- اسماعیلپور، حسن و پارسا، سمانه. (1392). برند سازی مکان؛ تعاریف، موانع و راهکارها. فصلنامه بررسیهای بازرگانی، 6(63)، 1-24. doi: 20.1001.1.26767562.1392.11.63.1.1
- امان پور، سعید؛ دامن باغ، صفیه و علیزاده، هادی. (1399). تحلیل عوامل مؤثر در شکلگیری تصویر شهر در راستای برند سازی مؤثر شهری. مطالعه موردی: کلانشهر اهواز. فصلنامه آمایش جغرافیایی فضا، 10(35)، 86-67. doi: 10.30488/GPS.2019.104380.2638
- امیری فهلیانی، محمدرضا. (1399). آیندهپژوهی با رویکرد سناریونویسی تأثیرات جغرافیای رفتاری بر گردشگری در مواجهه با بیماریهای واگیردار و COVID-19. فصلنامه مدیریت گردشگری، 15(19)، 216-179. doi: 10.22054/tms.2020.53845.2362
- آروین، محمود؛ پوراحمد، احمد و زنگنه شهرکی، سعید. (1396). ارزیابی زمینهای بایر بهمنظور توسعه میان افزا با استفاده از تکنیکهای تصمیمگیری تلفیقی و Arc GIS نمونه موردی: کلانشهر اهواز. مجله آمایش جغرافیایی فضا، 7(26)، 182-163.
- آنهالت، ساموئل. (1390). هویت رقابتی مدیریت نوین برند برای ملل، شهرها و مناطق. ترجمه مصطفی اکبری مطلق؛ مجتبی شاکری روش و محمد صالح شریفی، چاپ اول، تهران: انتشارات طحان/هله.
- بوذرجمهری، خدیجه؛ حسینی کهنوجی، سید رضا و حسینی، نبی اله. (1398). تحلیل مؤلفههای اثرگذار بر مشارکت شهروندان در اداره امور شهرها نمونه موردی: مناطق هشتگانه کلانشهر اهواز. مجله آمایش جغرافیایی فضا، 9(34)، 52-37. doi: 10.30488/GPS.2020.91917
- پروازی، مهناز. (1395). تحلیل ارزش ویژه برند گردشگری شهری (موردمطالعه: شهر مرزی بانه). فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، 7(1)، 69-49.
- پوراحمد، احمد؛ حبیبیان، بهار و احمدنیا، محمدرضا. (1395). تحلیلی بر فضای کالبدی کلانشهر اهواز. فصلنامه باغ نظر، 13(39) 38-25.
- دینی، کیت. (1391). برندینگ شهری؛ یاد سازی شهری نظریهها و موارد. ترجمه محمدرضا رستمی، چاپ اول، تهران: انتشارات تبلور.
- دیواندری، علی؛ کرمانشاه، علی و اخلاصی، امیر. (1391). ارائه مدل برند سازی برای کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، گردشگری و ورزشی کشور با رویکرد بومی بر اساس تئوری مبتنی بر دادهها. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 17(65)، 64-27. doi: 20.1001.1.17350794.1391.17.65.2.0
- رضوانی، مهران و خداداد حسینی، سید حمید. (1397). مدیریت جامع برند (مکاتب، ارزشگذاری و توسعه برند ملی). چاپ دوم، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- سجادیان، ناهید؛ نعمتی، مرتضی؛ دامن باغ، صفیه و شجاعیان، علی. (1395). تحلیلی بر رشد سریع شهرنشینی و کیفیت زندگی در کلانشهر اهواز. فصلنامه آمایش شهری و منطقهای، 6(18)، 214-187. doi: 10.22111/GAIJ.2016.2376
- شکری کوچک، سعید و بهنیا، عبدالکریم. (1390). تأثیر پدیده جزیره گرمایی بر تغییر اقلیم محلی در کلانشهر اهواز. فصلنامه علوم مهندسی آبیاری، 34(1)، 43-35. doi: 10.22055/JISE.2011.13278
- طباطبائی نسب، سید محمد و ماه آورپور، فهیمه. (1396). مدلسازی ساختاری عوامل مؤثر بر شهرت مقصد گردشگری و تأثیر آن بر ارزش ویژه برند مقصد (مطالعه موردی: شهر اصفهان)، مجله گردشگری شهری، 4(1)، 86-71. doi: 10.22059/JUT.2017.61998
- غفاری، محمد؛ کنجکاو منفرد، امیررضا و عسگرنژاد نوری، باقر. (1398). واکاوی نقش تصویر ذهنی گردشگران از برند بر شهرت مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر یزد. مجله گردشگری شهری، 6(2)، 59-45.
- فلاح قالهری، غلامعباس و سروستان، غلامعباس. (1396). بررسی و شناسایی مهمترین پارامترهای هواشناسی تأثیرگذار بر تغییرات اقلیم (مطالعه موردی: کلانشهر اهواز). فصلنامه مطالعات علوم محیطزیست، 2(2)، 414-397.
- کارسینگ، آمیست. (1394). برند آفرینی مقصد. ترجمه احمد روستا و فرانک صالحی. چاپ اول، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
- محمدپورزرندی، حسین؛ حسنی، علی و امینیان، ناصر. (1395). عوامل مؤثر بر برند شهری و اولویتبندی آنها از دیدگاه گردشگران بینالمللی (مطالعه موردی: برج میلاد تهران). فصلنامه اقتصاد و مدیریت، 14(4)، 137-116. doi: 20.1001.1.23452870.1395.4.14.8.1
- محمدی فر، یوسف؛ روستا، احمد؛ حمیدی زاده، محمدرضا و قره چه، منیژه. (1395). مفهومپردازی مدل برند آفرینی شهری در ایران. فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4)، 52-37. doi: 10.22108/NMRJ.2017.21267
- مرادی، صبا. (1398). تأثیر ادراک شناختی و تصویر ذهنی بر شهرت مقصد گردشگری با میانجیگری اعتماد به مقصد گردشگری (مطالعه موردی: شهر سرعین). پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک، به راهنمایی حسین رحیمی کلور، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی.
- مطلبی، قاسم؛ حیدری، شاهین و شیرمحمدی، شهرام. (1394). خوانشی از جایگاه و نقش برند سازی معماری بر رقابتپذیری شهری در شهرهای جهانی. فصلنامه مدیریت شهری، 14(40)، 206-177.
- معاونت برنامهریزی شهرداری اهواز. (1396). گزیده اطلاعات مناطق، نواحی و محلات کلانشهر اهواز. ویرایش سوم، اهواز: انتشارات روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری اهواز.
- معروف نژاد، عباس. (1390). تأثیر کاربریهای شهری در ایجاد جزایر حرارتی «مطالعه موردی: کلانشهر اهواز»، فصلنامه جغرافیایی آمایش محیط، 4(14)، 90-65. doi: 10.22067/GEO.V0I0.68150
- ملکی، سعید؛ داری پور، نادیا و سیاحی، زهرا. (1396). سنجش رابطه میان محل سکونت و انحرافات اجتماعی (مطالعه موردی: محلات حاشیهنشین و غیر حاشیهنشین نهضت آباد و گلستان شهر اهواز). فصلنامه مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، 12(2)، 313-301.
- مهارتی، یعقوب و جلالی، آزاده. (1391). بازاریابی شهری زمینهساز رسیدن به نشان ویژه پایدار شهر بهمنظور رقابت در عرصه جهانی (مطالعه موردی: شهر مشهد). چهارمین کنفرانس برنامهریزی و مدیریت شهری، 21 و 20 اردیبهشت 1391، مشهد، 20-1
- نجم روشن، سعید و محمودی میمند، محمد. (1396). شهرت ملی؛ مفاهیم، چالشها و رویکردها. نشریه کاوشهای بازرگانی، 9(18)، 297-269.
- یوسفی، فریبا؛ مجتبی زاده، حسین و پیشگاهی فرد، زهرا. (1395). تدوین مدل جامع برند سازی ابر شهرها (مورد مطالعاتی: ابر شهر تهران). فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، 6(4)، 248-223. doi: 20.1001.1.22286462.1395.6.4.16.5
- یوسفی، فریبا؛ مجتبی زاده، حسین و پیشگاهی فرد، زهرا. (1396). تدوین و اعتباریابی مدل معادلات ساختاری برند سازی ابر شهرها (موردمطالعه: ابر شهر تهران). فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، 7(3)، 357-376. doi: 20.1001.1.22286462.1396.7.3.19.3
- Ahvaz Municipality Planning Deputy. (2017). Selection of Information on Areas. Districts and Neighborhoods of Ahvaz Metropolis. Third Edition, Public Relations and International Affairs Publications of Ahvaz Municipality. [In Persian].
- Amanpour, S., Daman bagh, S., & Alizadeh, H. (2020). Analysis of effective factors in shaping the image of the city in the direction of effective urban branding case study: Ahwaz metropolis. Journal of Space Geography, 35, 67-86. doi: 10.30488/GPS.2019.104380.2638 [In Persian].
- Amiri Fahliani, M.R. (2016). Futurology with a Scenario-Writing Approach to the Effects of Behavioral Geography on Tourism in the Face of Infectious Diseases and COVID-19. Journal of Tourism Management, 15, 179-216. doi: 10.22054/tms.2020.53845.2362 [In Persian].
- Anhalt, S. (2010). places-identity, image and reputation. London: Palgrave MacMillan. doi: 10.1007/978-0-230-25128-1
- Anhalt, S. (2007). What is competitive identity? In competitive identity. MacMillan: Palgrave.
- doi: 10.1057/9780230627727_1
- Anhalt, S. (2011). Competitive Identity of New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Translated by Mostafa Akbari Motlagh, Mojtaba Shakeri Rosh and Mohammad Saleh Sharifi, Tahan: Heleh Publications. [In Persian].
- Arnold,E J., & Zinkhan,G. (2005). Consumer. London: McGraw- Hil Education.
- Artgas, E.M., Vilches-Monero, S., & Yrigoyen,C.C. (2015). Antecedents of tourism destination reputation: the mediating role of familiarity. Journal of Retailing and Consumer Services, 26, 147-152. doi: 10.1016/j.jretconser.2015.06.005
- Arvin, M., Poorahmad, A., & Zanganeh Shahraki, S. (2017). Evaluation of barren lands for mid-term development using integrated decision making techniques and Arc GIS Case study: Ahvaz metropolis. Journal of Spatial Planning, 26, 163-182. [In Persian].
- Ashworth, G.J., & Voogd,H. (1990). Selling the city: marketing approaches in public sector urban planning. London: Belhaven. doi: 10.1177/030913259201600413
- Betman, J.R. (1979). Memory Factors in Consumer Choice: A Review. Journal of Marketing, 42, 81-90. doi: 10.1177/002224297904300205
- Bouzarjomehri, Kh., Hosseini Kahnooji, S.R., & Hosseini, N. (2020). Analysis of components affecting citizen participation in the administration of urban affairs Case study: Eight districts of Ahvaz metropolis. Journal of Space Geography, 34, 37-52. doi: 10.30488/GPS.2020.91917 [In Persian].
- Buhalis,D., & Inversini, A.I. (2014). Tourism Branding, Identity, Reputation Co-Creation and Word-of-Mouth In The Age of Social Media In Book: Tourism Management. Tourism Management, Marketing, and Development, New York: Palgrave Macmillan. doi: 10.1057/9781137354358_2
- Cai, L.A. (2002). cooperative branding for rural destinations. Annals of Tourism Research, 3, 720-742. doi: 10.1016/S0160-7383(01)00080-9
- Carsing, A. (2015). Destination Branding. translated by Ahmad Rousta and Frank Salehi, First Edition, Tehran: Commercial Publishing Company. [In Persian].
- Chondrogiannis, M., Katsosis, S., Belias, D., Velissariou, E., Papadimopoulos, L., & Koustelios, A. (2018). Reputation management in the tourism industry, part of the tourism. Hospitality, Event Management Book Series (THEM), Springer. doi: 10.1007/978-3-319-94664-1_15
- Collins, A.M., & Loftus, E.F. (1975). spreading-artivation theory of semantic processing. Psychological Review, 6, 407-428. doi: 10.1037/0033-295X.82.6.407
- Coshall, J.T. (2000). Measurement of tourists images: the repertory grid approach. Journal of Travel Research, 10, 85-89. doi: 10.1177/004728750003900111
- Croce, V. (2019). reputation & image recovery for the tourism industry. Journal of Tourism, 3, 291-292. doi: 10.1108/JTF-09-2019-086
- DeChernatory, L., & Dall,olmo Riley, F. (1998). Defining a brand beyond the literature with experts, interpretations. Journal of Matketing Management, 5, 417-443. doi: 10.1362/026725798784867798
- Dinnie, K. (2012). Urban Branding; Urban remembrance of theories and cases. translated by Mohammad Reza Rostami, First Edition, Tehran: Tabalvor Publications. [In Persian].
- Divandari, A., & Kermanshah, A., & Ekhlasi, A. (2012). Presenting a Branding Model for Large Recreational, Residential. Tourism and Sports Projects with Indigenous Approach Based on Data-Based Theory. Business Research Quarterly, 65, 27-64. doi: 20.1001.1.17350794.1391.17.65.2.0 [In Persian].
- Fallah Qalehri, Gh., & Sarvestan, Gh. (2017). Investigation and Identification of the Most Important Meteorological Parameters Affecting Climate Change (Case Study: Ahvaz Metropolis). Journal of Environmental Science Studies, 2, 397-414. [In Persian].
- Ghaffari, M., Konjkave Monfared, A.R., & Asgarnejad Nouri, B. (2019). Analysis of the role of tourists' mental image of the brand on the reputation of the tourist destination Case study: Yazd. Journal of Urban Tourism, 2, 45-59. [In Persian].
- Gun, C.A. (1972). vacations cape: destigning tourist regions. Washington DC: Taylor and Francis.
- Ham, P.V. (2001). The rise of the brand state, the postmodern politics of image and reputation goreign. Foreign Affairs, 5, 2-6. doi: 10.2307/20050245
- Horng, J., Hsun, H., & Tsai, Ch. (2018). An assessment model of corporate social responsibility practice in the tourism industry. Journal of Sustainable Tourism. 7, 1085-1104. doi: 10.1080/09669582.2017.1388384
- Hospers, G. (2003). Creative cities,breeding places in the knowledge economy. Knowledge Technology & Policy, 16, 143-162. doi: 10.1007/s12130-003-1037-1
- Ismailpour, H., & Parsa, S. (2014). place branding, Definitions, Obstacles and Solutions. Journal of Business Studies, 63, 1-24. doi: 20.1001.1.26767562.1392.11.63.1.1 [In Persian].
- Judd, D.R., & Faintein, S. (2014). The touristy city. New Haven: Yale University Press.
- Kozhokulov, S., Chen, X., Yang, D., & Issanova, G., & Aliyava,S. (2019). assessment of tourism impact on the Socio-Economic sphers of the Issyk-Kul region (Kyrgyzstan). Journal of Sustainability,11, 1-14. doi: 10.3390/su11143886
- Maarof Nejad, A. (2011). The Impact of Urban Land Use on the Creation of Thermal Islands "Case Study: Ahvaz Metropolis". Geographical Journal of Environmental Management, 14, 65-90. doi: 10.22067/GEO.V0I0.68150 [In Persian].
- 33) Maharti, Y., & Jalali, A. (2012). Urban marketing paves the way for achieving a sustainable brand in the world to compete in the global arena (Case study: Mashhad). Fourth Conference on Urban Planning and Management, May 21 and 20, 2012, Mashhad, 1-20. [In Persian].
- Maleki, S., Daripour, N., & Siyahi, Z. (2017). Assessing the Relationship between Residence and Social Deviations (Case Study: Neighborhood and Non-Marginal Neighborhoods of Nehzatabad and Golestan in Ahvaz). Journal of Residential Planning Studies Of Humanities, 2, 301-313. [In Persian].
- Malerba, R.C., Fernandes, C.I. & Veiga, P. (2020). what do we know about destination branding?. In Multilevel Approach to Competitiveness in the Global Tourism Industry. IGI Global. doi: 10.4018/978-1-7998-0365-2.ch013
- Matlabi, Q., Heydari, Sh., & Shirmohammadi, Sh. (2015). A Reading of the Status and Role of Architectural Branding on Urban Competitiveness in Global Cities. Journal of Urban Management, 40, 177-206. [In Persian].
- Mohammad Pourzarandi, H., & Hassani, A., & Aminian, N. (2016). Factors Affecting Urban Behavior and Their Prioritization from the Perspective of International Tourists (Case Study: Milad Tower, Tehran). Journal of Economics and Management, 14, 116-137. doi: 20.1001.1.23452870.1395.4.14.8.1 [In Persian].
- Mohammadifar, Y., & Rusta, A., Hamidizadeh, M.R., & Qara Che, M. (2016).Conceptualization of Urban Branding Model in Iran. Journal of Modern Marketing Research, 4, 37-52. doi: 10.22108/NMRJ.2017.21267 [In Persian].
- Moradi, S. (2020). The effect of cognitive perception and mental image on the reputation of the tourist destination through the mediation of trust in the tourist destination (Case study: Sarein city). Under the guidance of Hossein Rahimi Klor, Faculty of Literature and Humanities, Mohaghegh Ardabili University. [In Persian].
- Morgan, N., & Pritchard, A. (2014). destination reputations and brands:communication challengs. Journal of Destination Marketing & Management, 1,1-1. doi: 10.1016/j.jdmm.2014.02.001
- Morgan,N., Pritchard,A., & Pride,R. (2011). brands of tourism destinations, reputation management and place reputation. London: Routledge. doi: 10.1016/B978-0-08-096930-5.10001-1
- Najm Roshan, S., & Mahmoudi Meymand, M. (2017). National Reputation; Concepts, Challenges and Approaches. Journal of Business Exploration, 18, 269-297. [In Persian].
- Parvazi, M. (2017). Analysis of the Special Value of Urban Tourism Brand (Case Study: Baneh Border City). Journal of Geography (Regional Planning), 1, 49-69[In Persian].
- Poorahmad, A., Habibian, B., & Ahmadnia, M.R. (2016). An Analysis of the Physical Space of Ahvaz Metropolis. Bagh Nazar Scientific-Research Quarterly, 39, 25-38. [In Persian].
- Quilian, M. (1986). Semantic Memory, in Semantic Information Processing. Masachoset: MIT Press.
- Rezvani, M., & Khodadad Hosseini, S.H. (2018). Comprehensive Brand Management (Schools, National Brand Valuation and Development). second edition, Tehran: Cultural Research Office Publications. [In Persian].
- Rodriguez, X.A., Martinez-Roget, F., & Gonzalez-Murias, P. (2018). length of stag:evidence from Santiago de Compostela. Annals of Tourism Research, 2, 9-19. doi: 10.1016/j.annals.2017.11.001
- Sajadian, N., Nemati, M., Daman bagh, S., & Shojaeian, A. (2016). An Analysis of the Rapid Growth of Urbanization and Quality of Life in Ahvaz Metropolis. Journal of Urban and Regional Planning, 18, 187-214. doi: 10.1016/j.annals.2017.11.001 [In Persian].
- Shukri Kochak, S., & Behnia, A. (2011). The Impact of Heat Island Phenomena on Local Climate Change in Ahvaz Metropolis. Journal of Irrigation Engineering Sciences, 1, 35-43. doi: 10.22055/JISE.2011.13278 [In Persian].
- Sodhro, A.H., Pirbulal,S., Luo, Z., & de Albuquerque,V. (2019). towards an optional resource management for IOT based green and sustainable smart cities. Journal of Vleaner Production, 6, 1167-1179. doi: 10.1016/j.jclepro.2019.01.188
- Tabatabai Nasab, S.M., & Mahvarpour, F. (2017). Structural Modeling of Factors Affecting Tourism Destination Reputation and Its Impact on Destination Brand Specific Value (Case Study: Isfahan). Journal of Urban Tourism, 1, 71-86. doi: 10.22059/JUT.2017.61998 [In Persian].
- Tapachai,N., & Waryszak,R. (2000). An examination of the role of benefitcial image in tourist destination selection. Journal of Travel Research, 1, 37-44. doi:10.1177/004728750003900105
- Vanolo, A. (2008). the image of the creative city: some reflections urban branding in Turin. Cities, 6, 382-370. doi: 10.1016/j.cities.2008.08.001
- Vasile, V., & Bancia, E. (2019). cultural heritage tourism export and local development, performance indicators and policy challenges for Romania, in Caring and Sharing the Cultural Heritage Environment as an Agent for Change. Cham: Springer. doi: 10.1007/978-3-319-89468-3_24
- Walters, G., & Mair, J. (2019). reputation and image recovery for the tourism industry. New York: Goodfellow Publishers.
- Yousefi, F., & Mojtaba Zadeh, H., & Pishgahi Fard, Z. (2016). Compilation of a comprehensive model of branding of metropolises (case study: Tehran metropolis). Journal of Geography (Regional Planning), 4, 223-248. doi: 20.1001.1.22286462.1395.6.4.16.5 [In Persian].
- Yousefi, F., Mojtaba Zadeh, H., & Pishgahi Fard, Z. (2017). Development and validation of a model of structural equations for branding of metropolises (Case study: Tehran metropolis). Journal of Geography (Regional Planning), 3, 357-376. doi: 20.1001.1.22286462.1396.7.3.19.3 [In Persian].
|