تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,519,724 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,778,986 |
تحلیل عوامل موثر بر طرد شدن دانش آموزان از محیط های ورزشی از دیدگاه معلمان آموزش و پرورش شهر بابل عراق | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 دی 1402 اصل مقاله (783.13 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.368520.3229 | ||
نویسندگان | ||
محمد رحیمی1؛ محمد قاسمی2؛ رضا امین زاده* 3؛ سامر سامی نایف البوکروطه4 | ||
1استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. | ||
3گروه علوم ورزشی. دانشگاه بین المللی امام رضا(ع).مشهد. ایران | ||
4گروه مدیریت ورزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران. | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف از این پژوهش، تحلیل عوامل موثر بر طردشدن دانش آموزان از محیطهای ورزشی از دیدگاه معلمان آموزش و پرورش شهر بابل عراق بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر کمی، از نظر هدف کاربردی و از حیث نوع جز مطالعات توصیفی– همبستگی مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بوده که دادههای آن بهصورت میدانی جمعآوری گردید. جامعهی آماری پژوهش شامل کلیه معلمان تربیت بدنی شهر بابل در کشور عراق بود و نمونه گیری به روش تمام شمار انجام شد (N=326). بهمنظور جمعآوری دادهها در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد طردشدگی از ورزش (زارعی و همکاران، 2020) استفاده شد. روایی ابزار توسط 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی و پایایی (a=0/93) مورد تایید قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که مدل معادلات ساختاری عوامل موثر بر طردشدن از محیطهای ورزشی از دیدگاه معلمان آموزش و پرورش شهر بابل، از برازش معناداری برخوردار میباشد و بین آنها اولویت معناداری وجود دارد که بر این اساس، مهمترین اولویت مربوط به مؤلفهی ارتباطات ضعیف بوده و مؤلفههای توجه نکردن به روحیه تیمی، جمعگریزی، تفاوت فرهنگی، عدم حمایت، بیعدالتی، عدم توجه به شایستگیها و وابستگی در اولویتهای دوم تا هشتم قرار دارند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش مشخص میشود که تا چه اندازه بررسی و رفع دلایل طردشدن از محیط ورزشی و کار میتواند اهمیت داشته باشد، زیرا تاثیری مستقیم بر عملکرد دانش آموزان در کلاسهای تربیت بدنی، بازیکنان، ورزشکاران، کارکنان، محیط تیم یا سازمان داشته و عدم توجه به طردشدگی میتواند نتایج نامناسبی را رقم بزند. | ||
کلیدواژهها | ||
ارتباطات ضعیف؛ پرخاشگری؛ جمع گریزی؛ طردشدگی؛ محیط ورزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 254 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 171 |