- اسحاقیه فیروزآبادی، عماد؛ صالحی، سید مصطفی و رشیدی، محمدمهدی. (1398). سنجش پتانسیل ظرفیتهای بازآفرینی فرهنگ مبنا در محله فهادان یزد با هدف توسعه گردشگری در محله. مجله گردشگری شهری، 6(3)، 59-74. https://doi.org/10.22059/jut.2019.260083.499
- امینی، عباس و زیدی، زهرا. (1394). تأثیرات فرهنگی گردشگری در مناطق روستایی از دید جامعه محلی (مطالعه موردی: روستای ابیانه). فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، ۳۰ (۲)، ۱۳-۳۲.
- بذرافشان جواد و بامری علی. (1397). بررسی و تحلیل وضعیت گردشگری خلاق در شهر زاهدان. برنامهریزی منطقهای، 8(31)، 45-60. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22516735.1397.8.31.12.4
- پناهی، علی و داداش پورمقدم، مجید. (1398). تحلیل نقش شاخصهای شهر خلاق در توسعه گردشگری شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان). شباک، 5(1)، 77-96.
- حقپرست، فرزین؛ آصفی، مازیار و ابی زاده، الناز. (1398). تأثیر مؤلفههای هویت مکان بر حس تعلق به مکان؛ مطالعه بازار تاریخی تبریز. تحقیقات جغرافیایی، 34(3)، 303-312.
- دوستی، فرشته؛ زال، محمدحسن و رمضان زاده، مهدی. (1398). سنجش ظرفیتهای گردشگری خلاق در کلانشهر تبریز. نشریه گردشگری شهری، 6(2)، 1-13. https://doi.org/10.22059/jut.2018.253316.461
- سالاری پور، علیاکبر؛ حسام، مهدی؛ برادران، آرش و حمیدی، آرمان. (1399). تبیین راهبردهای توسعه گردشگری خلاق در شهر رشت. نشریه گردشگری شهری، 7(3)، 127-142. https://doi.org/10.22059/jut.2020.303292.801
- شاطریان، محسن؛ حیدری سورشجانی، رسول و ورفی نژاد، ژیلا. (1396). اثرات توان گردشگری در گسترش زیرساختها و ایجاد شهر خلاق مطالعه موردی: شهر کرمانشاه. جغرافیا، 5(52)، 201-216.
- گلرخ، شمین و مطهریان، محسن. (1398). پذیرش گردشگری خلاق در تجربه شهروندان و گردشگران شهرهای پشتیبان گردشگری؛ نمونه موردی شهر یاسوج. معماری و شهرسازی (هنرهای زیبا)،24(4)، 83-92. https://doi.org/10.22059/jfaup.2019.270831.672173
- مهاجر، بشری؛ شفیعی، زاهد؛ خواجه، احمد؛ عطاری، علیرضا و طغرایی، محمدتقی. (1399). شناسایی مؤلفههای کلیدی گردشگری خلاق کودک محور (مطالعه موردی: شهر خلاق صنایعدستی). مطالعات شهری، 9(35)، 75-86. https://doi.org/10.34785/J011.2021.395
- Amini, A & Zaidi, Z. (2014). The cultural effects of tourism in rural areas from the perspective of the local community (case study: Abyaneh village). Geographical Research Quarterly, 30 (2), 13-32. [In Persian]
- Bakas, F. E., Duxbury, N., & de Castro, T. V. (2019). Creative tourism: Catalysing artisan entrepreneur networks in rural Portugal. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 3(12), 102-123. https://doi.org/10.1108/IJEBR-03-2018-0177
- Bayliss, D. (2017). The rise of the creative city: Culture and creativity in Copenhagen. European planning studies, 15(7), 889-903. https://doi.org/10.1080/09654310701356183.
- Bazrafshan, J., & bameri, A. (2018). Study and analysis of the status of creative tourism in Zahedan. Regional Planning, 8(31), 167-180. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22516735.1397.8.31.12.4 [In Persian]
- Carvalho, R. M. F., da Costa, C. M. M., & Ferreira, A. M. A. P. (2019). Review of the theoretical underpinnings in the creative tourism research field. Tourism & Management Studies, 15(1SI), 11-22.
- Doosti, F., Zaal, M. H., & Ramezanzadeh Lasbouee, M. (2019). Assessing the Capacities of Creative Tourism in Tabriz City. Journal of Urban tourism, 6(2), 1-13. https://doi.org/10.22059/jut.2018.253316.461 [In Persian].
- Eshaghiye Firoozabadi, E., salehi, S. M., & rashidi, M. M. (2019). Assessing the potential of culture-led regeneration in Fahadan district of Yazd with the aim of developing tourism in the district. Journal of urban tourism, 6(3), 59-74. https://doi.org/10.22059/jut.2019.260083.499 [In Persian]
- Eyisi, A., Lee, D., & Trees, K. (2021). Facilitating collaboration and community participation in tourism development: The case of South-Eastern Nigeria. Tourism and Hospitality Research, 21(3), 275-288. https://doi.org/10.1177/1467358420966035
- Fernandez, J. A. S.& Azevedo, P. S.& Martín, J. M. M. & Martín, J. A. R. (2020) Determinants of tourism destination competitiveness in the countries most visited by international tourists: Proposal of a synthetic index. Tourism Management Perspectives, 33(3),435-450. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2019.100582
- Golrk, SH., & Motaharian, M. (2019). Acceptance for Creative Tourism by citizens and tourists in Tourism- Supporting Cities; the case of Yasouj. Journal of Fine Arts: Architecture & Urban Planning, 24(4), 83-92. https://doi.org/10.22059/jfaup.2019.270831.672173 [In Persian].
- Haq Parast, F; Asefi, M & Abizadeh, E. (2018). The effect of place identity components on the sense of belonging to the place; A study of the historical market of Tabriz. Geographical Research, 34(3), 303-312. [In Persian].
- Henriques, C., & Moreira, M. C. (2019). Creative tourism and urban sustainability: the cases of Lisbon and Oporto. Revista Portuguesa de Estudos Regionais, 51, 93-114.
- Hong, H. U. I., Bin, T. A. N. G., & Yang, J. I. N. G. (2010). A Study on Cultural Reasons for Difference on Community Participation in Tourism Development in Different Nations. In Tourism Forum. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2023.101127.
- Kim, H. (2016). The concept and strategy of creative tourism. Policy of Korean Tourism,2(6), 8-20. https://doi.org/10.1016/j.annals.2020.102922
- Lee, T. H. (2013). Influence analysis of community resident support for sustainable tourism development. Tourism management, 34, 37-46. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.03.007
- McManus, C., & Carruthers, C. (2014) Cultural quarters and urban regeneration: The caseof cathedral quarter Belfast. International Journal of Cultural Policy, 20 (1), 78–98. https://doi.org/10.1080/10286632.2012.737322
- Mohajer, B., shafiee, Z., khaje ahmad attari, A., & toghraee, M. T. (2020). Identifying the key components of child-based creative tourism, (Case study: Isfahan, the creative city of handicrafts). Motaleate Shahri, 9(35), 75-86. https://doi.org/10.34785/J011.2021.395 [In Persian].
- Panahi, A & Dadash Pourmoghadam, M. (2018). Analysis of the role of creative city indicators in the development of urban tourism (case study of Isfahan city). Shabak, 5(1), 77-96. [In Persian].
- Phillips, M.R. & House, C. (2009) an evaluation of priorities for beach tourism: Case studies from South Wales, UK. Tourism Management, 30 (1), 176-183. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.05.012
- Richards, G. (2011). Creativity and tourism: The state of the art. Annals of tourism research, 38(4), 1225-1253. https://doi.org/10.1016/j.annals.2011.07.008
- Richards, G. (2018). Cultural tourism: A review of recent research and trends. Journal of Hospitality and Tourism Management, 36, 12-21. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2018.03.005
- Romana, K. V. (2013), Enforcing sustainability principles in tourism via creative tourism development. Journal of Tourism Challenges and trends, 6(1), 35-57.
- Salaripour, A., Hesam, M., Baradaran sagharloo, A., & Hamidi, A. (2020). Explaining the Creative Tourism Development Strategies of Rasht City. Journal of Urban tourism, 7(3), 127-142. https://doi.org/10.22059/jut.2020.303292.801 [In Persian].
- Shatrian, M., Heydari Sureshjani, R., & Varfinejad, J. (2016). The effects of tourism power in expanding infrastructure and creating a creative city, a case study: Kermanshah city. Geography, 5(52), 201-216. [In Persian].
- Sinclair-Maragh, G., & Gursoy, D. (2016). A conceptual model of residents’ support for tourism development in developing countries. Tourism Planning & Development, 13(1), 1-22. https://doi.org/10.1080/21568316.2015.1047531
- Stylidis, D., Biran, A., Sit, J., & Szivas, E. M. (2014). Residents' support for tourism development: The role of residents' place image and perceived tourism impacts. Tourism management, 45, 260-274. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2014.05.006
- Than, T. T., Kiu, T. P. H., PHAM, T. A. D., HOANG, T. C. V., TRAN, T. H., NGUYEN, H. D., & DAO, T. K. (2020). Impact of community attachment and resident's support on destination sustainability: Evidence from spiritual and community destination in Vietnam. The Journal of Asian Finance, Economics, and Business, 7(8), 361-369. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2023.104796
|