 |