- آدورنو، تئودور (1387). جامعهشناسی و پژوهش تجربی، فصلی از کتاب جامعهشناسی انتقادی: آدورنو، هابرماس، هورکهایمر، مارکوزه، نویمان. گردآورنده: پل دکانرتون. ترجمه: حسن چاووشیان. تهران: اختران.
- آزاد ارمکی، تقی و ملکی، امیر (1386). تحلیل ارزشهای سنتی و مدرن در سطوح خرد و کلان. نامۀ علوم اجتماعی، 30، 97-121.
- اباذری یوسف (1387). خرد جامعهشناسی. تهران: طرح نو.
- بشیریه حسین (1398). اینجا تا ناکجا، تهران: نشر نی.
- شاهرکنی، نازنین (1378). دربارۀ جامعهشناسی مردممدار. مجلۀ جامعهشناسی ایران، 8(1)، 168-201. https://dorl.net/dor/20.1001.1.17351901.1386.8.1.6.4
- توفیق، ابراهیم (1396) دربارۀ نظام دانش. تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- رستموندی، تقی، پیروزمند، علیرضا و عباسپور، ابراهیم (1399). میزگرد مجتمع آسیب حکمرانی و آسیب اجتماع. فصلنامۀ علوم انسانی اسلامی، 9(34)، 188-202.
- جانسون، چالمرز (1363). تحول انقلابی: بررسی نظری پدیدۀ انقلاب. ترجمۀ حمید الیاسی. تهران: امیرکبیر.
- جانعلیزاده چوببستی حیدر و علیزاده، مصطفی (1393). اجتماع علمی در جامعهشناسی ایران: تراکم اخلاقی یا آنومی. فصلنامۀ جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 2(1)، 9-41. https://doi.org/10.22080/ssi.2014.1082
- طالبان، محمدرضا (1394). معضلۀ پیشرفت جامعهشناسی: مورد مطالعات انقلاب. مجلۀ جامعهشناسی ایران، 16(4)، 60-92. https://doi.org/10.22054/qjss.2012.890
- خستو، زهرا و عبداللهی، حمید (1391). اجتماع علمی در دانشگاههای ایران: مطالعۀ موردی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران. مجلۀ جامعهشناسی ایران، 4، 24-59. https://dorl.net/dor/20.1001.1.17351901.1391.13.4.2.1
- غفاری، غلامرضا و جعفریمقدم، محسن (1398). علوم انسانی، تحولات گفتمانی، و برنامهریزی توسعه در ایران: 1392-1357، مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 11(3)، 75- 107. https://doi.org/10.22035/isih.2020.2880.3222
- قانعیراد، محمدامین (1382). ناهمزمانی دانش: روابط علم و نظامهای اجتماعی-اقتصادی در ایران، تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
- قانعیراد، محمدامین (1385). وضعیت اجتماع علمی در ایران. نامۀ علوم اجتماعی، 27، 26-55.
- قانعیراد، محمدامین و خسرو خاور، فرهاد (1390). ذهنیتهای پژوهشگران برجستۀ علوم پایه دربارۀ اجتماع علمی در ایران. مجلۀ آموزش عالی ایران، 4(3)، 4-17.
- قنبری باغستان، عباس، میری، سید حسین و کلانتری، عبدالحسین (1399). چرایی اسلامیسازی دانش، تعمقی در منطق و استدلال طرفداران اسلامیسازی. فصلنامۀ نظریههای اجتماعی متفکران مسلمان، 10(1)، 139-158. https://doi.org/10.22059/jstmt.2020.254167.1188
- کاظمیپور، عبدالحمید و گودرزی، محسن (1401). چه شد: داستان افول اجتماع در ایران. تهران: اگر.
- مردیها، مرتضی (1382). فضیلت عدم قطعیت: در علم شناخت اجتماع. تهران: طرح نو.
- مرزبان، احسان (1396). کمی و کیفی: تأملی بر امکان ادغام روششناسیهای کمی و کیفی. روششناسی علوم انسانی، 90(23)، 119-140.
- نوریس، کریستوفر (1389). شناختشناسی: مفاهیم کلیدی در فلسفه. ترجمۀ ناصرالدین علی تقویان. تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- Abazari, Y. (2009). Wisdom of Sociology. Tehran: Tarh-e Now. (In Persian)
- Khastoo, Z., & Abdolali, H. (2013). Scientific community in Iran universities: case study of social science faculty at Allameh Tabatabei university. Iranian Journal of Sociology, 13(4), 24-59. https://dorl.net/dor/20.1001.1.17351901.1391.13.4.2.1 (In Persian)
- Adorno, T. (2008). Sociology and Empirical Research, chapter in book: Critical Sociology: Adorno, Habermas, Horkheimer, Marcuse, editor in chief: Dkanrton, Traslated by: H. Chavoshian. Tehran: Akhtaran. (In Persian)
- Bashiriyeh, H. (2019). From there to noland. Tehran: Nashreney. (In Persian)
· Shahrokni, N. (1999). Regarding public Sociology. Journal of Iran Sociology, 1, 168-201. https://dorl.net/dor/20.1001.1.17351901.1386.8.1.6.4 (In Persian)
- Calhoun, C. (2007). Sociology in America: an introduction, in Calhoun C. (ed) Sociology in America, A History, Chicago: The University of Chicago Press: 1-38.
- Norris, C. (2009). Epistemology: key concepts in philosophy. Translated by: Ali Taghviyan. Tehran: Institute for Cultural, Social and Civilization Studies. (In Persian)
- Farasatkhah, M. (2020). Humanities and social effects. Tehran: Institute for Humanities and Cultural studies. (In Persian)
- Girard, J., & Girard, J. (2015). Defining knowledge management: Toward an applied compendium. Online Journal of Applied Knowledge Management, 3(1).
- Ghaffary, Gh., & Jafari Moghadam, M. (2019). Interdisciplinary studies in the humanities, humanities, discourse transformations and development planning in Iran 1979-2013. Journal of Interdisciplinary Studies in Humanities, 3(11), 75-107. https://doi.org/10.22035/isih.2020.2880.3222 (In Persian)
- Ghanbari Baghestan, A., Miri, S. M., & Kalantari, A. (2020). Logic and reason of Islamization of knowledge: a systematic review. Quarterly of Muslim Thinkers' Social Theory, 18(10), 9-30. https://doi.org/10.22059/jstmt.2020.254167.1188 (In Persian)
- Ghanaian, M. A. (2003). Asynchrony of knowledge: communication science & socio-economic systems in Iran. Tehran: National Research Institute for Social Policy. (In Persian)
- Ghaneirad, A. (2007). Academic community in Iran. Journal of Social Sciences Letter, 27, 26-55. (In Persian)
- Ghaneirad, A., & Khosrokhavar, F. (2011). Attitudes of prominent basic sciences researchers toward academic community in Iran. Journal of Iranian Higher Education, 4(3), 4-17. (In Persian)
- Janalizadeh Chobbasti, H., & Alizadeh, M. (2015). Scientific community in the Iranian sociology; Moral Density or Anomie? Journal of Sociology of Social Institutions, 5(2), 9-41. https://doi.org/10.22080/ssi.2014.1082 (In Persian)
- Johnson, C. (1984). Revolutionary change. Translated by: H. Elyasi. Tehran: Amir Kabir. (In Persian)
- Kazemipoor, A., & Goodarzi, M. (2023). What is happened? Story of Iran social disintegrity. Tehran: Agar. (In Persian)
- Mardiha, M. (2004). Uncertainty Virtu: knowledge about society. Tehran: Tarh-e Now. (In Persian)
- Marzban, E. (2017). Quantitative or Qualitative: Reflection on possibility to integrate quantitative or qualitative methodology. Quarterly Methodology of Social Sciences and Humanities, 90(23), 119-140. (In Persian)
- Merton, R.(1973). The Normative Structure of Science. In Merton, Robert K. (ed.), The Sociology of Science: Theoretical and Empirical Investigations. Chicago: University of Chicago.
- Roostamvandi, T., Pirozmand, A., & Abbaspour, E. (2021). Facing with on deficiency in governmentality & Society. Journal of Islamic Humanities, 34(9), 188-202. (In Persian)
- Taleban, M. (2016). The problem of sociology progress: case study on revolution studies. Journal of Iranian Sociology, 4(16), 60-92. https://doi.org/10.22054/qjss.2012.890 (In Persian)
- Tofigh, E. (2017). About science organization. Tehran: Institute for Cultural, Social and Civilization Studies. (In Persian)
- Urrutia, O. (2013). The role of think tanks in the definition and application of defence policies and strategies. Revista del Instituto Español de Estudios Estratégicos, 2(2013), 1-33.
|