الف) کتابها
- ابدی، سعیدرضا (1392). کار شایسته در ایران. چ اول. تهران: میزان.
- براتینیا، محمود (1382). دیدگاههای نو در حقوق کار. چ اول. تهران: فکرسازان.
- پرو، روژه (1382). نهادهای قضایی در فرانسه. ترجمۀ شهرام ابراهیمی، عباس تدین، غلامحسن کوشکی. قم: سلسبیل.
- رسایینیا، ناصر (1379) حقوق کار. چ اول. تهران: آوای نور.
- رستمی، ولی؛ آقایی طوق، مسلم و لطفی، حسن (1388). دادرسی عادلانه در مراجع اختصاصی اداری ایران. تهران: گرایش.
- عراقی، سید عزتالله (1394). حقوق کار. 2 جلد، تهران: سمت.
- عراقی، سیدعزتالله و رنجبران، امیرحسین (1391). تحول حقوق بینالمللی کار. تهران: مؤسسۀ کار و تأمین اجتماعی.
- قبادی، حسین (1393). آیین دادرسی کار. چ دوم. تهران: جنگل، جاودانه.
- لایقمند، مجید (1390). حقوق کار بخش دادرسی کار ایران. چ اول. تهران: جاودانه، جنگل.
- هاشمی، سیدمحمد (1396). حقوق کار. تهران: میزان.
- همدانی، علیالله (ب-1381). آیین دادرسی مراجع حل اختلاف کار. چ دوم. تهران: مؤسسۀ کار و تأمین اجتماعی.
ب) مقالات
- ابدی، سعیدرضا و آگاه، وحید (1389). نظام حداقل مزد در حقوق کار ایران و ایالات متحده. مجلۀ تحقیقات حقوقی، (52)، 196-198.
- باقری، محمود (1386). حدود آزادی طرفین دعوی در تعیین صلاحیت قضایی بینالمللی. فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، 37 (3)، 29-62.
- توسلی جهرمی، منوچهر (1380 و 1381). نگاهی به شیوههای جایگزین حل اختلاف در مقررات جدید اتاق تجارت بینالملل. نشریه مرکز امور حقوق بینالمللی معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری، (26و27)، 365-382.
- رستمی، ولی و آخوندی، فائزه (1396). تحلیل حقوقی طرق اجرایی دخالت دولت در روابط کار در حقوق کار ایران. جستارهای حقوق عمومی، (1)، 36-62.
- رستمی، ولی و اکبری، احسان (1399). جستاری در آسیبشناسی حقوقی نظام دادرسی کار در ایران. فصلنامۀ مطالعات حقوق عمومی، 50 (1)، 79- 98.
- محمودی، جواد (1384 و 1385). تمایز صلاحیت مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرما و مراجع قضایی. دوفصلنامۀ تخصصی حقوق عمومی و حقوق بشر، سال (2و 3).
- مجتهدی، محمدرضا (1385). راهکارهای قانونی مقابله با اخراج کارگر در انگلستان و مقایسۀ آن در ایران. مجلۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، (74)، 349-375.
- هادی، سولماز و حاجیپور، مرتضی (1395). بررسی شیوههای جایگزین حلوفصل اختلاف از منظر حقوق ایران و فقه امامیه. فصلنامۀ فقه و مبانی حقوق اسلامی، 9 (1)، 87-110.
- هاشمی، سیدمحمد (1370). نگرشی بر قانون جدید کار جمهوری اسلامی ایران. مجلۀ تحقیقات حقوقی، (9).
- همدانی، علیالله (الف-1381).کلیات حقوق کار. کار و جامعه، (43)، 14-17.
- انگلیسی
- A) Books
- Ballot, M. (1992). Labor Management Relations in a Changing Environment. New York: Wiley and Sons.
- Donovan, P., & Oumarou, M. (2013). Labour Dispute Systems: Guidelines for improved performance. Turin: International Training Centre of the International Labour Organization.
- Ebisui, M., Cooney, S., & Fenwick, C. (2016). Resolving individual labour disputes: a comparative overview. Geneva: International Labour Office.
- Eaton, Adrienne E., & Jeffrey H. Keefe (1999). Introduction and Overview. In, Employment Dispute Resolution and Worker Rights in the Changing Workplace. Adrienne E. Eaton and Jeffrey H. Keefe. Champaign, IL: Industrial Relations Research Association. 1–26.
- Elkouri, Frank, & Elkouri, Edna Asper (1985). How Arbitration Works. Washington D.C: Bureau of Nationnal Affairs.
- Estlund, C. (2014). Employment rights and workplace conflict: A governance perspective. in (eds): The Oxford handbook of conflict management in organizations. Roche, P. Teague and A. Colvin. Oxford: Oxford University Press. 53–78.
- Feuille, Peter (1999). Grievance Mediation. In Employment Dispute Resolution and Worker Rights in the Changing Workplace. Adrienne E. Eaton and Jeffrey H. Keefe. IL: Industrial Relations Research Association. 187–217.
- Foley, Kevin, & Cronin, Maedhbh (2015). Professional Conciliation in Collective Labour Disputes; A Practical Guide, ILO Decent Work Technical Support Team and Country Office for Central and Eastern Europe. Budapest: ILO.
- International Labour Office, Governance and Tripartism Department (Governance) (2015). collective bargaining: a policy guide, conditions of work and equality department (workquality). Geneva: ILO.
- International Labour Office (2007). Collective Dispute Resolution – European and ILO Perspectives. Nicosia.
- International labour office (1980). conciliation and arbitration procedures in labour disputes; a comparative study. Geneva: ILO.
- Katz, H., Kochan, T., & Colvin, A. (2017). An introduction to U.S. collective bargaining and labor relations. New York: Cornell University Press
- Katz, H. C., Kochan, T. A., & Colvin, A. J.S (2015). Labor relations in a globalizing world. New York: Cornell University Press.
- Rules of The Game (2014). A brief introduction to international labour standards. Geneva: International Labour Organization.
- Weil, D. (2014). The fissured workplace: Why work became so bad for so many and what can be done to improve it. Cambridge: Harvard University Press.
- Wheeler, H. N., Brian S. K., & Douglas M. M. (2004). Workplace Justice Without Unions. Kalamazoo. MI: Upjohn Institute.
- B) Articles
- Bingham, L. B. (2004). Employment Dispute Resolution: The Case for Mediation. Conflict Resolution Quarterly, 22 (1–2) 145–174.
- Brown, C. (2012). comprative alternative dispute resoulotion for individual labor disputes in japan, china and the united stste. st. John’s law review, 86.
- Budd, W., & Colvin, A. J. S (2008). Improved Metrics for Workplace Dispute Resolution Procedures: Efficiency, Equity, and Voice. Industrial Relations, 47 (3).
- Colvin, A. J. S (2003). Institutional Pressures, Human Resource Strategies, and the Rise of Nonunion Dispute Resolution Procedures. Industrial and Labor Relations Review, 56 (3), 375–392.
- Colvin, A.(2012). American workplace dispute resolution in the individual rights era. International Journal of Human Resource Management, 23(3), 459–475.
- Compa, L. A. (2014). An overview of collective bargaining in the United States. Cornell University ILR School, available at DigitalCommons@ILR: http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/articles/912.
- Connors, K., & Bashore-Smith, B. (1991) Employment Dispute Resolution in the United States: An Overview. Canada-United States Law Journal, 17.
- Feuille, P., & Denise R. C. (1995). Looking Fair or Being Fair: Remedial Voice Procedures in Nonunion Workplaces. Journal of Management, 21(1), 27–42.
- Lewin, D (2005). Unionism and Employment Conflict Resolution: Rethinking Collective Voice and Its Consequences. Journal of Labor Research, 26 (2), 209–239.
- McCabe, D. M., & David Lewin (1992). Employee Voice: A Human Resource Management Perspective. California Management Review, 34 (3), 112–123.
|