- ابطحی، سید حمید و شیانی، ملیحه (1399). شناسایی موانع مشارکت افراد در مدیریت شهری تهران: یک تحلیل محتوای کیفی. توسعۀ محلی (روستایی-شهری)، 12(2)، 643-655. https://doi.org/10.22059/jrd.2021.319833.668632
- ابراهیمزاده، عیسی و کاظمیزاد، شمساله (1392). سنجش میزان رضایتمندی و تمایل به مشارکت شهروندان در اجرای پروژههای زیربنایی شهرداری مورد: شهرداری زاهدان. جغرافیا و توسعه، 11(30)، 1-21. https://doi.org/10.22111/gdij.2014.238
- احسانیفرد، علیاصغر و احسانیفرد، مهدی (1392). ارائۀ مدل راهبردی سنجش، مدیریت و ارزیابی عملکرد مؤثر شهرداریها با تلفیق دو مدل BSC و EFQM؛ مورد پژوهش: مناطق 3 و 81 شهرداری تهران. مجلۀ مدیریت شهری، 11(31)، 7-21.
- برغمدی، هادی و زمانی، سیمین (1400). بررسی مسائل و مشکلات تعامل سازمانهای مردمنهاد و شهرداری (مطالعۀ موردی: شهر تهران). توسعۀ محلی (روستایی-شهری)، 13(2)، 429-453. https://doi.org/10.22059/jrd.2022.332808.668686
- برکپور، ناصر، گوهریپور، حامد و کریمی، مهدی (1389). ارزیابی عملکرد شهرداریها بر پایۀ سنجش میزان رضایت افراد از خدمات شهری (نمونۀ موردی: مناطق 1 و 11 شهر تهران). مجلۀ مدیریت شهری، 8(25)، 203-208. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22285229.1394.6.21.3.7
- حکمتنیا، حسن و موسوی، میرنجف (1386). سنجش میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری؛ مطالعۀ موردی: شهر یزد. جغرافیا و توسعه، 5(9)، 181-196.
- ذکی، یاشار، اسماعیلپور، حسین، و براتی، علیرضا (1395). بررسی رضایتمندی شهروندان از عملکرد خدماتی شهرداری با استفاده از مدل کانو. مجلۀ پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، 4(4)، 635-652. https://doi.org/10.22059/jurbangeo.2016.62199
- رجب صلاحی، حسین (1381). ساختار حکومت محلی، مدیریت شهری و شهرداری. تهران: سازمان شهرداریهای کشور.
- شالی، محمد و عابد یگانه، محمد (1402). سنجش رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری در حوزههای کارکردی؛ مطالعۀ موردی: شهرداری منطقۀ 2 کلانشهر تبریز. فصلنامۀ مطالعات فضا و مکان، 1(3)، 67-80. https://doi.org/10.30495/jsps.2023.1984878.1046
- شمسالدینی، علی، سناییمقدم، سروش، بلاغی، رسول، و رضایی، میثم (1396). سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری و ارزیابی عوامل فردی-اجتماعی مؤثر بر آن؛ مطالعۀ موردی: شهر دهدشت. پژوهشنامۀ برنامهریزی شهری، 8(30)، 185-204.
- عارفی، اعظم، منصوری، محمدرضا، طرهانی، سجاد، و بیرانوندزاده، مریم (1397). سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداریهای استان لرستان. مجلۀ جغرافیا و روابط انسانی، 1(3)، 863-875. https://dorl.net/dor/20.1001.1.26453851.1397.1.3.50.5
- عزیزی، محمد، اسماعیلپور، حیدر، و مظلومیان، سعید (1398). بررسی رابطۀ بین رضایتمندی شهروندان و عملکرد شهرداری شیراز و شاخصهای پایداری محیطزیست شهری. مجلۀ مطالعات علوم محیطزیست، 4(2)، 1236-1249.
- کریمیان بستانی، مریم، بلوچی، عثمان، و چوبه، صاحبداد (1392). سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری. مجلۀ فصلنامۀ چشمانداز جغرافیایی، 8(22)، 117-131.
- مبارکی، امید (1397). ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان شهر مراغه از عملکرد مناطق شهرداری. فصلنامۀ جغرافیا، 8(3)، 105-119. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22286462.1397.8.4.6.9
- ملکی، آناهیتا، و دارابی، ماهان (1387). روشهای مختلف اندازهگیری رضایت مشتری. ماهنامۀ مهندسی خودرو و صنایع وابسته، 3، 27-32.
- معتمدی، محمد، رسولی، سید حسن، و نصیری، محمد (1398). ارزیابی میزان رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری در حوزۀ خدمات شهری، مطالعۀ موردی: شهر فاروج. تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، 19(55)، 99-116.
- معیدفر، سعید، و ذهانی، قربانعلی (1384). بررسی میزان نارضایتی شغلی معلمان و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن (مطالعۀ موردی: معلمان شهر نیشابور). مجلۀ جامعهشناسی ایران، 6(1)، 135-150.
- هاشمی، سیدمناف، و یحییپور، مهدی (1390). اصول و مبانی مدیریت خدمات شهری در شهرداری. تهران: سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.
- یعقوبی، نورمحمد و علی محمدی، صدیقه (1389). مدلهای سنجش رضایت مشتری، معرفی و مقایسه. هشتمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران.
- نامدار، محبوبه، و بوذرجمهری، خدیجه (1395). تحلیل ابعاد اقتصادی-اجتماعی و زیستمحیطی بحران خشکسالی و آثار آن بر خانوارهای روستایی؛ مطالعۀ موردی: روستاهای شهرستان زریندشت. فصلنامۀ روستا و توسعه، 19(3)، 161-183. https://doi.org/10.30490/rvt.2016.59475
- Abtahi, S. H., & Shiani, M. (2021). Acknowledging people's participation obstacles in Tehran's urban management: An analysis of qualitative content. Community Development (Rural and Urban Communities), 12(2), 643-655. https://doi.org/10.22059/jrd.2021.319833.668632 (In Persian)
- Akgul, D. (2012). Measuring the satisfaction of citizens for the services given by the municipality: the case of Kirşehir Municipality. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 555-560. http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.092
- Arefi, A., Mansouri, M. R., Tarhani, S., & Beyranvandzadeh, M. (2018). Measuring the satisfaction of citizens from performance of lorestan municipalities. Journal of Geography and Human Relations, 1(3), 863-875. https://dorl.net/dor/20.1001.1.26453851.1397.1.3.50.5 (In Persian)
- Azizi, M., Esmaeilpour, H., & Mazloumian, S. (2019). The study of the relationship between citizen’s satisfaction of the municipal’s performance and the urban environment’s sustainability indexes, case study: District 1 Shiraz. Journal of Environmental Science Studies, 4(2), 1236-1249. (In Persian)
- Barghamadi, H., & Zamani, S. (2022). Study of the Interaction between NGOs and Municipalities in Tehran. Community Development (Rural and Urban Communities), 13(2), 429-453. https://doi.org/10.22059/jrd.2022.332808.668686 (In Persian)
- Barakpour, N., Goharpour, H., & Karimi, M. (2010). Evaluation of municipality performance based on citizen satisfaction with urban public services in city of Tehran. Urban Management, 8(25), 203-218. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22285229.1394.6.21.3.7 (In Persian)
- Bodvarsson, Ö. B., & Gibson, W. A. (2002). Tipping and service quality: A reply to LYNN. The Social Science Journal, 39(3), 471-476.
- Charles, V., & Kumar, M. (2014). Satisficing data envelopment analysis: An application to SERVQUAL efficiency. Measurement, 51, 71-80.
- Ebrahimzadeh, E., & Kazemeizad, S. (2014). Satisfaction evaluation and the role of citizen participation in municipal nfrastructure projects; case study: Zahedan Municipality. Geography and Development, 11(30), 1-22. https://doi.org/10.22111/gdij.2014.238 (In Persian)
- Ehsanifard, A., & Ehsanifard, M. (2013). Strategic model to measure, manage and evaluate the effective performance of municipalities with a combined model BSC & EFQM Case study: Districts 3 and 18 of Tehran. Urban Management, 11(31), 7-26. (In Persian)
- Hashemi, S., & Yahyapour, M. (2010). The principles and basics of urban service management in the municipality. Tehran: Publications of the Organization of Municipalities and Villages of the Country. (In Persian)
- Hekmatnia, H., & Mousavi, M. N. (2008). The evaluation and influencing factors for citizen's satisfaction from the municipality's function (Case study: Yazd). Geography and Development Iranian Journal, 5(9), 181-196. (In Persian)
- Karimiyan Bostani, M., Balouchi, O., & Jobeh, S. (2013). Measuring citizen satisfaction of municipal performance (Case study: city of Zahedan). Journal of Studies of Human Settlements Planning, 8(22), 117-131. (In Persian)
- Ma, L. (2017). Performance management and citizen satisfaction with the government: Evidence from Chinese municipalities. Public Administration, 95(1), 39-59.
- Maleki, A., & Darabi, M. (2007). Different methods of measuring customer satisfaction, Automotive Engineering and Related Industries Monthly, 3, 32-27. (In Persian)
- Mobaraki, O. (2018). The evaluation of citizen Satisfaction from the performance of Maragheh Municipality in different districts. Quarterly of Geography (Regional Planing), 8(3), 105-119. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22286462.1397.8.4.6.9 (In Persian)
- Moeidfar, S., & Zahani, G. (2005). A study to explain job dissatisfaction among the teachers (the case of neishabaurs teachers). Iranian Journal of Sociology, 6(1), 135-150. (In Persian)
- Motamedi, M., Rasouli, S., & Nasiri, M. (2019). Assessing citizens' satisfaction from urban management performance in the field of urban services; case study: City of Farouj. Journal of Applied Research in Geographical Sciences, 19(55), 99-116. (In Persian)
- Nadiri, H., & Hussain, K. (2005). Perceptions of service quality in North Cyprus hotels. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17(6), 469-480.
- Namdar, M., & Bouzarjomehry. K. (2016). Analysis of socio-economic and environmental aspects of drought crisis and its impacts on rural households: A case study of villages of Zarindasht County, Iran. Village and Development, 19(3), 161-183. https://doi.org/10.30490/rvt.2016.59475 (In Persian)
- Oliver, R. L. (1997). Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. New York: Irwin McGraw-Hill.
- Oliver, R. L., & DeSarbo, W. S. (1988). Response Determinants in Satisfaction Judgments. Journal of Consumer Research, 14, 495–507.
- Örselli, E., Bayrakçı, E., & Kahraman, S. (2017). Citizen satisfaction with municipal services: the case of Konya. Global Journal of Sociology: Current Issues, 7(1), 24-33.
- Rajab Salahi, H. (2002). The structure of local government, urban management and municipality. Tehran: Iran’s Organization of Municipalities. (In Persian)
- Rodríguez, P. G., Burguete, J. L. V., Vaughan, R., & Edwards, J. (2009). The Transformation of Municipal Services: towards Quality in the Public Sector. Theoretical & Applied Economics, 16(2).
- Shali, M., & Abedyeganeh, M. (2023). Measuring the Satisfaction of the Citizens with Municipal Performance in the Functional Areas, case study: District 2 Municipality of Tabriz Metropolis. Journal of Space and Place Studies, 1(3), 67-80. https://doi.org/10.30495/jsps.2023.1984878.1046 (In Persian)
- Shamsoddini, A., Sanayi Moghadam, S., Balaghi, R., & Rezaei, M. (2017). Measuring the level of citizens 'satisfaction of municipality performance and evaluation of individual, social factors influenced on it (Case study: Dehdasht city). Journal of Research and Urban Planning, 8(30), 185-204. (In Persian)
- Su, A. Y. L. (2004). Customer satisfaction measurement practice in Taiwan hotels. International Journal of Hospitality Management, 23(4), 397-408.
- Van Ryzin, G. G. (2013). An Experimental test of the Expectancy-Disconfirmation Theory of Citizen Satisfaction. Journal of Policy Analysis and Management, 32(3), 597-614.
- Van Ryzin, G. G., Muzzio, D., Immerwahr, S., Gulick, L., & Martinez, E. (2004). Drivers and consequences of citizen satisfaction: An application of the American customer satisfaction index model to New York City. Public Administration Review, 64(3), 331-341.
- Wisniewski, M. (2001). Using SERVQUAL to assess customer satisfaction with public sector services. Managing Service Quality: An International Journal.
- Yaqoubi, N. M., & Ali Mohammadi, S. (2010). Customer satisfaction measurement models, introduction and comparison. 8th International Management Conference, Tehran. (In Persian)
- Zaki, Y., Esmaeilpoor, H., & Baraty, A. (2016). Study of Citizen's Satisfaction about the Performance of Municipality Services Using Kano Model (Case Study: Minoodasht Municipality). Geographical Urban Planning Research, 4(4), 635-652. https://doi.org/10.22059/jurbangeo.2016.62199 (In Persian)
|