- باختین، میخاییل. (1984). پرسشهای بوطیقای داستایوفسکی. ترجمه سعید صلحجو (1400). تهران: انتشارات نیلوفر.
- - باختین، میخاییل. (1981). تخیل مکالمهای جستارهایی درباره رمان. ترجمه رؤیا پورآذر (1400). تهران: نشر نی.
- - بکرمن، هوارد. (2003). همهچیز دربارهی انیمیشن. ترجمه فرناز خوشبخت و مریم کشکولینیا (1390). تهران: انتشارات سوره مهر. - خزائی، احمدرضا. عرباحمدی، فاطمه. (1399). جایگاه عرف در حقوق شهروندی. فصلنامه فقه و حقوق اسلامی، 16 (59) ، 159-177.
- - دهقانی محمدآبادی، زهره. (1395). بررسی تطبیقی الگوی سفر قهرمان مؤنث در آثار استودیویی دیزنی و جیبلی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته تصویر متحرک، دانشکده سینما و تئاتر، دانشگاه هنر تهران.
- - سجودی، فرزان. (1387). نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر علم.
- - سلطانی، سید حسن؛ کهوند، مریم؛ صادقیان، حمید. (1400). تحول بازنمایی زن قهرمان: سینمای انیمیشن دیزنی از سفیدبرفی و هفت کوتوله تا زوتوپیا. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی، 26(4)، 17-27.
- - محمدی، مهدی.، مدملی، مریم. (1398). اخلاق زنانهنگر و تحولات آن در پویانماییهای شاهدختهای دیزنی. فصلنامه علمی-پژوهشی اخلاق پژوهی، 3 (4)، 137-153.
- - میرصادقی، جمال. (1394). عناصر داستان. تهران: نشر سخن.
- - هورتون، اندرو. (1994). فیلمنامهنویسی شخصیت محور. ترجمه ستاره پیرخدری (1392). تهران: انتشارات سمت.
- - Bakhtin, M. (1984). Problems of Dostoevsky's Poetics. Translated by Saeed Solhjo (2021). Tehran: Niloofar. (in Persian)
- - Bakhtin, M. (1981). The Dialogic Imagination. Translated by Roya Pour Azar (2021). Tehran: Nashre Ney. (in Persian) - Beckerman, H. (2003). Animation: The Whole Story. Translated by Farnaz Khoshbakht and Maryam Kashkulinia (2011). Tehran: Sooremehr. (in Persian)
- - Chen, Y., Huang, X., & Zou, Y. (2022). The Effectiveness of Female Roles in the Disney Films. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 638, 1022-1030. Doi: 10.2991/assehr.k.220110.193
- - Dehghani Mohammadabadi, Z. (2017). Comparative Study of Heroine’s Journey Pattern in the Works of Disney and Ghibli Animation Studios. Master's thesis, Tehran, Faculty of Cinema and Theater, Tehran University of Arts. (in Persian)
- - Horton, A. (1994). Writing the Character-Centered Screenplay. Translated by Setareh Pirkhadri (2013). Tehran: Samt. (in Persian)
- - Johnson, R. M. (2015). The Evolution of Disney Princesses and their Effect on Body Image, Gender Roles, and the Portrayal of Love. M.A/ thesis, Harrisonburg, James Madison University.
- - Jung, Y. S., & Kim, E. J. (2020). Analysis of Gender Role Behaviors in Accordance with Visual Expression of Disney Animation: Focusing on Female Characters of Mulan, Tangled, Moana, and Frozen 2. The Journal of the Korea Contents Association, 20(7), 107-117. Doi: 10.5392/JKCA.2020.20.07.107
- - Khazaei, A., & Arab-Ahmadi, F. (2020). The Place of Custom in Citizenship Rights. Islamic Jurisprudence and Law, 16)59(, 159-177. Doi:10.22034/ijrj.2020.673326 (in Persian)
- - Liu, Y., & Yang, M. (2021). The Transformation of Female Images in Disney Animated Films from the 20th to the 21st Century in the Context of the American Feminist Movement. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 615, 1034-1039. Doi: 10.2991/assehr.k.211220.177
- - Mirsadeghi, J. (2015). Story Elements. Tehran: Sokhan. (in Persian)
- - Mohamadi, M., & Madmoli, M. (2019). Feminist Ethics and its Developments in Walt Disney Animations of Princes. Ethical research, 3(4), 137-153. (in Persian)
- - Rosario, M., Moral, M.E., & Villalustre, L. (2021). Female Leadership Represented in Animation for Children and the Sociocognitive Learning of 21st-Century Girls. International Journal of Communication, 15(2021), 605-624.
- - Sojudi, F. (2008). Applied Semiotics. Tehran: Elm. (in Persian) - Soltani, H., Kahvand, M., & Sadeghian, H. (2022). The Evolution of the Representation of the Female Champion: Disney Animated Cinema from Snow White and the Seven Dwarfs to Zootopia. Honar--Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Namayeshi Va Mosighi, 26(4), 17-27. Doi:10.22059/jfadram.2021.317898.615520 (in Persian)
- - Xu, M. (2021). Analysis on the Influence of Female Characters in Disney Films. Proceeding of the 2021 5th international seminar on education, management and social sciences (ISEMSS 2021), 571, 327-331. Doi: 10.2991/assehr.k.210806.061
|